|
Скачати 19.74 Kb.
|
Дата проведення уроку: Урок Тема: Вплив генотипу та факторів зовнішнього середовища на розвиток організмів Мета. Освітня: розширити знання учнів про розвиток організмів, з’ясувати вплив умов зовнішнього середовища та генотипу на онтогенез. Розвиваюча: розвивати уміння логічно мислити та застосовувати знання про розвиток у житті. Виховна: виховувати бережливе ставлення до життєдіяльності організмів, до власного здоров’я. Тип уроку. Засвоєння нових знань. Обладнання: підручник ХІД УРОКУ І. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів Фронтальна бесіда
ІIІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів Повідомити тему, мету та завдання уроку. Поставити питання про значення генотипу та умов довкілля на розвиток організму: - що буде з кімнатною рослиною, якщо її переставити із одних умов у зовсім інші? - чи зміниться розвиток тварини, якщо її з кімнатних умов перевести в дикі умови. ІV. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу Розвиток організму зумовлений складною взаємодією генів. Можливо, розвиток будь якої ознаки пов'язаний з дією багатьох генів. Роль генотипу й зовнішніх факторів у формуванні окремих ознак може бути різною. Колір і форма волосся, кількість зубів і ребер. Форма носа в людини, наприклад, обумовлені генетично. А от конкретна маса тіла більшою мірою залежить від режиму харчування, а ступінь розвитку мязової системи — від фізичних навантажень. Вплив генотипу й факторів зовнішнього середовища на розвиток організму дуже зручно розглянути на прикладі розвитку статевих ознак. Так, у ссавців розвиток статевих ознак чоловічої статті обумовлений значною кількістю генів, більша частина яких розташована в аутосомах. Але починають працювати вони лише за наявності фактора, який розташований на маленькій Y-хромосомі. Саме він їх вмикає. Фактори середовища суттєво можуть впливати на розвиток статевих ознак. Робота з підручником Які фактори навколишнього середовища впливають на розвиток організму? Накресліть схему Прийом “Роблю висновки” V. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі Наведення прикладів із життєдіяльності тваринних та рослинних організмів при зміні їхніх умов довкілля та при мутаціях VI. Підведення підсумків уроку VІI. Надання та пояснення домашнього завдання |
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ З ДИСЦИПЛІНИ Організація, як об’єкт управління, взаємозв’язок і взаємозалежність її внутрішніх елементів і факторів зовнішнього середовища |
Семінарське заняття №4 Управління інноваційною діяльністю ПЛАН Оцінка факторів впливу зовнішнього та внутрішнього середовища на інноваційну діяльність організації |
Це процес встановлення зв'язків між найхарактернішими для підприємства... Недоліками SWOT-аналізу, які потрібно враховувати є: неможливість врахування всіх сил і слабкостей, можливостей і загроз; суб'єктивність... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ практичних РОБІТ З ДИСЦИПЛІНИ... Основними об'єктами лісознавства як науки є природні системи – лісові фітоценози. Тому в лісознавстві велику увагу приділяють вивченню... |
1. За І. Франком початок становлення “актового язика” належить до:... Геопросторове положення певного об’єкта відносно зовнішнього середовища, елементи якого справляють або можуть справляти на нього... |
Урок №4 10 клас Тема: "Елементарний склад організмів " Базові поняття і терміни уроку: органогенні елементи, органічні речовини, макроелементи та мікроелементи |
Уроки №1,2 Тема уроку Мета уроку: Систематизувати знання учнів про розміри антропогенної дії на природне середовище, про виникнення глобальних проблем,... |
План-конспект «Контрольного уроку» з Охорони праці. Тема: «Вплив... Мета: навчити дотримуватися правил санітарії та гігієни праці; засвоювати знання про виробничу санітарію, запобігання професійних... |
План-конспект «Контрольного уроку» з Охорони праці. Тема: «Вплив... Мета: навчити дотримуватися правил санітарії та гігієни праці; засвоювати знання про виробничу санітарію, запобігання професійних... |
Закономірності прояву та вплив на людину шкідливих та небезпечних... Дисципліна “Основи охорони праці” виявляє і вивчає виробничі небезпечні і шкідливі фактори та розробляє засоби їх відвертання або... |