|
Скачати 39.46 Kb.
|
В.Д. Ярова, завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТА «ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я» Одне з найважливіших завдань сучасної школи — навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров'я, виховувати у них навички культури безпечної поведінки. Це завдання реалізується в інтегрованому предметі «Основи здоров'я», який поєднує елементи знань щодо збереження і захисту життя та зміцнення здоров'я. Вивчення предмета «Основи здоров'я» у 2011/12 навчальному році здійснюватиметься за навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (Основи здоров'я. Програма для 5—9 класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів. — К.: Перун, 2005). Відповідно до типових навчальних планів (Наказ МОН № 66 від 05.02.2009 р.) на вивчення предмета «Основи здоров'я» у 5—7 класах відводиться 1 год на тиждень, а у 8—9 класах — 0,5 год на тиждень. У спеціалізованих школах з поглибленим вивченням іноземних мов на вивчення предмета «Основи здоров'я» у 5—9 класах відводиться 0,5 год на тиждень (наказ МОН № 182 від 13.03.2006 р.). У спеціалізованих школах з поглибленим вивченням іноземних мов та у 8—9 класах можливе вивчення предмета «Основи здоров'я» упродовж одного семестру (1 год на тиждень). З метою створення ефективної системи заходів щодо запобігання подальшому поширенню ВІЛ-інфекції/ СНІДу, забезпечення профілактики поширення ВІЛ-інфекції серед дітей, учнівської та студентської молоді, формування здорового способу життя і відповідальної поведінки та на виконання завдань Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНЩ на 2009—2013 роки, затвердженої Законом України № 1026-УІ від 19.02.2009 р., наказів МОН № 457 від 01.06.2009 р. та № 833 від 07.09.2009 р. рекомендуємо:
У ході реалізації програми інтегрованого предмета «Основи здоров'я» особливу увагу необхідно приділити позитивній мотивації учнів не лише на здоровий спосіб життя, а й активні та поступальні дії у напрямку збереження життя й зміцнення здоров'я. Увага вчителя має бути зосереджена на проведенні занять з використанням методів навчання, що грунтуються на активній участі всіх учнів.(уроки –тренінги) Навчання учнів має бути спрямованим на опанування ними навичками, що сприяють здоровому способу життя, зокрема:
При формуванні навичок здорового способу життя важливим є набуття практичного досвіду, що забезпечується виконанням відповідних вправ, дій, відпрацювання моделей поведінки на практичних роботах. Питання оцінювання роботи учнів у ході практичних робіт вирішує вчитель. Успішній реалізації програми предмета «Основи здоров'я», сприяє створення в загальноосвітніх навчальних закладах навчального кабінету основ здоров'я. Наказом Міністерства освіти і науки № 1114 від 09.12.2009 р. затверджено примірне положення про навчальний кабінет з основ здоров'я загальноосвітніх навчальних закладів. Основна мета створення кабінету основ здоров'я полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу на уроках основ здоров'я за технологією освіти на основі розвитку життєвих навичок (ООЖН) та практичної реалізації завдань здоров'язберігальної освіти відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти. Під час створення кабінету основ здоров'я необхідно передбачити можливість проведення уроків основ здоров'я з використанням різних форм і методів, у тому числі тренінгових технологій, що включають такі форми роботи: робота у колі, в групах, у парах (окремо від інших учасників тренінгу), створення творчих проектів, презентацій, проведення рухливих вправ, що передбачає постійне переміщення учнів по класній кімнаті. У залежності від завдань, змісту, об'ємів запланованої роботи та матеріальних потужностей закладу можуть створюватись різні типи навчальних кабінетів основ здоров'я:
Такі кабінети створені в Уманьській ЗОШ І-ІІІ ступенів №11, Черкаській ЗОШ І-ІІІ ступенів 34, у загальноосвітніх навчальних закладах Шполянського, Смілянського, Городищенського, Чорнобаївського районів. |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... Завдання шкільного предмета «Економіка» — сформувати базові знання з економічної науки, ознайомити з основними тенденціями розвитку... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ІНФОРМАТИКИ У 2015-2016 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ Для учнів 8-11-х класів чинними залишаються рекомендації, що містяться у листі Міністерства №1/9-426 від 01. 06. 2012 року «Щодо... |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... Серед предметів, що вивчаються в загальноосвітній школі, чи не найвищий виховний та розвивальний потенціал має мистецтво з притаманним... |
Методичні рекомендації з викладання предмета «Основи здоров ’ я» За своїм призначенням, змістом і методами навчання він суттєво відмінний від інших предметів. Його особливості визначаються |
Методичні рекомендації щодо вивчення інформатики у 2013-2014 навчальному році Для учнів 6 – 11-х класів чинними залишаються рекомендації, що містяться у листі Міністерства від 01. 06. 2012 року №1/9-426 «Щодо... |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... України, загальнолюдських духовних цінностей, демократизму, патріотизму; підготовка учнів до свідомої активної участі в суспільному... |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... ... |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... У 2011/12 навчальному році завершується перехід загальноосвітніх навчальних закладів на вивчення предметів за новими різнорівневими... |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... У 2011/12 навчальному році навчання біології у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... У 2011/12 навчальному році навчання хімії у загальноосвітніх навчальних закладах здійснюватиметься за такими програмами |