Тема : Відсотки. Вирази та їх перетворення. Програмові вимоги з теми


Скачати 224.46 Kb.
Назва Тема : Відсотки. Вирази та їх перетворення. Програмові вимоги з теми
Сторінка 1/2
Дата 25.03.2013
Розмір 224.46 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи
  1   2


Розділ: Числа і вирази.

Тема: Відсотки. Вирази та їх перетворення. Програмові вимоги з теми.


Зміст навчального матеріалу

Знання

Уміння


Відсотки. Основні задачі на відсотки

Знати:

  • означення відсотків;

  • правила виконання відсоткових розрахунків;

  • формули простих і складних відсотків.

Уміти:

  • знаходити відношення чисел у вигляді відсотка, відсоток від числа;

  • число за його відсотком;

  • розв’язувати задачі на відсоткові розрахунки.

Раціональні, ірраціональні, степеневі, показникові, логарифмічні, тригонометричні вирази та їх тотожні перетворення.

Знати:

  • означення виразу зі змінною та його область визначення;

  • означення рівних виразів, тотожності;

  • означення одночлена й многочлена та дії над ними; формули скороченого множення;

  • алгебраїчні дроби та дії над ними; означення і властивості логарифмів;

  • означення синуса, косинуса, тангенса і котангенса числового аргументу;

  • формули зведення;

  • формули додавання;

  • співвідношення між тригонометричними функціями числового аргументу;

  • співвідношення між тригонометричними функціями одного і того самого аргументу.

Уміти:

  • виконувати тотожні перетворення многочленів, алгебраїчних дробів, виразів, що містять степеневі, показникові, логарифмічні й тригонометричні функції та знаходити їх числове значення;

  • спрощувати показникові, логарифмічні та тригонометричні вирази;

  • виконувати перетворення виразів, що містять корені;

  • доводити показникові, логарифмічні та тригонометричні тотожності.




Степінь із раціональним показником

Для а > 0 виконуються такі співвідношення.


Формули скороченого множення



Логарифми та їх властивості


  1. Логарифмом додатного числа М за основою а, де а > 0, а≠1, називається показник степеня, до якого потрібно піднести а, щоб дістати число М, тобто logа M =b, якщо ab=M.

З означення логарифма випливає тотожність



яку називають основною логарифмічною тотожністю.


  1. Правила логарифмування та потенціювання алгебраїчних виразів:

а) Логарифм добутку



б) Логарифм частки:



в) Логарифм степеня:



г) Логарифм кореня:

Застосовані в зворотному напрямі ці формули називають формулами потенціювання.

д) узагальнення правил логарифмування:





  1. Формула переходу від однієї основи до іншої:








Основні теоретичні відомості.

Відсотки.
Відсоток – це частина цілого.

Формула складених відсотків: а(1+0,01·r)n, де а – сума внеску; r – кількість річних відсотків; n – кількість повних років.
Тотожні перетворення раціональних та ірраціональних виразів.

Дії над степенями (p, q Q, a >0, b>0).


Дії над арифметичними коренями

(n, k, € N, n ≥2, k≥2,a≥0, b≥0).



Зауваження: якщо n=2k, k N, ab ≥0,то



Тотожні перетворення тригонометричних виразів.

Основні формули тригонометрії.

Основні тригонометричні тотожності

Теореми додавання




Тригонометричні функції подвійного і потрійного аргументів



Формули половинного аргументу

(для синуса і косинуса – формули пониження степеня)




Формули перетворення суми і різниці

тригонометричних функцій у добуток

Формули перетворення добутку тригонометричних функцій у суму

Зміна тригонометричних функцій через тангенс

їх половинного аргументу

(універсальна зміна)



Формули зведення



Правило. Якщо кути мають вигляд –а, π ±а, то функції зберігають найменування; для кутів функції змінюють найменування на споріднене (спорідненими є функції синуса і косинуса, тангенс і котангенс, секанс і косеканс); знак функції визначається знаком лівої частини, якщо вважати кут а гострим.

Основні співвідношення між оберненими тригонометричними функціями




Деякі зразки і методичні коментарі та поради щодо розв’язання завдань частини 1, частини 2 та частини 3.
Частина 1.

  1. Вкажіть проміжок, якому належить значення виразу .




А

Б

В

Г

Д

(-3; -0,5]

(-0,5; 0]

(0; 0,5]

(0,5; 1]

(1; 3]


Розв’язання. Виділимо повний квадрат двочлена під коренем. Маємо: Отже,

Відповідь: В.

Коментар. Розв’язуючи завдання 1, варіанти відповідей А і Б можна відразу відкинути, оскільки арифметичний квадратний корінь є невід’ємним числом. Однак, наявність цих варіантів відповідей не є випадковою, а зумовлена типовою помилкою: застосуванням формули , що може привести до від’ємного значення виразу.

  1. Обчисліть lg (tg25°) · lg (tg35°) · lg (tg45°) · lg (tg55°).




А

Б

В

Г

Д



1



0




Розв’язання. Оскільки tg45°=1, а lg1=0, то значення даного виразу дорівнює 0.

Відповідь: Г.

Коментар. Це завдання належить до специфічних тестових і потребує певного «осяяння» та уважності.


  1. Поклавши до банку 900грн, вкладник через рік одержав відсотки, які склали 108 грн. скільки відсотків річних виплачує банк?




А

Б

В

Г

Д

8%

10%

12%

13%

14%


Розв’язання. 900грн – 100%

108грн – х %

х =

Відповідь: 12%.
Частина 2.


  1. Знайдіть значення виразу якщо а=2,4, b= –1,7.

Розв’язання. .

Відповідь: 1.


  1. Знайдіть значення виразу

  2. Розв’язання. Відповідь: 3.

Частина 3.


  1. Знайти значення виразу

Розв’язання.
За формулами зведення змінимо cos10° на sin80°.

Одержимо:

Відповідь:

Тренувальні вправи

Встановити відповідність між заданими виразами (1-4) та виразами
(А-Д), що їм тотожно дорівнюють.

Зразок відповіді:





  1. А

    Б

    В

    Г

    Д

    1







    Х







    2










    Х




    3

    Х













    4




    Х









    1) b5b2; А) b3;

2) (b5)2; Б) b-5;

3) b5b2; В) b7;

4) ; Г) b10;

Д) b25.





  1. А

    Б

    В

    Г

    Д

    1
















    2
















    3
















    4















    1) log5(5x); А) 5log5 x;

2) log5; Б) log5 x;
3) log5 x5; В) log5 x–1;
4) log5 5x; Г) log5 x;
Д) 1+log5 x.






  1. А

    Б

    В

    Г

    Д

    1
















    2
















    3
















    4















    1); А);

2) ; Б) ;

3) ; В) 1;

4) ; Г) ;

Д) .




А

Б

В

Г

Д

1
















2
















3
















4


















  1. 1) ; А) ;

2) Б) ;

3) ; В) ;

4) ; Г) ;

Д)







  1. А

    Б

    В

    Г

    Д

    1
















    2
















    3
















    4















    1) ; А);

2) ; Б) ;

3) ; В) ;

4) ; Г) ;
Д) .






  1. А

    Б

    В

    Г

    Д

    1
















    2
















    3
















    4















    1) ; А) ;

2) ; Б) ;

3) ; В) ;

4) ; Г) ;

Д) .







  1. А

    Б

    В

    Г

    Д

    1
















    2
















    3
















    4















    1) ; А) ;

2) ; Б) ;

3) ; В) ;

4) ; Г) ;

Д) .
  1   2

Схожі:

Тема. Перетворення графіків функцій
Учитель. Ми приступаємо до вивчення вже не нової для нас теми – Перетворення графіків фукнцій
ПРОГРАМОВІ ВИМОГИ до курсу «ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ, ПСИХОКОРЕКЦІЇ ТА ПСИХОТЕРАПІЇ»
Сторія становлення психологічної корекції як окремого виду психологічної практики
Тема: Аналогово-цифрове та цифро-аналогове перетворення сигналів
Графічне зображення аналогового сигналу та перетворення його в цифровий сигнал за допомогою теореми Котельникова – 30 хв
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ІВАНО–ФРАНКІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ...
Програмові вимоги з навчальної дисципліни «Фінансове право» для студентів денної та заочної форми навчання.– Івано–Франківськ, 2011....
8-й клас. Алгебра
Цілі вирази. Тотожні вирази. Тотожність. Степінь з натуральним показником і його властивості. Одночлени і многочлени та дії над ними....
Урок №50 Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст)
Мета: вдосконалити вміння учнів розв'язувати текстові задачі на відсотки та застосовувати їх для розв'язування задач більш високого...
Урок №18 Тема. Тотожні перетворення раціональних виразів
Наочність та обладнання: опорний конспект «Тотожні перетворення раціональних виразів»
Тема уроку. Перетворення подібності та його властивості. Мета уроку
Мета уроку: формування знань учнів про подібність просторових фігур, вивчення властивостей перетворення подібності та застосування...
УРОК 125. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА ВІДСОТКИ. САМОСТІЙНА РОБОТА Мета
Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про види задач на відсотки; здій­снити діагностику засвоєння знань і сформованих...
УРОК 124 Тема: Тематична контрольна робота №11
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка