|
Скачати 96.44 Kb.
|
ПРОГРАМОВІ ВИМОГИ до курсу «ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ, ПСИХОКОРЕКЦІЇ ТА ПСИХОТЕРАПІЇ» Модуль І. Психологічна корекція Психологічна корекція в системі психологічної практики 1. Поняття про психологічну корекцію. 2. Історія становлення психологічної корекції як окремого виду психологічної практики. 3. Місце і роль психологічної корекції в сучасній психологічній науці і практиці. 4. Принципи, цілі і завдання психокорекційної роботи. 5. Види психокорекції. Техніко-процесуальна сторона психокорекційної робити 6. Поняття про психокорекційну ситуацію. 7. Особливості складання психокорекційних програм. Види психокорекційних програм. 8. Корекційні прийоми і вправи: розвиток уваги, пам’яті, мислення, уяви. 9. Методи психологічної корекції: ігротерапія, арттерапія, музикотерапія, бібліотерапія, казкотерапія та ін. Основні напрямки психокорекційної роботи з дітьми різного віку 10. Проблема дитячої замкнутості та її корекція. Робота з батьками замкнутої дитини. 11. Психологічна корекція тривожності у дітей різного віку. 12. Психокорекційні прийоми подолання дитячих страхів. 13. Корекція агресивної поведінки дитини. Робота з батьками агресивної дитини. 14. Психокорекційна робота з гіперактивними дітьми. 15. Психокорекція дитячо-батьківських і сімейних стосунків. Особливості проведення групової психологічної корекції з дітьми різного віку 16. Підготовка до групової корекції. Особливості комплектації груп. 17. Специфіка групової форми психологічної корекції. Групова динаміка. 18. Види корекційних груп. Керівництво корекційною групою. 19. Вправи, техніки, методи, що використовуються в груповій психокорекції. Модуль ІІ. Психологічне консультування Психологічне консультування як вид психологічної практики 20. Поняття про психологічне консультування. 21.Історичні підстави становлення психологічного консультування як окремого виду психологічної практики. 22.Місце і роль консультування у сучасній психологічній практиці: психологічне консультування і психотерапія. 23. Принципи психологічного консультування. Процес психологічного консультування 24. Питання підготовки та організації психологічної консультації. 25. Структура процесу психологічного консультування. 26. Особливості початкового етапу психологічної консультації. 27. Типи мотивування клієнтів психологічної консультації. 28. Активне вислуховування та рефлексія: запит, самодіагноз, проблема. 29. Універсальна (загальна) схема психологічного консультування. Техніки і алгоритми психологічного консультування 30. Поняття про базові навички психологічного консультування. 31. Техніка перефразування. 32. Техніка відображення почуттів клієнта. 33. Техніки прояснення і повторювання. 34. Техніка відображення власних відчуттів. 35. Техніка прояснення проблемної ситуації. 36. Техніка відкритих та закритих питань. 37. Техніка конфронтації. 38. Техніка парадоксальної реакції. 39. Особливості використання інформування та рекомендацій. 40. Техніка заохочення. 41. Техніка переконання. 42. Техніки інтерпретації та підсумовування. 43. Особливості застосування технік психологічного консультування у роботі з людьми з особливими потребами. 44. Основні положення, специфіка методів роботи і навички психологічного консультування сім’ї. Етичні аспекти діяльності практичного психолога 45. Проблема етичних стандартів у роботі практичного психолога. 46. Позиції психолога-консультанта у процесі індивідуальної консультації. 47. Етичний кодекс психолога. 48. Етичний документ практичного психолога. Особливості навчання та підготовки практичного психолога як консультанта 49. Принципи навчання психологічному консультуванню. 50. Циклічна модель навчання через досвід М.М. Певзнера. Особистість практичного психолога і консультування 51. Особистість практичного психолога: основні вимоги. 52. Парадигмальне та інструментальне самовизначення психолога-практика. 53. Критерії відповідності професійної підготовки психолога-консультанта. Основи кризисної інтервенції 54. Криза і кризисна інтервенція. Сутність психологічної кризи. 