Методичні рекомендації учителям фізичної культури, керівникам гуртків, секцій з настільного тенісу Черкаси 2013


Скачати 332.71 Kb.
Назва Методичні рекомендації учителям фізичної культури, керівникам гуртків, секцій з настільного тенісу Черкаси 2013
Сторінка 1/3
Дата 15.12.2013
Розмір 332.71 Kb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Спорт > Методичні рекомендації
  1   2   3
Матеріал підготувала:

вчитель фізичного виховання,

спеціаліст вищої категорії ,старший вчитель

Россоха Наталія Сергіївна

Методичні рекомендації учителям фізичної культури,

керівникам гуртків,

секцій з настільного тенісу

Черкаси 2013

Вступ
Дослідженнями доведено, що регулярні заняття тенісом добре позначаються на підвищенні морфологічних показників розвитку дітей. Вони створюють сприятливі умови для інтенсивної діяльності та розвитку серцево - судинної, нервової та дихальної систем,

покращують обмінні процеси в організмі. Нині теніс стає одним із наймасовіших видів спорту. Ця гра вдосконалює не тільки швидкість рухів, а й швидкість реакції. Сприяє розвитку оперативного мислення ( адже треба швидко подумати і прийняти рішення), а також усіх видів уваги. Нерідко ці якості допомагають у різних екстрених ситуаціях. Той, хто грає у теніс, напевно швидше ухвалить правильне рішення в складних дорожньо - транспортній ситуації, стане спритним, швидким, витривалим, матиме чудову координацію рухів. Теніс корисний ще тим, що виховує цілеспрямованість, наполегливість, ініціативність, холоднокровність, витримку, самовладання. А такі якості є актуальними для кожної дитини. Невід`ємною частиною тенісу є так звана « школа м’яча», що згодом формує у дітей здібності до швидкого засвоєння техніки в різних спортивних іграх. Можна також відмітити, що під час занять тенісом в учнів розвивається відчуття рівноваги й окоміру. Вельми примітно, що дії з м’ячем впливають і на розумовий розвиток дитини.

Мета – формувати фізичне, психічне, духовне та соціальне здоров`я школярів; сприяти оволодінню учнями оздоровчо – корегувальної та прикладної спрямованості фізкультурної діяльності; розвивати основні фізичні якості та здібності; підвищити рівень фізичної підготовленості учнів.

Розвиток основних фізичних якостей ( сили, швидкості, витривалості, гнучкості й швидкісно – силових) та координаційних здібностей ( швидкості рухів та реакцій, узгодження рухових дій, здатності до довільного розслаблення м`язів, вестибулярної стійкості тощо);

Виховання морально – вольових і психологічних якостей окремої особистості.

Зміст

1. Настільний теніс. Історія виникнення н/т. Інвентар для гри. с.4

2. Спеціальна підготовка з настільного тенісу. с.8

3. Технічна підготовка з настільного тенісу. Технічні прийоми. с.10

4. Тактична підготовка з настільного тенісу. с.12

5. Психологічна підготовка та вдосконалення техніки гри з настільного тенісу. с.16

6. Навчання грати близько до столу, тактичні варіанти гри в настільний теніс. с.19

7. Подачі та удари в настільному тенісі. с.21

8. Правила гри та суддівство в настільному тенісі. с.27

9. Тест. с.31

10.Список використаної літератури. С.32

Урок №1
Тема: Настільний теніс
Історія виникнення н/т.
Ось вже більше 40 років настільний теніс залишається головною і найпоширенішою спортивною дисципліною на планеті. Причина тут не лише в легкості гри для спортсменів різного віку, але і в її доступності. Для цієї гри не потрібен величезний простір, а тенісні столи стоять повсюдно: у коридорах установ, школах, у дворах і паркових алеях, в будинках відпочинку та інших громадських місцях.
Оскільки настільним тенісом займаються не тільки в Азії, а й на всіх континентах, то ніхто не може сказати точно: коли і де вперше почали грати в цю найпопулярнішу гру. Швидше за все, настільний теніс з'явився в другій половині XIX століття. Тоді ще не було певних правил, а м'ячі робилися з ниток. Книги, розставлені на столі, служили сіткою, шматки товстого картону були ракетками.
У кінці вісімдесятих років XIX століття гра стала популярною багато в чому через конкуренцію серед виробників інвентарю, яка сприяла вдосконаленню ракеток і м'ячів. Основним їх виробником була американська фабрика братів Паркер, штат Массачусетс. Ця фабрика робила й експортувала до Англії все для гри в "теніс для приміщень". Проте англійські компанії, такі як Ayres Ltd. (вони рекламували цей вид спорту як "Мініатюрна гра в лаун-теніс в приміщеннях"), отримали власні патенти. М'ячі виготовляли з гуми або пробки, їх часто зашивали в тканину. Ракетки не були стандартизовані (до речі, дотепер ракетки випускають різних форм, розмірів і матеріалів). Безсумнівно, головним удосконаленням був порожнистий м'яч.
Назва "пінг-понг", зареєстрована в 1901 році, прийшла на зміну таким назвам, як госсіма, флім-флам і віф-ваф. Походить вона з поєднання двох звуків: пінг - звук, видаваний м'ячем, коли він ударяється об ракетку, і понг - коли м'яч відскакує від столу. У 1988 році настільний теніс стає Олімпійським видом спорту (Сеул, Південна Корея).




