Тема. Складнопідрядні речення з підрядними причини й мети


Скачати 50.25 Kb.
Назва Тема. Складнопідрядні речення з підрядними причини й мети
Дата 09.02.2014
Розмір 50.25 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Спорт > Урок
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації

Урок української мови в 9 класі

Тема. Складнопідрядні речення з підрядними причини й мети

Підготувала вчитель української

мови та літератури Новогребель-

ського НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів –

дошкільний навчальний заклад»

Бородянського району Київської

області

Іваненко Людмила Іванівна,

що проживає

за адресою: кв. 29, буд. 9,

вул. Паркова, смт Бородянка,

Київська обл., індекс:07800

2012 рік

Тема. Складнопідрядні речення з підрядними причини й мети.

Мета. ознайомити учнів з основними видами складнопідрядних речень:підрядними причини та мети; вчити з'ясовувати, за допомогою сполучників чи сполучних слів можуть приєднуватися підрядні причини й мети речення з головним; розвивати вміння і навички логічного мислення, робити самостійно висновки та узагальнення, розвивати креативне мислення. Виховувати любов та повагу до людей, які своєю працею та наполегливістю досягають у житті вершини.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: картки, підручник, «Дерево очікувань», підручник, роздатковий матеріал, смайлики.

Епіграф:

Успіхи свідчать про те, на що ти спроможний, а невдачі — про те, чого ти вартий.
Людина зростає тоді, коли тягнеться вгору. М. Горький.

Перебіг уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Психологічне налаштування.

  • Прочитайте епіграф уроку. Як ви розумієте ці слова?

ІІІ. Мотивація.

  • Як речення епіграфу пов’язані з темою, яку ми вивчаємо впродовж кількох уроків?

  • Назвіть вид речень.

(Запис епіграфу)

  • Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати складнопідрядні речення. Як ви думаєте, для чого треба вивчати цю тему? (Ці знання вам допоможуть зробити мовлення точним, змістовним, виразним.)

ІY. «Мозковий штурм».

  • Що називається складнопідрядним реченням?

  • Чим відрізняються сполучні слова від сполучників?

  • Чому потрібно розрізняти сполучники та сполучні слова?

  • Які види підрядних речень ми вивчили?

  • На які питання вони відповідають ?

Y. Аргументація думки.

Тестові завдання. «Установи відповідність між складнопідрядними реченнями та їх видами» :

  1. Учні школи прочитали книгу Лесі Ворониної «Смак олімпійського золота», яка вийшла у 2011 році у видавництві «Грані – Т».

  2. Коли навчалась у школі, Леся Воронина зацікавилась українським фольклором, співала у хорі «Гомін».

  3. Олекса Вертиполох дивувався з того, звідки в Україні беруться олімпійські чемпіони.

  4. Інна Осипенко-Радомська стояла на п’єдесталі й так хвилювалась, що в її очах можна було побачити сльози.

А. Складнопідрядне з підрядними міри і ступеня.

Б. Складнопідрядне з підрядними означальним.

В. Складнопідрядне з підрядними з’ясувальним.

Г. Складнопідрядне з підрядними порівняльним.

Д. Складнопідрядне з підрядними часу.

YІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

Етап реалізації.

  • На які питання відповідають обставини причини, мети?

YІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу. Метод дослідження. Робота в парах.

Завдання: прочитайте речення, визначте вид підрядних речень. На що вказує підрядна частина в кожному виді речень, на які питання відповідає, сполучниками чи сполучними словами приєднується до головної частини?

  1. Інна Осипенко-Радомська розповіла про себе Лесі Ворониній, щоб письменниця написала книжку про нелегкий шлях спортсменки до успіху.

  2. Інна Осипенко-Радомська хвилювалась, бо на щоглі тріпотів жовто-синій прапор і звучав гімн нашої держави.

  3. Семирічна дівчинка Інна вперше взяла до рук весло й сіла у байдарку, щоб досягти своєї вершини у житті.

  4. Інна почувалась щасливою, бо для мільйонів людей у цілому світі вона була уособленням України.

Робота з підручником на стор.116-119 ( О. Глазова, Ю. Кузнецов. Українська мова. – К., 2009.).

YІІІ. Закріплення матеріалу.

