|
Скачати 61.93 Kb.
|
Формування особистості дитини Помчалова О.Г., м.н.с. відділу наукового опрацювання й каталогізації документів ДНПБ України імені В.О. Сухомлинського Тарасун В.В. Концепція розвитку, навчання і соціалізації дітей з аутизмом: Навч. посіб. для вищ. навч. закл. / Валентина Тарасун, Ганна Хворова; Ін-т спец. педагогіки АПН України. – К.: Наук. світ, 2004. – 98, [2] с. – Бібліогр.: с. 92-96. Аутизм (від грец. аutos – сам, сам по собі) – психічний розлад, який характеризується заглибленням у світ особистих переживань з послабленням чи втрачанням контакту з дійсністю, відсутністю прагнень до спілкування з іншими людьми, втрачанням інтересу до реальності, скудістю емоційних проявів. Аутизм спостерігається в ряді психічних захворювань, частіше при шизофренії. Навчальний посібник пропонує авторський підхід до вирішення проблеми навчання, розвитку і соціалізації дітей з аутизмом. Обґрунтовано теоретико-методологічні (правові, філософські, соціокультурні, нейропсихологічні) засади та соціально-економічні передумови вирішення цієї проблеми. Представлено комплексну психолого-педагогічну модель допомоги дітям з аутизмом. Читач, ознайомившись з книгою, матиме уявлення про дитячий аутизм, знатиме, у чому він проявляється. Дізнається про проблеми навчання, розвитку і соціалізації дітей з аутизмом, формування у них когнітивних стратегій поведінки, систему психолого-медико-педагогічного та соціального супроводу аутичної дитини та її родини. Автори книги на основі аналізу спеціальної літератури і документів ряду міжнародних і державних установ і громадських організацій, зробили висновок, що у багатьох країнах Західної Європи і США система допомоги особам з аутизмом існує більше 30 років. Так, у Данії, з 1920 року почали надавати спеціалізовану допомогу особам з аутизмом і зараз Данія вважається однією з найпередовіших у цьому питанні країн в Європі та світі. Як цього було досягнуто, користувач знайде відповідь у книзі. Книга складається з шести розділів. У першому розділі дається визначення дитячого аутизму, аналізуються його причини, прояви особливості психічного розвитку дітей залежно від ступенів тяжкості порушень. Другий розділ присвячений основним напрямам психолого-педагогічної корекції та психокорекційних технологій для дітей з аутизмом. У третьому розділі читача зацікавить теоретико-методологічні позиції концепції розвитку дітей з аутизмом. Про стратегічні орієнтири вирішення проблем навчання, розвитку і соціалізації дітей з аутизмом автори книги переконливо висловлюються у четвертому розділі. У п’ятому розділі книги висвітлюються ключові пріоритети розвитку, навчання й соціалізації аутичних дітей. Із соціально-економічними передумовами вирішення проблеми навчання й соціалізації дітей з аутизмом можна ознайомитись у шостому розділі видання. Навчальний посібник стане в пригоді науковцям, викладачам і студентам педагогічних навчальних закладів, вчителям, психологам і батькам, усім, хто займається вихованням дітей з аутизмом. Євтух М.Б. Народнопедагогічні традиції виховання у Франції: [Монографія] / М.Б. Євтух, Т.А. Швець; Акад. пед. наук України; Київ. держ. лінгв. ун-т; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ін-т ім. Г.С. Сковороди. – Переяслав-Хмельницький, 2001. – 110, [2] с. – Бібліогр.: с. 105-110. Одразу можна сказати, що ця невеличка книжка за різноманітністю педагогічних прийомів виховання молоді заслуговує на особливу увагу серед багатьох інших праць, виданих різними авторами з цього питання. Автори монографії досконало вивчили форми та методи виховання підростаючого покоління у Франції протягом багатьох століть. Вони прийшли до висновку, що французька народна педагогіка виробила притаманний лише їй раціональний підхід до родинного виховання. Кожен француз упевнений у тому, що необхідно бути вимогливим у вихованні дітей. "Хто дітям потакає, той сам ридає", вчить французька народна мудрість. Пропонована робота присвячується вивченню народнопедагогічних традицій виховання у Франції та їх впливу на формування дитячої особистості, на хід виховного процесу в сучасному світі, дослідженню особливостей зародження, становлення й розвитку французької народної педагогіки та шляхів здійснення розумового, трудового, морального, фізичного та естетичного виховання індивіду, виявленню досягнень французької етнопедагогіки в навчальному й виховному процесах, визначенню можливостей їх творчого застосування в школах України. Ось деякі з принципів французької народної педагогіки:
Велике значення в плані морального виховання дитини має прищеплення їй почуття самопожертви та любові, адже недаремно в народі говорять: добром (любов’ю) більшого досягнеш, ніж силою. У Франції залишилося багато прислів’їв, які й у наші дні сприяють моральному вихованню молоді:
Книга розрахована на науковців, викладачів, аспірантів, студентів та працівників освіти. Туров М.П. Створи себе через казку: Посібник для батьків, учителів, вихователів, керівників гуртків і методистів / М.П. Туров; Під заг. ред. С. Чередниченко; Ін-т розвитку інтелекту дитини (ІРІД); Дитячий Фонд Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ). – К.: Кобза, 2003. – 127, [1] с.: іл. – (Вчитися ніколи не рано). – Бібліогр.: с. 115-124. Батькам завжди хочеться, щоб їхні діти в усьому досягали успіху. І це цілком природно. Але життя прожити – не поле перейти. В ньому треба ствердити себе, подолати всі перешкоди, відчути, що ти потрібен суспільству. Як цього добитися від дитини? Як допомогти їй у становленні на життєвому шляху? Відповідь може бути єдина: прищеплювати дитині знання навколишнього світу, виховувати в нього розуміння, що і як треба робити, як поводитись у повсякденному житті. Але такий підхід до дітей повинен бути ретельно продуманим, щоб бажання батьків швидко досягти успіху збігалося з бажанням дитини. Чи усі батьки так поводяться? На жаль, ні. У деяких випадках, батьки переобтяжують своїх дітей, висуваючи до них з малих літ дуже великі вимоги: улаштовують їх до різних гуртків і секцій, наймають репетиторів, влаштовують іспити. Такий запал батьків часом негативно відбивається на психіці дитини, що за розумовим розвитком ще не готова до труднощів навчання. Журнал "Таймс" зазначає: "Раніше діти були дітьми – зараз їхнє життя підкорено жорсткому розпорядку: у дітей, котрим властиво давати вихід своїй невгамовній енергії, усі дії зараз виключно доцільні, як у робочої бджоли". Дитинство має бути радісним, безжурним. Тільки за цієї умови діти зможуть реалізувати свої здібності в майбутньому. Дітей не можна рівняти з дорослими. У них є потреба по-дитячому сприймати все, що їх оточує, чому їх навчають. Як батькам домогтися, щоб їхні синочки та донечки правильно сприймали хороше і негативно ставилися до зла, щоб в їхніх серцях зароджувалося почуття справедливості у спілкуванні з людьми? На ці та інші запитання знайдуться відповіді в пропонованій книзі. Вона – своєрідний посібник для батьків, учителів, вихователів, керівників і методистів, зайнятих вихованням дітей. Тут подані поради з організації навчання за допомогою казок, які складають самі діти. Такий педагогічний підхід допомагає розвиткові їхнього творчого мислення та естетичного світосприймання, вихованню етичних норм поведінки. Автор книги розглядає основні методи та прийоми навчання через казку, проілюстровані багатьма прикладами експериментальної роботи з дітьми в дитячих садках, класах початкової школи та на гурткових заняттях. Пропонуємо усім бажаючим ознайомитися з методами виховання дітей через казку. Пам’ятайте, що привчаючи дитину згадувати казку, з’ясовувати головні риси й дії персонажів, ми навчаємо дитину аналізу. І якщо при цьому звертатимемо її увагу на з’ясування причин і наслідків хороших і поганих вчинків, ми навчимо її відрізняти добро від зла, покажемо всю силу добра і його творчу природу. |
Гребенюк О. Ю. ПСИХОЛОГІЯ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ ДО ДИТИНИ У ПРОЦЕСІ ВИХОВАННЯ Творчий пошук завжди зобов’язує людину відмовитися від загальних схем і шаблонів, зосередивши свою увагу на особистості дитини, авансом... |
З любов’ю твоєю і навіть з бідою… «Впевнений старт» неодмінна передумова становлення цілісної особистості, метою якої є формування елементів екологічного світорозуміння,... |
Година спілкування «Права дитини» Мета: ознайомити учнів із правами дитини, показати важливість юридичного закріплення права дітей на особливе піклування та допомогу... |
Сучасні тенденції взаємодії освітнього закладу з родинами у процесі... На сьогодні сім’я відіграє визначальну роль не лише у формуванні особистості дитини, а й суспільства в цілому |
Формування компетентностей особистості школяра на уроках української мови та літератури Практичний аспект діяльності учителя щодо формування ключових компетентностей особистості школяра |
Комунальний дошкільний навчальний заклад (яслі-садок) «Ладушки» комбінованого типу Художньо естетична лінія розвитку дитини – одна із головних у сучасній дошкільній освіті оскільки є невід’ємною складовою формування... |
Вплив педагогічної майстерності вихователя на формування особистості дитини Ця надзвичайно благородна і важка професія вимагає від людини, яка присвятила їй життя, постійної творчості, невтомної роботи думки,... |
Методичний кабінет ЗОШ №18 м. Рівне Батьківські збори у 5-б класі Коваль Н. Д Мета: визначити роль і значення батьківського виховання у формуванні особистості дитини,виявити характер і принципи взаємодії між... |
Одним із найперспективніших шляхів розвитку творчої активності учнів,... Нтерактивне навчання – це шлях формування творчої особистості, створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу дитини,... |
Бондарчук Анастасія Олександрівна Основне її призначення бачиться у формування особистості випускника: особистості самостійної, творчої, підготовленою до рішення важливих... |