|
Скачати 54.71 Kb.
|
В.Д. Ярова, завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ УЧНІВ Фізичне виховання — важливий засіб фізичного, соціального та духовного розвитку учнівської молоді. Основною метою навчального предмета «фізична культура» є формування в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров'я, фізичного розвитку та фізичної підготовки; гармонійний розвиток природних здібностей та психічних якостей; використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя. Мета реалізовується комплексом таких навчальних, оздоровчих і виховних завдань:
Типовими навчальними планами для загальноосвітніх навчальних закладів на вивчення предмета передбачено:
З 2009/10 навчального року у 5—9-х класах запроваджена нова навчальна програма з фізичної культури (авт. І.Ю. Круцевич та ін., в-во «Літера», 2009). звертаємо увагу на те, що змістове наповнення уроків фізичної культури за новою програмою навчальний заклад формує самостійно з варіативних модулів. При цьому, обов'язковим є включення засобів теоретичної і загально-фізичної підготовки, які передбачені програмою для даного класу до кожного варіативного модуля. У 5—6-х класах учні мають опанувати 5—6 варіативних модулів, у 7—8-х класах — 3—5 модулів, у 9-му класі — 3—4 модулі. На опанування всіх модулів відводиться приблизно однакова кількість годин. однак не виключається можливість вмотивованого збільшення або зменшення кількості годин на вивчення окремих модулів. У 2010/2011 навчальному році запроваджено нова навчальна програма для старшої школи. Навчальна програма «Фізична культура. 10—11 класи» (авт. І.Ю. Круцевич та ін., в-во «Літера», 2010) побудована за тими ж принципами, що і програма для 5—9-х класів. За цією програмою змістове наповнення навчальний заклад також формує самостійно з варіативних модулів. Варіативні модулі є логічним продовженням тих, які освоювалися в середній школі (6-й та 7-й роки вивчення). Однак не виключається можливість вивчення матеріалу, розпочинаючи з першого року вивчення модуля. При цьому, слід зробити корекцію кількості навчальних годин, передбачених на вивчення, та орієнтовних навчальних нормативів, зважаючи на вік учнів. Учні 10-го класу за рік мають опанувати 2—3 варіативні модулі по 20—35 год кожен. Класи спортивного профілю навчатимуться за «Навчальною програмою з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. спортивний профіль. 10—11 класи», яка рекомендована МОН України (лист МОН України від 14.01.04 № 1/11-95) і надрукована в журналі «Фізичне виховання в школі» (№ 2,2004). Звертаємо особливу увагу на організацію занять фізичною культурою учнів, які за результатами медичного огляду тимчасово віднесені до спеціальної медичної групи. Вони відвідують обов'язкові уроки, але виконують корегувальні вправи і вправи для загального фізичного розвитку, які їм не протипоказані. Таким учням можна виставляти поточну оцінку за знання і техніку виконання корегувальних вправ (за сприятливих для учня умов), а наприкінці навчального року ставиться «зараховано». Для учнів спеціальних медичних груп організовуються два додаткових заняття за програмами «Фізична культура» для спеціальних медичних груп загальноосвітніх навчальних закладів. 1—4 класи (авт. Майєр В.І., Дерев'янко В.В.) та «Фізична культура» для спеціальних медичних груп загальноосвітніх навчальних закладів. 5—9 класи (авт. Майєр В.І., Дерев'янко В.В.). Вивчення предмета у 10—11-хкла-сах здійснюється окремо для юнаків і дівчат. Поділ класу на групи здійснюється згідно наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.02 № 128. За наявності можливостей уроки фізичної культури в 5—9-х класах також варто проводити для дівчат і хлопців окремо. З метою виявлення рівня фізичної підготовки випускників, перевірки їх знань щодо фізкультурно-спортивної діяльності та вміння використовувати їх для збереження та поліпшення свого здоров'я Міністерство освіти і науки запровадило державну підсумкову атестацію з фізичної культури в 11-му класі за вибором учнів. До проходження державної підсумкової атестації з фізичної культури допускаються учні основної медичної групи. Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури здійснюється за такими видами діяльності:
Під час оцінювання оцінка за виконання нормативу не є домінуючою під час здійснення тематичного, семестрового чи річного оцінювання. Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються навчальні нормативи, розроблені для кожного року вивчення модуля. Контрольні навчальні нормативи є орієнтовними. Порядок їх проведення визначає вчитель відповідно до календарно-тематичного планування. При оцінюванні навчальних досягнень із фізичної культури учителі можуть застосовувати різноманітні системи нарахування «бонусних» балів : особисті досягнення школярів упродовж навчального року; ступінь активності учнів на уроках; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у змаганнях всіх рівнів. Наприклад, якщо учень (учениця) виконав(ла) залікову вправу на певний рівень, але, при цьому, його (її) особистий результат виконання цієї вправи поліпшився порівняно з попереднім показником, учитель може виставити оцінку, на 1—2 бали вищу за ту, що передбачається контрольними навчальними нормативами. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів із фізичної культури затверджені наказом МОН України від 05.05.08 №371. Наголошуємо увагу на попередження нещасних випадків під час проведення занять, та дотримання вимог безпеки під час проведення занять, а, особливо, при складанні контрольних навчальних нормативів, коли учні виконують вправи з максимальним навантаженням. При складанні нормативів потрібно дотримуватись таких вимог:
5. Учитель зобов'язаний забезпечити безумовне дотримання правил і ви- конання вимог щодо безпеки під час здачі нормативів. У вересні місяці кожного навчального року з метою адаптації учнів до навантажень на уроках фізичної культури прийом контрольних навчальних нормативів не здійснюється, а також обмежується виконання вправ із максимальною інтенсивністю |
Завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського... В. Д. Ярова, завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних... |
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТА «ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я» В. Д. Ярова, завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних... |
Завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського... Освіти є виховання людини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я й здоров’я оточуючих як до найвищої соціальної цінності,... |
Методист кабінету охорони праці, фізичної культури та здоров’я Черкаського... А. К. Кравцов, методист кабінету охорони праці, фізичної культури та здоров’я Черкаського обласного інституту післядипломної освіти... |
Методист кабінету охорони праці, фізичної культури та здоров’я Черкаського... А. К. Кравцов, методист кабінету охорони праці, фізичної культури та здоров’я Черкаського обласного інституту післядипломної освіти... |
Завідувач лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського... ... |
Завідувач лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін Черкаського... ... |
Завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського... С. Г. Мойсеєва, завідувач лабораторії природничо-математичних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних... |
Завідувач лабораторії розвитку освіти та педагогічних інновацій Черкаського... Н. М. Гладка, завідувач лабораторії розвитку освіти та педагогічних інновацій Черкаського обласного інституту післядипломної освіти... |
Завідувач лабораторії розвитку освіти та педагогічних інновацій Черкаського... Н. М. Гладка, завідувач лабораторії розвитку освіти та педагогічних інновацій Черкаського обласного інституту післядипломної освіти... |