Інвентар для гри в настільний теніс
Це стіл, сітка, ракетки та м'ячик. Всі ці аксесуари повинні відповідати певним параметрам. Так, розмір столу - 2,74 метра на 1,525 метра і висотою 76 см. Посередині столу знаходиться сітка висотою 15,25 см. При грі використовуються ракетки, зроблені з дерева (можна використовувати й шари з іншого матеріалу), покриті одним або двома шарами спеціальної гуми з кожного боку. М'яч для настільного тенісу виробляють з целулоїду. Його розмір у діаметрі становить 40 мм, а маса - 2,7 г. М'яч повинен бути білого або оранжевого кольору. Починаючи з 2007 року інший колір кульки на міжнародних змаганнях не використовується. Всепогодні тенісні столи призначені в першу чергу для використання на вулиці, хоча, звичайно, їх можна встановлювати і в приміщеннях. Їх пластикові, алюмінієві, меламінові стільниці здатні без жодної шкоди переносити високу температуру, вологість або холод, і що б не сталося, всепогодні тенісні столи збережуть свій зовнішній вигляд. Вони мають достатньо легку конструкцію для зручності перенесення з будинку на вулицю. Правда, при всіх своїх перевагах такі столи, як відзначають професіонали, грішать нестандартним відскоком. Товщина стільниці становить від 12 до 20 мм. Вартість варіюється в залежності від фірми виробника, країни виготовлювача, класу та якості виготовлення стола.
Професійні тенісні столи відрізняються особливо якісним виготовленням. Наприклад, вони часто забезпечуються спеціальним покриттям "антивідблиск", яке гарантує, що око спортсмена правильно вловить найтонші нюанси руху тенісного м'яча. Такі столи до міліметра відповідають за розмірами стандартам Міжнародної федерації настільного тенісу. Професійні столи відрізняються своєю масивністю, надійністю і дизайном. Товщина стільниці від 22 до 30 мм. Незважаючи на досить пристойну вагу, вони легкі в установці, одним рухом можна скласти половинки столу (поставити їх вертикально на масивній основі), легко переміщаються на роликах, забезпечених підшипниками.
Існує ще категорія так званих аматорських тенісних столів. Такі можуть мати стільницю з різних матеріалів, не придатні для установки на вулиці, тому що бояться води. Ідеальний варіант для шкіл, будинків відпочинку та офісів. Товщина стільниці, як правило, від 16 до 19 мм.





Правила техніки безпеки на заняттях з настільного тенісу
До занять з настільного тенісу допускаються учні, що пройшли медичний огляд й інструктаж з техніки безпеки.
Вимоги безпеки перед початком занять.
1. Спортивний одяг учнів не повинен сковувати рухи, взуття має бути з неслизькою м’якою підошвою.
2. На майданчику необхідно ретельно перевірити відсутність сторонніх предметів поблизу тенісного столу.
3. Тенісні м'ячі та ракетки мають бути цілими, відповідати стандарту.
4. Звернути увагу на самопочуття, стан здоров’я.
5. Уважно прослухати інструктаж з техніки безпеки при грі в настільний теніс.
6. Провести розминку.

Вимоги безпеки під час занять.
1. Під час занять поблизу ігрових столів не повинно бути сторонніх осіб.
2. Заборонено одягати прикраси (каблучки, персні, сережки, значки). Нігті повинні бути коротко обрізаними, волосся прибране.
3. При виконанні стрибків, зіткнень і падінь гравець повинен вміти застосовувати прийоми самостраховки.
4. Гравцям не можна передавати, або подавати м’ячі учням, які на нього не чекають.
5. Додержуватися ігрової дисципліни.
6. Не вести гру вологими руками.