Вибіркове письмо.

Прочитати текст, виписати, якщо є, складнопідрядні речення з підрядними причині та мети, накреслити їх схемки.

Так! Треба жити кожним днем,

Не відкладаючи на потім...

Що має бути — не обминем

В своїх стараннях і турботі.

Нам треба жити кожним днем,

Не ждать омріяної дати.

Горіть сьогоднішнім вогнем,

Бо «потім» може й не настати...

В. Крищенко

Фізкультхвилинка.

Рольова гра «Редактор».

Уявіть себе редактором, якому потрібно співвіднести речення зі схемами на комп’ютері. Запишіть ці речення, розставте розділові знаки.

Робота у парі.

  1. Тренери стежили за спортсменами щоб жодна кілокалорія не пропала марно.

  2. Олекса Вертиполох коли прочитав повість «Смак олімпійського золота» написав статтю «Дивовижна книжка про дивовижну людину».

  3. Про Інну Осипенко-Радомську багато не напишеш бо її життя – тренування, тренування й ще раз тренування.

  1. [ ], (бо).

  2. [ ], (щоб).

Проблемне питання.

  • Яке речення відрізняється від усіх інших? Чим саме?

Творча робота «Незакінчене речення».

Спочатку в зошиті, а потім на листочках дописати 3-4 речення, щоб у його складі було підрядне, визначити його вид. Зачитати й прикріпити листочки до «Дерева успіху».

  1. Після школи я збираюсь …

  2. Щоб досягти своєї мети, мені необхідно...

  3. Років через 5 я сподіваюсь ...

  4. Через 10 років я уявляю себе ...

  5. Щоб досягти успіху, потрібно...

  6. Мають успіх ті, хто...

  7. Успіх супроводжує тих, хто...

  8. Я відчув справжній успіх, коли...

ІХ. Підсумок.

  • Які завдання ми ставили на початку уроку?

  • Чи вдалося виконати їх?

Х. Рефлексія.

Сьогодні на уроці я…

 дізнався…

 зрозумів…

 навчився…

 найбільший мій успіх – це…

 найбільші труднощі я відчув…

я не вмів, а тепер умію…

ХІ. Оцінювання.

Самооцінка учнів.

ПРАЦЮВАВ ВІДМІННО

ПРАЦЮВАВ ДОБРЕ

ПРАЦЮВАВ ПОСЕРЕДНЬО

МАЙЖЕ НЕ ПРАЦЮВАВ











ХІІ. Домашнє завдання.

Сторінка 116-119 ( О. Глазова, Ю. Кузнецов. Українська мова. – К., 2009.) напам’ять виділене, написати твір «Мій шлях до успіху», використати 3-4 складнопідрядних речення, визначити їх вид.

Схожі:

Складнопідрядне речення з підрядними означальними й
Мета: навчити учнів розпізнавати складнопідрядні речення з підрядними означальними і
Урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)
Тема. Складнопідрядні речення з підрядними обставинними наслідковими, допустовими
Урок №1 Тема : Складносурядне речення. Його будова
Складні речення поділяються на складносурядні, складнопідрядні, складні безсполучникові та складні речення з різними видами зв’язку....
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень
Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення...
ПРОГРАМА ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ НІМЕЦЬКА МОВА ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ ІІ курс Тема І
Обговорення і підписання угоди. Умови і терміни постачання оплати. Рахунок. Транспортна документація. (Пасивний стан. Підрядне речення...
  урок-дослідження
Тема: Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення
Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення. Мета
Поглибити знання учнів про відокремлені члени речення; вивчити, що таке відокремлені уточнювальні члени речення та їх основні способи...
ТЕМА: Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом...
МЕТА: поглибити знання учнів про граматичну основу речення, способи вираження підмета й присудка, дати загальне уявлення про речення...
Тема: Речення прості і складні (повторення), двоскладні і односкладні
Доброго дня. Перевіряємо чи всі готові до уроку. На ваших партах повинно бути: підручник, зошит, пенал. Сьогодні ми з вами пригадаємо...
Тема. Складні речення з безсполучниковим та сполучниковим зв'язком....
Обладнання: підручник, мультимедійна дошка, презентація за темою до уроку, роздатковий матеріал
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка