|
Скачати 62.75 Kb.
|
Година спілкування «Права дитини» Мета: ознайомити учнів із правами дитини, показати важливість юридичного закріплення права дітей на особливе піклування та допомогу з боку суспільства та держави. Виховувати в учнів розуміння цінності особистості кожної дитини. Перебіг заходу 2 вед: Добрий день, шановні друзі. Перш за все хочу побажати , щоб всі ваші мрії здійснилися, нехай ніколи вас не засмучують печалі, а тільки тепло і турбота про вас зігрівають ваші душі. Зібралися ми сьогодні поговорити про наші права /вірш «Мої права»/ 1 вед: Права людини – це основні стандарти, без яких люди не можуть жити з відчуттям своєї людської гідності. Права людини є підвалинами свободи, справедливості та миру. 2 вед: Права людини не можна купити, заробити чи успадкувати. Людина має їх від народження – це природні права кожної людини. 1 вед: Права людини є однаковими для всіх людей, незалежно від раси, статі, віровизнання , політичних та інших переконань, національного чи соціального походження. Всі ми народжені вільними і рівними у гідності та правах – права людини універсальні. 2 вед: Життя інколи подає нам такі уроки, що ми волею-неволею починаємо відстоювати свої права, без яких ми – ніхто. Тому важливо сьогодні знати кожному хоча б ази правової абетки для захисту своїх прав. 1 вед: За висновками соціологічного опитування 8% підлітків не знає жодного з прав, декларованих документом про права дитини. Як називається цей документ? Давайте нагадаємо. 2 вед: Перед нами дві команди (представляються команди). В кожної – мішечок з буквами. Потрібно скласти слово – назву угоди, договору між державами з приводу прав дитини. /команда, яка зробила, підіймає руку/ 1 вед: Час пішов (робота груп «Конвенція»). За перемогу фішка. 2 вед: Про що ж говориться у Конвенції про права дитини. Перед вами – текст Конвенції. Але перш ніж заглянути в нього, пропонуємо в групах обговорити, які права можуть бути внесені в цей документ, як би його писали ви? /робота в групах. Звучить музика. Команди зачитують свої пропозиції/ 1 вед: Правда, друзі, добре, коли робота виконується колективно, кожен з вас відчуває підтримку один одного. І діло спориться. 2 вед: І так, друзі, ООН прийняла «Конвенцію про права дитини». Це було 20 листопада 1989 року. Верховна Рада України затвердила Конвенцію 27 лютого 1991 року. 1 вед: Проголошення і схвалення цього важливого документа свідчить про те, що держави-учасниці дбають про своє майбутнє, готові вжити всіх необхідних заходів для забезпечення захисту дитини від усіх форм дискримінації, забов’язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які є необхідними для її благополуччя. 2 вед: В ст. 6 сказано, що кожна дитина має невід’ємне право на життя. Текст цієї статті близький до ст.27 Конституції України. 1 вед: В ст.7 говориться, що дитина має право не розлучатися зі своїми батьками всупереч їхньому бажанню, за винятком випадків, коли компетентні органи, згідно з судовим рішенням, визначають, що таке розлучення потрібне в інтересах дитини. А чи завжди таке трапляться у нашому житті? /пісня «Мама і тато»/ (додаток) Класний керівник: Маленькі рученята простягнуті до сонечка. Мамине тепло, татові дужі руки. З ними не страшно, з ними затишно, вони рідні, любі, вони – сім’я. Та скільки в державі дітей, які позбавлені радості мати батьків, сім’ю. За останні роки законодавча діяльність в Україні спрямована на поліпшення становища дітей-сиріт. Але чи все так добре в житті, як на папері. Прошу обговорити цю проблему, так як було запропоновано подумати над цим запитанням. 1 вед: Команда «Свобода» прошу до слова. 2 вед: Команда «Радість» вам слово. 1 вед: Вдумайтесь в слова відомого вченого Рубінштейна: «Найдорожчі і найкращі люди в дитини – це її батьки. Потреба в батьківській любові не тільки найміцніша із усіх людських потреб, а й найдовша». Класний керівник: Згідно «Конвенції про права дитини» діти мають право на свою індивідуальність, враховуючи громадянство, ім’я і сімейний зв'язок. Наш сучасний світ населений різного роду катаклізмами і дитина губиться серед цієї жорстокості, насилля, хотілося б щоб саме сім’я стала головним пунктом сховища, де дитина зможе знайти собі захист і тепло. Всі ми знаємо, що смертність в Україні перевищує народжуваність. Але, напевно, не всі знаємо про те, що Україна одна із «рекордсменок» щодо дитячої смертності. В останні роки вроджені вади, хвороби виривають із життя від 8 до 30 % малюків. 2 вед: У ст.24 Конвенції сказано, що держави-учасниці визначають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я і засобами лікування хвороб та відновлення здоров’я. 1 вед: Чи знаєте ви, що всесвітня організація охорони здоров’я повідомила, що куріння – це причина 20% смертей, а 0,25 л горілки для 12-13-річних дітей є смертельною дозою. 2 вед: У ст.33 Конвенції сказано, … захистити дітей від вживання наркотичних засобів і психотропних речовин. 1 вед: У Конвенції також говориться , що держави-учасниці визнають право кожної дитини на рівень життя. 2 вед: - забов’язуються захищати дитину від всіх форм сексуальної експлуатації і сексуального розбещення. 1 вед: щоб кожна дитина не була піддана катуванню чи іншим жорстоким, або таким, що принижує людську гідність дитини, видам поводження чи покарання. 2 вед: Ми зупинилися тільки на основних положеннях Конвенції. Варто також згадати і про права дитини на освіту, відпочинок і дозвілля, на свободу думки, совісті, право на доступ до інформації, на користування благами соціального забезпечення, включаючи соціальне страхування /вірш «Крик дитини»/ (Додаток 2) «Діти – живі квіти землі» - говорив М. Горький і як кожній квітці потрібні певні погодні умови для розквіту, так і дітям потрібно створити умови для нормального життя. Пропоную кожній з команд збудувати «Будинок щастя» із підручних матеріалів, що знаходяться у вас на столі. /робота груп/ (експерти дають фішки) /пісня «Старий дом»/ 1 вед: Ви не могли не звернути уваги, що протягом класного часу у нас працювала редколегія. Просимо їх представити свою роботу. /вірш/ /Підведення підсумків/ 2 вед: Ось і підійшла до кінця наша зустріч. 1 вед. Дякуємо за увагу. 1 вед: До нових зустрічей. Учень. Вірш «Я маю право» . Я маю право жити на землі . Творити дихати учитись Примножувать багатства всі її . Своєю Україною гордитись . Боротися за неї і за честь стоять . Безкрайнії поля її любити . І щовесни журавликів із вірою зустріти . На золотаве сонце в небесах . Що щедро Україну зігріває . На соловейка спів в гаях. І на любов батьків безмежну і безкраю. Додаток 1. Мама і тато. Найважливіше, знай, у кожному житті – Це слово батька й ніжна пісня мами На вишитому хрестиками білім полотні Влетять у твою долю рушниками. У даль летять роки і гасить день зоря, А ти батькам приводиш вже онуків. І диво-казка знов веде мале життя У світ, де тільки щастя без розлуки. Приспів: Мама і тато – дитинства далекого лагідний звук, Мама і тато – завжди бережуть твою долю. Ти пам’ятай все тепло їхніх рук, тільки тепло ніжних лагідних рук Мама і тато навіки в житті із тобою. І знов летять роки, і знов минають дні Вже ти мережиш рушники хрещато А десь там у полях співають солов’ї Та їх вже слухають твої внучата. У даль летять роки і гасить день зоря А ти батькам приводиш вже онуків І диво-казка знов веде мале життя У світ, де тільки щастя без розлуки. Приспів: Додаток 2. Крик дитини Не вбивай мене, мамо, будь-ласочка, Я твоя ріднесенька ясочка, Я твоя маленька кровиночка, Почекай, хоча б ще хвилиночку! Я не бачила ніжного сонечка, Не ступала на м’якеньку травиночку, Я твоя маленька донечка, Не губи і не ріж билиночку! Ми ще будемо разом сміятися, Цілуватись і в хованки гратися, І я стиратиму в тебе сльозиночку – Щасливу німу намистиночку. Захищу я тебе від недоленьки, Ми будем жити щасливо, поволеньки, Моя люба, добрая мамочко, Моя квіточко, пташечко, лапочко! Не роби мені холодно й боляче, Моє тільце маленьке, і не втече, Я із пастки саменька не виберусь, Пожалій мене, найкраща з матусь! Я віддячу тобі сторицею, Як виросту, стану царицею, Твою старість від біди доглядатиму, Й безтямно, безтямно кохатиму! |
Година спілкування (5 клас). Права та обов ’ язки дитини. Поняття гідності. Мета Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав людини (Конституцією... |
ПРАВА ДИТИНИ Отже, права дитини це певні спеціальні можливості, які необхідні людині віком до 18 років для існування і досягнення зрілості. Особливі... |
Виховання ключових життєвих компетентностей Година спілкування Учнів... Мета: вчити дітей приймати правильні життєві рішення; формувати основні життєві компетенції; розвивати почуття відповідальності за... |
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Поняття ділового... Абрамович С. Д., Чікарьова М. Ю. Мовленнєва комунікація: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури. – 472 с |
„Світова книга прав дитини”. Мета Мета: розкрити поняття „закон”, „конституція”, „ООН”, „декларація”, „конвенція”, „право”; ознайомити учнів зі змістом основних статей... |
Година спілкування «толерантність», визначати значення толерантності в житті людей та в суспільстві |
Спілкування педагога з батьками Найчастіше це монолог учителя, що складається зі скарг на дитину або нотації батькам. Негативні почуття батьків, що виникають від... |
Права і свободи людини Загальної декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини, висловлювати власні судження про значення прав людини і дитини |
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Види, типи і... Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник. – ВЦ «Академія», 2004. – 344 с |
Правове виховання Виховна година: «Подорож у місто прав дитини» ПОДОРОЖ У МІСТО ПРАВ ДИТИНИ Мета: сприяти поширенню правової культури серед учнів, виховувати бажання поглиблювати правові знання, уміння дотримуватись правових... |