55. Стадії кризи. 56. Етапи кризисної інтервенції. 57. Методи зниження кризисного напруження. 58. Супровід клієнтів при переживанні утрати. Дистанційне психологічне консультування 59. Особливості телефонного консультування. 60. Консультаційне листування. 61. Психологічне консультування в мережі Інтернет (on-line, off-line). Концептуальні засади психологічного консультування 62. Особистісно-орієнтоване психологічне консультування К. Роджерса. 63. Екзистенційно-гуманістичні основи психологічного консультування (В. Франкл, Р. Мей, І. Ялом). 64. Методологічні аспекти діяльності практичного психолога (В.В. Столін, Ф.Є. Василюк, О.Ф. Бондаренко, Г.А. Берулава). 65. Основи візуальної психодіагностики (Е. Кречмер, У. Шелдон, А. Піз, Г. Щокін). 66. Трансперсональна психологія і психологічна практика (С. Гроф, А. Мінделл). 67. Провокативна психотерапія (Ф. Фереллі). 68. Прогностична функціональна модель процесу психологічного консультування (В.М. Мицько). Супервізія. Робота зі співзалежними клієнтами 69. Поняття про супервізію. Умови здійснення супервізії. 70. Кваліфікаційні вимоги та техніки роботи супервізора. 71. Сутність психологічної співзалежності. Форми співзалежних стосунків. 72. Індивідуальна консультаційна робота із співзалежними клієнтами. Модуль ІІІ. Психотерапія Загальні питання. 1. Поняття про предмет психотерапії, психологічного консультування та психокорекції. 2. Предмет та завдання психотерапії. Зв'язок психотерапії з іншими науками. 3. Моделі, сфери застосування та види психотерапії. 4. Загальні фактори ефективності психотерапії. Класифікації методів психотерапії. 5. Основні вимоги щодо кваліфікації психотерапевта в Україні та за кордоном. 6. Правова регламентація діяльності психолога, який займається психотерапією. Етичні вимоги до діяльності психотерапевта, які функціонують в Україні та за кордоном. 7. Перспективи та можливості підвищення кваліфікації психотерапевта в Україні та за кордоном. Історія становлення психотерапії 8. Історія розвитку сучасних психотерапевтичних напрямків. Гіпнотерапія, психоаналіз, психодрама, гештальттерапія, клієнтцентрованої психотерапії, транзактний аналіз, НЛП. 9. Вклад в розвиток психотерапії Фріца Месмера, Мільтона Еріксона, Зігмунда Фройда, Карла Г.Юнга, Альфреда Адлера, Карен Хорні, Е.Еріксона, Мелані Кляйн, Альфреда Біне, Джозефа Морено, Карла Роджерса, Еріка Берна, Мюррея Боуена, Карла Вацлавіка, Вірджінії Сейтір, Сальвадора Мінухіна, Джея Хейлі, Тома Андерсона, Вільяма Уайта, Сельвіні Палазоллі та Міланської, Гайдельбергзької школи системної психотерапії. Гіпнотерапія та самонавіювання. 10. Історія та розвиток гіпнотичних технік. Теорії гіпнозу: Парацельс, Месмер, J. Braid, А. Лібо, Ж. Шарко, С. Ференці, П.К. Анохін, І.П. Павлов. 11. Феномени, які спостерігаються при проведенні гіпнозу: рапорт, каталепсія, пост гіпнотична амнезія, вікова регресія. 12. Навіюваність. Проби на навіюваність. 13. Директивні та не директивні гіпнотичні техніки. Мільтон Еріксон та недирективні техніки формування змінених станів свідомості. 14. Прогресуюча релаксація за Шульцом. 15. Аутогенне тренування за Е. Куе. 16. Аутогенне тренування за Бєхтєрєвим. 17. Використання біофідбеку при самонавіюванні. Психоаналіз. Психодинамічна психотерапія. 18. Топографічна та структурна модель особистості З. Фройда. 19.Розвиток особистості: стадії психосексуального розвитку особистості З.Фройда і психосексуального розвитку особистості Е. Еріксона. 20. Теорія об’єктних стосунків Мелані Кляйн та її вплив на розвиток психотерапії. 21. Основні положення К.Г.Юнга, про природу людини та процес психотерапії. 22. Основні положення А.Адлера, про природу людини та процес психотерапії. 23. Основні положення К.Хорні, про природу людини та процес психотерапії. 24. Основні положення В.Райха, про природу людини та процес психотерапії. 25. Основні положення Е.Еріксона, про природу людини та процес психотерапії. 26. Механізми психологічного захисту: ізоляція, розщеплення, заперечення, всемогутній контроль, примітивна ідеалізація, примітивне знецінення, проекція, інтроекція, проективна ідентифікація, дисоціація, репресія, регресія, ізоляція афекту, інтелектуалізація, моралізація, раціоналізація, анулювання, зміщення, сублімація. 27. Основні відмінності психоаналізу від психіатрії та медицини. 28. Психодинамічне розуміння обмовок та забування інформації. 29. Робота сновидіння (за З. Фройдом). 30. Перенос та контрперенос. 31. Психоаналітичний сеттінг. 32. Психодинамічне розуміння симптомів психічних та психосоматичних розладів. 33. Вільні асоціації та аналіз сновидінь. 34. Розвиток групових форм психоаналітичного сеттінгу. 35. Основні стадії та процедури психоаналізу. 36. Психоаналітичні техніки. Психодрама. Гештальттерапія. 37. Істрія виникнення та розвитку психодрами. 38. Основні поняття психодрами: рольова гра, спонтанність, теле, катарсис, інсайт. 39. Основні процедури: ролі в психодрамі, фази і розвиток психодрами. 40. Оцінка психодрами як методу психотерапії. Експериментальне підтвердження її основних положень. 41. Історія і розвиток гештальттерапії. 42. Основні поняття гештальттерапії: фігура і фон, усвідомлювання та зосередженість на тут і тепер, протилежності, функції захисту, зрілість. 43. Напрямки проведення групової гештальттерапії за Каплан. 44. Основні процедури в гештальттерапії: розширення усвідомлювання, інтеграція протилежностей, посилена увага до почуттів, робота з мріями, прийняття відповідальності за себе, подолання опору. 45. Оцінка гештальттерапії як методу психотерапії. Експериментальне підтвердження її основних положень. 46. Філософія гештальттерапії. Механізми порушення саморегуляції (згідно теорії гештальттерапії). Когнітивно-біхевіоральна психотерапія (КБТ). 47. Особливості та основні цілі КБТ. 48. Основні теоретичні положення КБТ. 49. Ключові поняття КБТ. 50. Депресія, тривожні розлади з точки зору КБТ. 51. Перфекціонізм з точки зору КБТ. Особливості взаємин терапевт-клієнт в КБТ. 52. Техніки і методики КБТ. Методи виявлення автоматичних думок в КБТ. Раціональна та раціонально-емотивна психотерапія. 53. Етапи раціонально-емотивної психотерапії. 54. Технічні прийоми раціонально-емотивної психотерапії. 55. Персуазія. Експлікативна кларифікаційна психотерапія. Реорієнтація. Психотерапія через розуміння (P. Dubois). Клієнт-центрована психотерапія. Трансактний аналіз. 56. Емпатія як метод психотерапії. 57. Віддзеркалення висловлювань та поведінки клієнта як метод психотерапії. 58. Оцінка клієнтцентрованої психотерапії як методу психотерапії. Експериментальне підтвердження її основних положень. 59. Історія і розвиток транзактного аналізу. 60. Основні поняття транзактного аналізу: стани "Я", транзакції, ігри, сценарії, контракти, захист, дозвіл та дієздатність. 61. Оцінка транзактного аналізу як методу психотерапії. Експериментальне підтвердження його основних положень. 62. Структурно-функціональний аналіз Его-станів. 63. Аналіз взаємодій у транзактному аналізі. 64. Форми структурування часу у транзактному аналізі. 65. Сценарний аналіз. Позитивна психотерапія (ПП). 66. Біографія Н. Пезешкіана та особливості становлення ПП. 67. Основні принципи ПП. 68. Основні методи ПП. 69. Форми роботи в ПП. П'ятикрокова модель консультування в ПП. Тілесноорієнтована, танцювальна та арттерапія. 70. Історія та розвиток тілесної, танцювальної та арттерапії. 71. Основні поняття та процедури тілесної психотерапії: енергія, м'язовий панцир, грунт під ногами, дихання, оцінка тіла і напружені пози, рухові вправи, фізичний контакт. 72. Основні положення методів Фельденкрайса та Александера, первинної терапії, біоенергетики. 73. Історія становлення трансперсональної психотерапії. 74. Основні характеристики трансперсональних матриць. 75. Особливості застосування методики холотропного дихання. 76. Особливості застосування методики вайвейшн. 77. Основні поняття та процедури танцювальної психотерапії: взаємовідношення між розумом та рухом, аналіз рухів, роль терапевта. 78.Основні поняття та процедури арттерапії: спонтанне малювання та ліпка, сублімація, психодинамічна арттерапія, гуманістична арттерапія. 79.Оцінка тілесної, танцювальної та арттерапії як методів психотерапії. Експериментальне підтвердження їх основних положень. НЛП. 80. Поняття про репрезентативні системи індивіда та способи їх діагностики. 81. Метамодель у НЛП. 82. Рефреймінг у НЛП. 83. Гіпнотичні техніки в НЛП. Сімейна та системна психотерапія. 84. Індивідуальний, груповий та сімейний сеттінг в психотерапії. 85. Дослідження впливу сім’ї на розвиток психічних захворювань дослідницьких груп М. Боуена та Г. Бейтсона. 86. Теорія сімейних систем М. Боуена. 87. Концепція "подвійного зв'язку" Г. Бейтсона (Бейтсон Г. К теории шизофрении). 88. Системний погляд на функціонування сімейних взаємин. Кібернетика 1-го та 2-го порядку. Аутопоетичні системи. 89. Історія розвитку та класифікація шкіл системної психотерапії. 90. Структурна сімейна психотерапія. 91. Стратегічна сімейна психотерапія. 92. Види нейтральності. Динаміка процесу нейтральності та "всепартійності". 93. Принцип циркулярності та каузальність поведінкових проявів. 94. Види "циркулярних" питань. 95. Позитивна конотація як принцип системної психотерапії. 96. Наративна психотерапія. Методи деконструкції проблемних історій клієнта. 97. Критерії виокремлення проблеми клієнта. 98. Перша зустріч з клієнтом. Встановлення сеттінгу. 99. Виокремлення проблеми, з якою звертається клієнт. 100. "Розстановка" та інші соціометричні техніки у індивідуальній, груповій та сімейній психотерапії. 101. Аналіз генограми сім’ї. 102. Використання сеттінгу з участю кількох психотерапевтів. Завершення психотерапевтичної сесії. Супервізія та інтервізія. 103. "Класичний" метод інтервізії. 104. "Розстановка" як метод інтервізії. 105. "Жорсткі" та "гнучкі" сеттінги проведення інтервізій. |
Л. Сьомка Основи психологічного консультування в школі 2010 Сьомка Лариса Іванівна Цей процес аналогічний до роботи вправного детектива, який уміє бути водночас і чутливим, і розсудливим, щоб, з одного боку, не втратити... |
Абрамова Г. С. Психологическое консультирование: Теория и опыт Семінарське заняття до теми 1: “Загальна проблематика психологічного консультування як рівня психологічної допомоги” |
Тема : Відсотки. Вирази та їх перетворення. Програмові вимоги з теми Раціональні, ірраціональні, степеневі, показникові, логарифмічні, тригонометричні вирази та їх тотожні перетворення |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ІВАНО–ФРАНКІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ... Програмові вимоги з навчальної дисципліни «Фінансове право» для студентів денної та заочної форми навчання.– Івано–Франківськ, 2011.... |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДО ВИВЧЕННЯ КУРСУ Київ 2 011 Навчально-методичний... Навчально-методичний посібник до вивчення курсу «Основи економічної теорії» / Укл. Н.Є. Скоробогатова, Н. О. Черненко. К.: НТУУ "КПІ",... |
АНОТАЦІЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ РЕЛІГІЄЗНАВСТВА» для вивчення студентами... Україні, повинні обов’язково вивчати студенти усіх факультетів та форм навчання. Адже в сучасних умовах все більш зростають вимоги... |
ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «ОСНОВИ САМОПІЗНАННЯ» ДЛЯ УЧНІВ 9 11 КЛАСІВ Коновальчук В.І. Основи самопізнання: навчальний курс. Черкаси: ОІПОПП, 2011. 28с |
ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «ОСНОВИ САМОПІЗНАННЯ» ДЛЯ УЧНІВ 9 11 КЛАСІВ Коновальчук В.І. Основи самопізнання: навчальний курс. Черкаси: ОІПОПП, 2011. 28с |
ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД Основи культури мовлення: Методичні вказівки з курсу „Українська мова” для студентів І курсу економічного факультету / упор. Л. М. Кулакевич.... |
ВО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ПРОВЕДЕННЯ СЕМІНАРСЬКО-ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ... НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДО ПРОВЕДЕННЯ СЕМІНАРСЬКО-ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З КУРСУ “ОСНОВИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДЕОНТОЛОГІЇ” |