Урок №15 Природознавство 6 клас Дата 07. 12. 11 Тема уроку: «Грунт. Склад грунту. Різноманітність грунтів. Родючість грунту та способи її підвищення. Поняття про добрива»


Скачати 27.37 Kb.
Назва Урок №15 Природознавство 6 клас Дата 07. 12. 11 Тема уроку: «Грунт. Склад грунту. Різноманітність грунтів. Родючість грунту та способи її підвищення. Поняття про добрива»
Дата 21.12.2013
Розмір 27.37 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Біологія > Урок
Урок № 15 Природознавство 6 клас

Дата 07.12.11

Тема уроку: «Грунт. Склад грунту. Різноманітність грунтів. Родючість грунту та способи її підвищення. Поняття про добрива »

Мета: сформувати в учнів первинні знання про грунт, його склад і властивості;з’ясувати значення грунту для живих організмів;розвивати практичні вміння проводити досліди та аналізувати отримані результати, пояснювати роль живих організмів у грунтоутворенні; виховувати бережливе ставлення до грунтових ресурсів України, уважність , охайність, цікавість до теми.

Обладнання: зразки грунтів, посуд для проведення дослідів, вода, лупа,спиртівка чи сухе пальне, робочі зошити (Т.С.Котик «мій зошит з природознавства»), підручники (О.Г. Ярошенко «Природознавство», 6 кл), презентації учнів, повідомлення.

Тип уроку: вивчення нових знань, набуття практичних умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Перевірка домашнього завдання.(Загадки про екосистеми – ліс, поле…)

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь (Бесіда за запитаннями)

  • Які природн екосистеми поширені у Київській області?

  • Чому потрібно охороняти екосистеми? Як?

  • Що таке грунт? Як він утворюється? Які має властивості?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

(Розповідь вчителя , повідомлення учнів)

ІУ. Вивчення нового матеріалу:

  1. Грунт.

Грунт – верхній пухкий шар землі,де ростуть рослини, мешкають тварини та інші організми. ( Прийом «Мозковий штурм» або «Асоціація»)

ПП?? Чи можна вважати грунтом пісок на березі водойми? Гранітні брили Карпат?

  1. Утворення грунту.

Повільно: За 100 років – шар грунту 0,5 -2 см. (1см -10м)

Сила вітру, води та живих організмів - руйнування гірських порід + вода + повітря= рослини +тварини (та бактерії) = шар перегною+ материнська порода – грунт

  1. Родючість – здатність грунту забезпечувати рослини поживними(органічними та неорганічними ) речовинами.

ПП?? : назвати речовини, які є у грунті

  1. Склад грунту. Його властивості.(Складання опорної схеми в ході проведення практичної роботи №4 «Дослідження складу та властивостей грунту» РЗ стор. №35-36, підручник стор.67-68 )

СКЛАД ГРУНТУ



Органічні речовини Неорганічні речовини

Гумус Повітря, вода, мінерал. речовини

(розчинні (солі)

та нерозчинні (пісок, глина, каміння)

Дослід 1: Грудка грунту під лупою (склад грунту) ;

Дослід 2: Грунт + вода ( повітря- та водопроникність).

Дослід 3: Відстоювання + нагрівання(білий осад – мін. солі)

  1. Типи грунтів : ( перегляд презентації та колекції грунтів):

?? ?? Завдання : визначити їх властивості.

Піщані - (легкі, водопрониклі….)

Суглинки - ?

Супіски - ?

Глинисті - ?

  1. Грунти України

(Робота з картою «Грунти України» - в РЗ записати основні типи грунтів України табл. стор.36)

  1. Способи підвищення родючості грунтів (внаслідок недбалого господарювання) :

Сівозміна. Меліорація, полегшена техніка, протиерозійні заходи, внесення добрив (органічних та неорганічних). Демонстрація колекції добрив.(Робота у зошиті стор.№ 37, підручник стор.68)

У. Узагальнення вивченого матеріалу. (Бесіда за запитаннями чи письмова робота в зошиті стор.34-37)

УІ. Підсумок уроку. Заключне слово учителя.

УІІ. Домашнє завдання: П. чит параграфи №11-12, відповідати на питання (усно),закінчити роботу в зошиті, підготувати повідомлення про типи грунтів України.

Схожі:

Лекція Тема: Поняття про грунт та його родючість. Показники родючості грунту
ПОРОДИ УНІВЕРСАЛЬНОГО НАПРЯМУ ПРОДУКТИВНОСТІ. САЛЬНОГО НАПРЯМУ ПРОДУКТИВНОСТІ. ПОРОДИ МЯСНОГО НАПРЯМУ ПРОДУКТИВНОСТІ
Тема: Санітарна охорона ґрунту
Мета заняття: Закріпити знання про гігієнічне,епідеміологічне та ендемічне значення грунту
Урок №4 10 клас Тема: "Елементарний склад організмів "
Базові поняття і терміни уроку: органогенні елементи, органічні речовини, макроелементи та мікроелементи
Урок № Дата Тема: «Тип Молюски. Загальна характеристика типу»
Мета: сформувати в учнів поняття про особливості будови та життєдіяльності молюсків, їх різноманітність, вивчити класифікацію типу...
Урок: Я і Україна (Природознавство) Клас: 3 Тема
Обладнання: мультімедійний проектор, слайди, екран, завдання для тестової перевірки, індивідуальні картки, гербарій рослин
Тема уроку: Азотні та фосфорні добрива. Проблема охорони довкілля...
Значення добрив для людини та сільського господарства. Класифікація мінеральних добрив: калійні, фосфорні, азотні та комбіновані...
План Основні шляхи підвищення ефективності уроку природознавства...
Резерви підвищення ефективності уроків курсу «Я і Україна» (природознавство)в 1-4 класах
Уроку у 6-му клас і Тема: Чарівний світ кераміки України
Розповісти учням про способи виготовлення традиційного керамічного посуду в Україні, про керамічні центри Опішня і Косів
УРОК 33 Тема уроку
Мета уроку: Формування знань учнів про множину та її елемен­ти, порожню множину, способи задання множин та про операції над множинами:...
УРОК 21 Тема уроку
Мета уроку: Формування поняття первісної функції та поняття невизначеного інтегралу, знання таблиці первісних
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка