|
Скачати 106.24 Kb.
|
БРОВАРСЬКЕ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНЕ ОБ’ЄДНАННЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ СУПУТНИК ПЕДАГОГА Методичні рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва щодо підготовки, організації та проведення виставок Упорядник: методист з позашкільної освіти Чернецька Н.В. м.Бровари 2012 р. Виставка дитячих малюнків як ефективний засіб естетичного впливу на дитину (методичні рекомендації щодо організації та проведення виставок) Життя висунуло суспільний запит на виховання творчої особистості, здатної, на відміну від людини-виконавця, самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення. З-поміж інших видів мистецтва образотворче та декоративно-ужиткове є унікальним у вирішенні завдань як художнього так і особистісного розвитку, громадського і духовного становлення підростаючого покоління. Діти, закінчивши студію образотворчого чи декоративно-ужиткового мистецтва в позашкільному навчальному закладі, на все життя зберігають любов до нього і творять як кажуть «для душі», стають активними пропагандистами мистецтва і вносять елементи творчості в навчання або в роботу за фахом. Тому роботу художньо-естетичного відділу спрямовано на розвиток художньої творчості дітей, залучення дітей та учнівської молоді до участі у різних сферах художньої діяльності, організацію мистецьких конкурсів, фестивалів, виставок, оглядів. Досягнення поставлених завдань відбувається через індивідуальні консультації для керівників, обласні методичні об’єднання, творчі майстерні, семінари-практикуми, майстер-класи. Однією з форм презентації та поширення педагогічного досвіду і досягнень вихованців позашкільних навчальних закладів є організація і проведення виставок, під час функціонування яких педагоги та методисти обмінюються перспективним педагогічним досвідом з метою покращення роботи з естетичного виховання дітей засобами декоративно-ужиткового й образотворчого мистецтва та подальшого розвитку, вдосконалення виховної роботи у різних видах творчої діяльності. Організація виставки у закладі мобілізує і згуртовує дитячий колектив, а керівнику дає можливість пізнати краще вихованців свого гуртка. Мета організації виставок багатогранна: виставки мають пізнавальне і виховне значення як для дітей, які беруть участь у підготовці експозиції, так і тих, які лиш оглядають її. Вихованцям, які готують малюнки для виставки, підготовча робота приносить не тільки радість творення, а й задоволення бути відзначеними, знати, що твою роботу цінують, приділяють їй увагу. Велике значення має виставка дитячих робіт і для батьків, які переконуються, що заняття творчістю – один з засобів всебічного розвитку дитини. Виставки образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва гуртківців яскраво демонструють своєрідність дитячої творчості, любов дітей до мистецтва, їх вміння бачити прекрасне в житті та передавати його в своїх творчих роботах Справжнього митця від виконавця відрізняють творчий пошук найбільш цікавого рішення художнього образу, удосконалення первинного варіанту, бажання змінити його, зробити краще, цікавіше, внести щось своє. Тому, постійно розвиваючи інтерес гуртківців до творчих занять, керівник гуртка намагається вибрати таку форму їх проведення, при якій надається можливість самостійного творчого підходу до завдання. Слід заохочувати сміливість у пошуках нових форм та декоративних засобів вираження художнього образу, виявлення дитячої фантазії та винахідливості. Надаючи гуртківцям більшої самостійності, керівник гуртка разом з тим повинен корегувати творчу діяльність вихованців, тактично допомагаючи їм у виконанні поставленої задачі, розвиваючи у них здібність вибирати тему, дбати про способи виготовлення виробу з того чи іншого матеріалу, художні засоби створення образу. В умовах навчального закладу можна щорічно організовуються виставки програмних та тематичних робіт. За частотою проведення виставки можуть бути: 1) періодичні – через два, три роки; 2) щорічні; 3) сезонні. Рекомендації щодо проведення виставок: І. Виставку з програмних робіт гуртка найкраще влаштовувати в кінці півріччя чи року, щоб забезпечити достатню кількість виставкових робіт. Необхідно, щоб роботи, які складають експозицію, були різні за тематикою та формою виконання. ІІ. Експозицію можна присвячувати певній темі, події або даті. Дітей про дату та тему виставки необхідно попередити заздалегідь (на початку навчального року чи семестру). ІІІ. Варто провести декілька тематичних занять, на кожному з яких дати завдання дітям виконати роботу на певну тему. IV. Твори, виконані на заняттях, керівник зберігає у себе. Безпосередньо перед виставкою він разом з дітьми відбирає кращі роботи та формує експозицію. V. Керівнику необхідно чітко дотримуватися правил оформлення робіт та вимагати цього від вихованців: кожен малюнок потрібно рівно обрізати і, якщо він виконаний у світлих тонах, наклеїти на темний картон; темні малюнки варто поміщати на світле тло. Контрастний фон забезпечує краще сприйняття малюнків. До кожної роботи має додаватися етикетка: невеликий прямокутник з паперу, який містить інформацію про автора, назву роботи та техніку виконання. Етикетки не повинні заважати сприйняттю малюнка, тому їх варто розміщувати на звороті робіт. Виставкові роботи оформлюються паспарту та поміщаються в рамки (без скла, допускається тільки пластик або оргскло). Стандартні розміри робіт – від формату А3 до формату А2. VІ. Виставка повинна функціонувати 2-3 тижні, щоб забезпечити ознайомлення з нею якомога більшої кількості дітей. Рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва щодо підготовки до виставок:
Обласні та Всеукраїнські конкурси:
В напрямку «Космічне мистецтво» в секції літератури і журналістики подаються роботи обсягом до 4 друкованих сторінок. В секції образотворче мистецтво художні роботи можуть бути виконані у будь-якому стилі на аркуші форматом 40/60см (без жорсткої основи) . |
Тема. Художні техніки декоративно-прикладного мистецтва. Виготовлення... Нців, види декоративно-ужиткового мистецтва (визначати практично). Познайомити із складною витинанкою-композицією (багатоколірною),як... |
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок» Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні |
Місце проведення Обласна виставка-конкурс проводиться в м. Вінниця... Підведення підсумків роботи гуртків декоративно-ужиткового мистецтва та творчих об’єднань учнів |
В’язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Урок з образотворчого мистецтва по темі «Види декоративно-ужиткового мистецтва: килимарство, ткацтво, розпис, лозоплетіння, флористика, різьба по дереву, ковальство, гончарство... |
Тема: «Аплікація як вид декоративно-ужиткового мистецтва» Мета: узагальнення і систематизація знання з теми Аплікація як вид декоративно – ужиткового мистецтва, закріпити знання про види... |
Методичні рекомендації розроблено на допомогу студентам денної та... Вчитель трудового навчання і основ декоративно-ужиткового мистецтва; Вчитель трудового навчання і основ дизайну |
Декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди: вишивка, ткацтво, килимарство,... Вдосконалювати вміння розпізнавати види і жанри декоративно- ужиткового мистецтва |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації Матеріали до серпневих конференцій педагогів області (методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в закладах... |
ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ О ’ БЄМНОЇ ПАПЕРОВОЇ ІГРАШКИ ... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ ТА ІНДИВІДУАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ... Методичні рекомендації щодо підготовки, оформлення та захисту основних форм індивідуально-дослідних завдань |