План-конспект уроку з природознавства 6 клас Тема уроку


Скачати 113.47 Kb.
Назва План-конспект уроку з природознавства 6 клас Тема уроку
Дата 02.11.2013
Розмір 113.47 Kb.
Тип План-конспект
bibl.com.ua > Спорт > План-конспект
План-конспект уроку з природознавства

6 клас

Тема уроку: Прості і складні механізми

(Розділ «Рукотворні системи).
Мета освітня: закріпити знання учнів про прості механізми, ознайомити з поняттям «складний механізм»; визначити взаємодію простих та складних механізмів; розвинути знання у сфері історії про створення машин; навчити грамотно викладати свої думки.
Мета виховна: методом доведення, допомогти віднайти позитивні переваги та важливість вибору безпечного та екологічного виду транспорту.
Мета розвиваюча: вміння працювати в парах, дати можливість по новому поглянути на предмет; застосовувати логіку і творчий підхід до курсу природознавства.
Обладнання: диск-презентація «Транспорт. Історія та сучасність»
Тип уроку: урок – захист.
Методи уроку: Методи організації і здійснення

навчально-пізнавальної діяльності

 За ступенем самостійності мислення:

 репродуктивні (робота з готовими зразками);

 проблемно-пошукові

( творча і пошукова діяльність учнів).

 За джерелом знань:

 наочні (демонстрація презентації);

 словесні (розповідь, коментарі до презентації).

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
(Привітання, виявлення відсутніх учнів)
ІІ. Актуалізація опорних знань
На минулому уроці ми з вами разом дізналися про машини, речовини з яких вони виготовляються. Вдома опрацювавши §19 підручника ст.107 – 111, ви отримали зразки блок-схем (див. додаток) та творче завдання, яке виконували за темою «Прості та складні механізми». Завдання було досить складне - скласти блок-схеми за наданими зразками (кожна пара учнів обрала собі зразок і працювала за ним).
І ЕТАП
ІІІ. Захист творчої роботи
(Учні по двоє виходять до дошки і розповідають про механізми, які вони обрали для дослідження. Учні з високим та достатнім рівнем знань допомагали учням із середнім та низьким рівнем).

(Оцінювання підготовлених робіт проводилося за певними вимогами).
Вимоги до оформлення самостійної роботи

  1. Естетичний вид роботи

  2. Авторський підхід

  3. Точність та правдивість наведених фактів та прикладів

  4. Змістовна відповідь обох учнів

  5. Відмінне орієнтування за підготовленою схемою

  6. Видима зацікавленість до матеріалу

  7. Добрий настрій та позитивне ставлення до виконаної роботи


Всі учні виконали поставлене перед ними завдання.

Далі були визначені кращі роботи і виставлені оцінки за виконане завдання.
ІІ ЕТАП
ІV. Презентація «Транспорт. Історія та сучасність»
Важко уявити сучасний світ та життя без транспортних засобів.

Завдяки йому люди мають певну свободу пересування , можуть працювати далеко від рідного дому , відпочивати у екзотичних куточках світу, зустрічатися з друзями чи родичами, які живуть на інших континентах, а також просто насолоджуватися рухом і краєвидом в улюбленому транспортному засобі, незалежно чи то є автівка, чи то простий велосипед.

Сьогодні ми з вами поринемо у світ створення і удосконалення різноманітних транспортних засобів, які так важливі для людей.
просмотр сведений

Презентація «Транспорт. Історія і сучасність»


СЛАЙД 2


Перевезення пасажирів, вантажів, багажу, пошти,

здійснюється такими видами транспорту:

Залізничним;

Водним;

Повітряним;

Автомобільним;

Громадським.

Саме ці різноманітні за своїм характером та технічними характеристиками види транспорту – є основними засобами пересування.

Розглянемо детальніше розвиток кожного з них.


СЛАЙД 3


ЗАЛІЗНИЧНИЙ

Посідає І-ше місце за обсягом перевезень

пасажирів та вантажів. Потяг є і найбезпечнішим видом транспорту

Прапрадідом паротягів був візок, який працював

завдяки паровому устаткуванню.

У 1804 році англійський винахідник Ричард Тревік створив перший паротяг, але він діяв як атракціон для розваг і мав такий вигляд

(демонстрація ілюстрації на екрані).

Пізніше людина почала створювати пасажирські паротяги на основі винаходу Р.Тревіка.

Сьогодні така високорозвинена країна як Японія будує високошвидкісні потяги, які приводяться в дію електричною енергією.