Вимоги безпеки після завершення занять.
1. Перевірити самопочуття.
2. Зібрати спортивний інвентар.
2. Вивести з спорт майданчика (залу)
3. Переодягнути спортивну форму і спортивне взуття.
4. Ретельно вимити лице і руки з милом.
5. Заборонено вживати холодну воду та виходити розігрітими на вулицю.
6. Про всі недоліки, що помічені під час заняття, повідомити вчителю.

Урок №2
Тема: «Спеціальна підготовка з настільного тенісу»


Спеціалізовані вправи: стрибки, вправи з м’ячем для розвитку реакції, координації; імітаційні вправи з ракеткою, без ракетки, вправи для пальців рук, естафети та ігри з елементами гри у настільний теніс;
Вправи для розвитку м’язів рук та ніг:
- стрибки: з місця у довжину, вбік, вгору, через гімнастичну лаву; багатоскоки: на одній нозі, з ноги на ногу, поштовхом двома ногами; жонглювання м’ячем (однією, двома руками);
- імітація: ударів з ракеткою, без ракетки, з ракеткою з обтяженнями, біля стола, стінки, дзеркала, з тренажерами; імітацію нападаючих ударів з набивним м’ячем;
- гра обтяженою ракеткою (манжетами, паском).
Вправи для розвитку швидкості реакції на непередбачену зміну напрямку руху м'яча, раптову зміну довжини польоту м'яча, раптову зміну характеру обертання м'яча.
Вправи для розвитку відчуття м’яча:
- подачі м'яча накатами в заданому напрямку;
- посилання м'яча у вільному напрямку;
- різким ударом у будь-якому напрямку;
- посилання м’яча у заданий напрямок у різних ігрових умовах;
- отримання м’яча у заздалегідь обумовленому напрямку та визначеної довжини польоту;
- переходи від накату до атакуючого удару;
- за обумовленою заздалегідь черговістю посилання м’яча, змінюючи характер його обертання.
- точність багаторазового виконання технічних елементів (в одному напрямку на темпі, з однієї зони;
- у різних напрямках; у різному темпі; з різних зон;
- у сполученні різних напрямків, темпів, зон);
- зміну висоти траєкторії польоту м'яча;
- вправи зі зміною довжини польоту м'яча; сполучення різних видів вправ, виконання їх в умовах гри на рахунок.

Вправи з ракеткою та м’ячем для розвитку спритності:
- підкинувши м’яч угору рукою зловити його серединою струнної поверхні ракетки;
- кількома ударами ракетки примусити м’яч відскакувати від неї вгору, не змінюючи способу тримання ракетки;
- взяти м’яч у праву руку і вдарити його об землю так щоб він відскочив трохи вище поясу, учень ловить м’яч рукою рухом зверху, назустріч м’ячу що підстрибнув, долоня руки при цьому повернена до землі.
Вправи з ракеткою і без неї:

- стійка ноги нарізно, підняти праву руку з ракеткою вгору. Зігнути руку в ліктьовому суглобі, опустити ракетку за голову і повернутися в початкове положення;

- із максимальною амплітудою рухи руками праворуч, ліворуч, угору однією рукою і двома руками одночасно;

- витягніть праву (ліву) руку вперед, ракетку тримайте горизонтально, робіть малі кола всередину і зовні, догори і донизу.
Вправи для розвитку швидкості пересувань:
- у грі зі своєї половини стола один вид удару (тільки справа чи зліва); - пересування у парі.
Вправи для розвитку швидкості ударних рухів:
- удари по „свічках”;

- удари з обтяженням окремих частин руки;

- багаторазові удари атакуючого характеру;

- естафети з ракеткою;

- гра в «Крутилку».
Урок №3
Тема: «Технічна підготовка з настільного тенісу. Технічні прийоми»
Технічна підготовка
Стійки гравця; способи тримання ракетки; пересування: положення тулуба, ніг; робота плеча, передпліччя та кисті; технічні прийоми; набивання м’яча на ракетці; ігри на рахунок; позиції у грі; під час гри: з однієї точки стола (по черзі справа, зліва); на двох зсунутих столах;

виконуються:

- стійки: правобічну, нейтральну, лівобічну;

- способи тримання (захвату) ракетки: горизонтальну (європейську), вертикальну (азіатську);

- способи пересування гравців (кроками – випадами, переступанням, приставними, схресними, однокроковим;

- стрибки – з двох ніг на дві, на одну; з однієї ноги на другу;

- скачки – з правої (лівої) ноги, з поворотом тулуба, з нахилом тулуба вперед, у боки.
Технічні прийоми

- удар-подачу;

- удар-накат;

- удар-підрізку;

- удар „топ-спін”;

- удар „свічку”;

- удар-підставку.
Щоб навчитися добре грати в настільний теніс потрібно:
Перш за все - тренуватися, дозувати навантаження, підбирати необхідні вправи. В опануванні техніки гри можна виділити три етапи.
Перший - освоєння техніки. На цьому етапі у вас має сформуватися зоровий і руховий образ, рухове вміння. Поки ви освоюєте техніку, ваші рухи ще напружені і скуті, не завжди плавні і точні.

На другому етапі - етапі закріплення техніки - рухове уміння доводиться до автоматизму, або, як кажуть фахівці, відпрацьовується до звички. Усуваються помилки в техніці, зайві рухи, поліпшується координація рухів. Тепер ви можете відпрацьовувати зв'язки окремих технічних прийомів. На цьому етапі намагайтеся грати з партнерами на рахунок, влаштовувати змагання.

На третьому етапі - етапі вдосконалення техніки - ваше завдання полягає в тому, щоб, як кажуть фахівці, індивідуалізувати техніку і тактику гри. Відпрацьовуйте ваші коронні технічні елементи, аналізуючи свою гру. Працюйте над техніко-тактичними комбінаціями і тактичними варіантами гри, вдосконалюйте ті прийоми, які вам найбільше вдаються. Накопичуйте ігровий досвід.
Рекомендації:

Тренуйтеся, адже досконалості немає межі.

Пам'ятайте, успіх супроводжуватиме вас, якщо ви будете наполегливо і систематично тренуватися, вдосконалюючи свої фізичні та вольові якості.

На початку своїх занять, ще до того, як перейти до гри на столі, познайомтеся з тим, як взаємодіє ракетка з м'ячем, «відчуйте» ракетку і м'яч, навчіться управляти його польотом різними способами, освоюйте основні ударні руху, орієнтацію тулуба, рук, ніг і ракетки в просторі і т. п. Важливо навчитися правильно тримати ракетку і виконувати різні вправи з ракеткою і м'ячем поза столом, так як це допоможе вам швидше освоїти техніку гри.
Рекомендую скористатися наступними вправами.
1. Пересування по майданчику, тримаючи м'яч на ракетці і стежачи за хваткою.

2. Перекочування м'яча на ракетці від одного краю до іншого або по колу.

3. Багаторазово підбивання м'яча різними сторонами ракетки знизу вгору або по черзі однією та іншою її стороною, прагнути, щоб м'яч якомога довше не падав на землю. Цю вправу слід виконувати і на місці і в русі.

4. Ведення м'яча ракеткою, б'ючи об підлогу (дриблінг), в стійці гравця на місці або в русі.

5. Надавати м'ячу обертання двома сторонами ракетки в різних напрямках: від тулуба в праву або ліву сторону.

6. Підбивати м'яч ракеткою на різну висоту по черзі - високий відскок, низький відскок.

7. Присідаючи і встаючи, відбивати м'яч: відбити - присісти, знову відбити - встати.




Урок №4
  1   2   3

Схожі:

Методичні рекомендації для вчителів фізичної культури
Використання занять у тренажерному залі для вдосконалення фізичної підготовки школярів старших класів
Методичні рекомендації щодо викладання фізичної культури в 2015/2016...
...
Методичні рекомендації керівникам методичних об’єднань вчителів Гадяцької...
На 1 сторінці вказати проблему, над якою буде працювати гімназія і районний відділ освіти. Вона повинна простежуватись у плані роботи...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В 2014/2015 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ У
...
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку
Співає сонячні пісні уся моя родина, бо ми родились на землі, що зветься Україна: Методичні рекомендації щодо Першого уроку в 2012–2013...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ДНЯ ЗНАНЬ У 2013-2014 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ Черкаси
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Методичні рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового...
Діти, закінчивши студію образотворчого чи декоративно-ужиткового мистецтва в позашкільному навчальному закладі, на все життя зберігають...
Оцінка оздоровчо-тренувального ефекту
Керівникам, вихователям-методистам, інструкторам фізичної культури дошкільних навчальних закладів
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТА «ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я»
В. Д. Ярова, завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних...
Методичні рекомендації до проведення Першого уроку
Незалежності України: шлях до створення гуманного світу для дітей”: Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і Першого уроку...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка