|
Скачати 47.63 Kb.
|
Тема. Угруповання та екосистеми. Склад і структура угруповань. Мета: Освітня: сформувати поняття про біоценоз (угруповання), біогеоценоз, екосистему; охарактеризувати їх структуру і властивості; з’ясувати взаємозв’язки організмів у біогеоценозах та зміни в них. Розвиваюча: розвивати уміння логічно мислити, робити висновки та узагальнення, уміння порівнювати та співставляти. Виховна: виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища, рослин і тварин, які живуть навколо нас. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Форма уроку. Комбінований. Місце уроку в навчальній темі. Поточний. Обладнання: схеми, таблиці «Біоценоз прісної водойми», «Біоценоз діброви», мультимедійна презентація з теми. ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань учнів Розповідь, бесіда. Ліс – навесні веселий, влітку холодний, восени годує, зимою зігріває… (Народна мудрість) Краще не скажеш. Що таке ліс? Сукупність дерев одного чи декількох видів? Зовні – так… Живі істоти, що мешкають на Землі, складаються з клітин.
ІІ. Створення проблемної ситуації
– Що таке «екологічна ніша»? - Чи можуть популяції різних видів співіснувати в одній екологічній ніші? 2) Виконання вправи в парах: проаналізуйте типи взаємовідносин популяцій різних видів (характер взаємодії встановлюється під час бесіди)
Як бачимо, природа – не просте об’єднання тварин, рослин, мікроорганізмів, грибів різних видів. Вона має свою будову, свою структуру. Отже, темою нашого уроку є : «Угруповання та екосистеми. Склад та структура угруповань». ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Екосистеми високого рівня: біоми – біогеоценози великі за розмірами (широколистяні ліси, степи, гірські ліси, середземноморська рослинність Криму і т.д.); біосфера – екосистема вищого рівня.
… Природа, задохнувшаяся адом, Свои дела вершила без затей. Жук ел траву, жука клевала птица, Хорек пил мозг из птичьей головы. И страхом перекошенные лица Ночных существ смотрели из травы. Природы вековечная давильня Соединяла смерть и бытие… Так вот она, гармония природы, Так вот они, ночные голоса! Так вот о чём шумят во мраке воды, О чём, вздыхая, шепчутся леса! М. Заболоцький - Про що йде мова? - Що це за «канали», за якими крізь угруповання тече цей постійний потік енергії? Ключовий процес, що відбувається в екосистемах, - перенесення речовини та енергії. Цей потік спрямований від продуцентів до консументів, а потім - до редуцентів. Усю цю послідовність живих організмів, що складається з ланок – видів рослин, тварин, грибів і бактерій, зв’язаних один з одним відносинами «їжа-споживач», називають трофічним ланцюгом. Трофічні мережі – кілька трофічних ланцюгів ланцюгів у екосистемі. Трофічні рівні – (пояснення вчителя)
Продуценти, консументи І і ІІ порядку. Знайдіть помилку у схемі.
Поняття про біомасу та продуктивність Робота з підручником: опрацювати матеріал записати визначення в зошити. Правило екологічної піраміди: маса кожної подальшої ланки ланцюга живлення прогресивно зменшується, причому продукція організмів кожного наступного трофічного рівня завжди менша у середньому до 10 раз за продукцію попереднього.
ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів Розв’язання вправ (за варіантами) Вправа 1. Скільки потрібно фітопланктону, щоб у Чорному морі виріс дельфін білобочка масою 300 кг (коефіцієнт піраміди 10%)
Планктон → риба → дельфін
300 кг дельфін 3000 кг риби 30000 кг фітопланктону. Відповідь: 30000 кг фітопланктону. Вправа 1. З’ясуйте, чи правильні на схемі кількісні співвідношення між харчовими рівнями у цій екологічній піраміді біомаси організмів. (Картка №3) V. Підсумки уроку, оцінювання учнів VІ. Домашнє завдання: §32-33 – опрацювати, підготувати презентації на тему «Штучні та природні біоценози. Спільне та відмінне» |
Тема: Склад комп’ютера та взаємодія між вузлами. Структура системного блоку Мета: Вивчити склад персонального комп’ютера і його логічну структуру. Навчитися підключати монітор, клавіатуру і маніпулятор миша... |
Тема: Різноманітність екосистем. Розвиток і зміни екосистем. 11 клас, екологія Мета : Освітня Освітня: розширити знання учнів про біогеоценози, ознайомити з різноманітністю природних та штучних ценозів |
Екологічні фактори. Закономірності дії екологічних факторів на організми та їхні угруповання Мета: сформувати наукове поняття про екологічні фактори, їх класифікацію, закономірності дії екологічних факторів на організми та... |
СТАБІЛЬНІТЬ І ЦИКЛІЧНІСТЬ УГРУПОВАНЬ ОРГАНІЗМІВ На основі аналітичного... На основании аналитического и синтетического подходов мы рассматриваем феномен стабильности растительных сообществ и, в целом, биогеоценозов... |
Тема: Іграшки. Слова: “ Мета. Освітня: ознайомити дітей з ігровими традиціями, вчити весело та з користю проводити час |
Тема: “Кислоти, їх склад, назви, класифікація” Мета: Сформувати уявлення про кислоти, ознайомити учнів зі складом, формулами, назвами та класифікацією кислот; розвивати вміння... |
Тема: «Легка атлетика» Мета уроку Освітня: а навчити виконувати загально розвиваючи вправи в русі та спеціальні бігові вправи |
1. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ЗВІТНОСТІ Мета і завдання звітності. Склад... Дисципліна “Звітність підприємства” – одна із нормативних прикладних дисциплін у підготовці спеціалістів з обліку та аудиту |
Урок з природознавства і народознавства (6 клас) «Екосистеми своєї... Розробка інтегрованого уроку «Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ, водойма. Охорона екосистем» |
План-конспект уроку Тема: “Інтерфейс програми. Константи” ... |