Кілька таких потягів Україна придбала у Японії до ЄВРО-2012.

Перевагами залізничного транспорту є:

  • Надійність;

  • Універсальність;

  • Рух незалежно від пори року;

  • Порівняно дешевий проїзд;

  • Комфортабельність;

  • Сучасний індивідуальний підхід до пасажирів

(вагони для курців, вагон-ресторан).

СЛАЙД 4
ВОДНИЙ

Існує річковий та морський транспорти.

Цей вид є найромантичнішим у світі. Під час

подорожі на лайнері чи катері можна помріяти

поруч із коханими і близькими людьми.

 Ось таким був корабель Христофора Колумба, який мав назву

«Санта Марія». У 1492 році цей корабель дійшов до невідомого на той час суходолу… так з’явилася Америка.

 А такий вигляд мали козацькі Чайки. Назва походить від назви птаха, успадкувавши від нього легкість, швидкість та підкреслює добру маневровість човна.

Хотілося б відмітити, що і наша держава є морською, оскільки має Чорне та Азовське моря. Також Україна сполучена з Атлантичним океаном, шлях до якого пролягає через протоку Босфор у Мармурове море, далі у Середземне море та через Гібралтарську протоку в Атлантичний океан.


СЛАЙД 5


За приклад прогресу у суднобудуванні візьмемо

славнозвісний «Титанік» - найвеличніше судно світу.

«Титанік» належав компанії-гіганту, яка мала назву

«White Star Line».

Компанія створила величне судно всіх часів, в конструкції якого, були використані найсучасніші технології, які існували на той час.

Довжина лайнера дорівнювала 259.83 м;

Ширина сягала 28.19 м.

«Титанік» - п'ятипалубне судно з різноманітними зручностями, про які не мали уявлення тодішні суднобудівельники світу – це і басейн, і спортивний зал, і бібліотека, яка вражала кількістю рідкісних книг.

Вартість квитка становила 4 500$.

Дуже вишуканою частиною інтер’єру були сходи з позолотою, які простягалися на п’ять палуб лайнера.

Нажаль, цей велетень під час свого першого рейсу, 14 квітня 1912 року, зіткнувся з айсбергом на півночі Атлантичного океану і затонув.

Звичайно, компанія «White Star Line» створила після «Титаніка» такі ж потужні лайнери як «Олімпік» та «Британік». Вони були дуже схожі на легендарний «Титанік».

СЛАЙД 6
ПОВІТРЯНИЙ

Основною перевагою повітряного транспорту є,

звичайно, його швидкість, яка перевищує 900 км/год.

Перший літак мав назву «Флаєр», його збудували

брати Орвіл та Вілбер Райти в США.

Політ «Флаєра» був здійснений 17 грудня 1903 року, він протримався у повітрі 59 секунд і пролетів 260 метрів перед тим, як розбитися.

Час минав…

Україна теж стала космічною державою, сьогодні посідає високе місце у літакобудуванні. Також ми приймаємо тисячі літаків, які прилітають з інших країн у сучасних аеропортах – Борисполі, Жилянах.

(Демонстрація українських літаків)


СЛАЙД 7

СЛАЙД 8


АН - 12 АН – 140

Наші літаки купують такі держави як Російська Федерація,

Європейські країни та країни Далекого Сходу.
АВТОМОБІЛЬНИЙ
Всі хочуть мати авто. Та мало хто знає, як починалась історія створення цього транспортного засобу.

Зародження розвитку автомобілів почалося лише в кінці ХІХ століття. Чому лише? Тому що, розвиток технологій був хоч і повільним, але впевненим, а ось створити осібний засіб для пересування, який би приводився в дію без значних зусиль, було чомусь складно.

СЛАЙД

9
Давній предком автомобіля –був паровий візок,

1770 рік який у 1770 році створив винахідник Жозеф Кюньо.

Цей транспортний засіб рухався завдяки киплячій

воді, яка знаходилася у великому чані.

(демонстрація парового візка на слайді).


СЛАЙД

10
Німецький винахідник Карл Бенц на основі карети створив триколісний автомобіль. Сам винахід з’явився

у 1885 році, а 29 січня 1886 року Бенц запатентував

свій винахід як триколісний автомобіль, який так і

назвався серед людей «карета без коня».

Спочатку місцева влада не зрозуміла доцільності цього винаходу, тим більше, що Карл та його помічники так швидко їздили по місту, що створювали різні незручності для пішоходів. Тому влада була змушена обмежити швидкість авто до 6 кілометрів за годину.


СЛАЙД

11


Паралельно із К.Бенцом, працював іще один

винахідник Готліб Даймлер. Висновком його

наполегливої праці став чотирьохколісний

автомобіль.

У 1889 році Даймлер створив перший у світі чотирьохколісний автомобіль.

СЛАЙД

12


Пізніше ці два чудових винахідники об’єдналися в

в одну велику компанію, яка існує і сьогодні -

«Мерседес – Бенц»


СЛАЙД

13


Дещо пізніше, у 1908 році, компанія

«FORD MOTOR COMPANI»

створила свій перший автомобіль.

В ті часи, автомобілі були розкішшю, тому і

мали їх лише багаті та заможні люди. Ціна

пристойного авто коливалася від 1 100 до 1 700$.

Це була значна сума.

При появі авто від компанії «Форд», яке мало назву «Форд – Т», даний засіб для пересування став доступнішим майже на половину - 850$. Саме таку ціну можна було пояснити дешевим каркасом автомобіля – сплав легких металів. Коли «Жестянка Ліззі» рухалася по місцевості, то чути її було за три квартали, оскільки обшивка гуркотіла ніби банка з під сардини.
ГРОМАДСЬКИЙ


СЛАЙД

14
Наступний слайд повідає нам про транспорт, який

називається громадським.

? Чим, на вашу думку, відрізняється громадський транспорт від тих, що ми розглянули

(Учні самі формують відповідь на задане питання.

Наприклад: дешевий або безкоштовний проїзд для певних верств населення; транспорт місцевого призначення тощо).


СЛАЙД

15


В кінці нашої розмови, я хочу нагадати вам

про же з відомий вид транспорту, а також

переконати вас в його надійності та

унікальності.


СЛАЙД

16-18
(Розповідь про велосипед – на слайді)

Реформування такого виду пересування як велосипед, його удосконалення та покращення зовнішнього

вигляду ми можемо спостерігати на наступних

зображеннях та за приведеними історичними фактами


СЛАЙД

19


З часом велосипед стає не лише засобом для

подолання відстані, а і хобі для тисяч людей.

Тому не дивно, що захоплені катанням на

велосипеді, вигадали вид спорту – велоперегони.

(коментарі на слайді)


СЛАЙД

20-21
Як наслідок – встановлювалися рекорди в країнах та

в світі, офіційні та загальні.

Англія, Франція, Німеччина, Австрія – стали

рекордсменами у світі велоспорту.


СЛАЙД

22-23
Сучасний любитель велосипедів, звичайно, більш

Вимогливий до механічних характеристик та

дизайну свого залізного коня. Та виробник

розуміє такі вимоги, і із задоволенням намагається

догодити «асам».


СЛАЙД

24-25


З часом багато країн почали створювати

Різні екологічні умови для існування населення,

здебільшого це розвинені країни. Однією з таких

умов став чудовий день без автомобілів.

Пропагандою проти викидів в атмосферу

Шкідливих речовин і здорового способу життя спочатку займалися активісти різних всесвітніх організацій, але з часом до них приєдналися і можновладці. Саме так і виник щорічний день «Без автомобілів» - це 22 вересня. Україна теж кілька років приймає участь у цій дуже популярній європейській акції.


СЛАЙД

26


Давайте разом з вами визначимо переваги

такого незамінного для молоді та пересічних

громадян двоколісного транспорту.

(учні по черзі читають основні переваги велосипед

та роблять власні висновки)

V. Підсумок уроку, домашнє завдання.

Оцінки отримують учні, які підготували захист власних схем-розробок.

Для заохочення та прикладу були обрані кращі роботи, учні що їх виконали отримують наліпки розкладу уроку. На весь клас таких учнів

2 – 4. Звичайно можна подарувати дітям і інший приз.

Домашнє завдання:

Повторити §19 (вивчити та знати відповіді на запитання в кінці тексту).

P.S.: Даний урок подано на порталі «Щоденник.ua», сторінка

http://schools.shodennik.ua/school.aspx?school=7032&view=files

Схожі:

КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Уроку Тема уроку
План складено за підручником: Назаренко Н. В., Гармаш Л. В. Художня культура. 9 клас Харків. «Оберіг» 2009 р
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема
Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас
План-конспект уроку трудового навчання Т
Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз
План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика
Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует)
План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика
Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует)
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система
...
Конспект уроку 9 клас Тема уроку: «Життя -це рух, а рух це життя»
АВТОР: Ураскузіна Ольга Юріївна, учитель вищої категорії, «учитель-методист», викладач фізвиховання ліцею
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна»
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка