|
Скачати 97.71 Kb.
|
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Синельниківської міської ради "Про порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому". Цей аналіз регуляторного впливу (надалі - Аналіз) розроблений з дотриманням вимог Закону України від 11.09.03 р. № 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 р. № 308 та визначає правові та організаційні засади реалізації рішення міської ради "Про порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому", як регуляторного акта. 1. Опис проблеми, яку планується врегулювати шляхом прийняття рішення. 28 травня 2005 року Синельниківською міською радою було прийняте рішення "Про порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому". Підставою для прийняття зазначеного рішення були: Закон України "Про рекламу" від 03.06.96 р. № 270/96-ВР та постанова Кабінету Міністрів України від 29.12.03 р. № 2067 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами". На даний час розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому здійснюється на підставі рішення Синельниківської міської ради, прийнятого у 2005 році, яке не відповідає вимогам нового законодавства. У зв'язку з цим виникла нагальна потреба щодо приведення у відповідність з чинним законодавством актів органів місцевого самоврядування, які регулюють порядок розміщення зовнішньої реклами. Неможливість розв'язання зазначеної проблеми за допомогою ринкових механізмів обумовлена тим, що існуюча правова основа перестала відповідати реаліям життя та не враховує вимог часу. Невідповідність чинному законодавству та неврегульованість зазначеної сфери на місцевому рівні призводить до виникнення ситуацій неоднозначного застосування норм чинного законодавства, створює невизначену ситуацію щодо правового статусу чинних правил розміщення зовнішньої реклами. Суб'єктами, на яких проблема справляє негативний вплив є розповсюджувачі зовнішньої реклами та інформації, а також виконавчі органи міської ради, які застосовують норми чинного законодавства з питань зовнішньої реклами. Прийняття рішення, яке досконально регламентує порядок отримання дозволів на розміщення зовнішньої реклами з урахуванням актів чинного законодавства в галузі зовнішньої реклами надасть можливостей щодо виключення ситуацій, пов'язаних з можливими корупційними діями, неофіційними витратами розповсюджувачів зовнішньої реклами та створить прозору систему прийняття рішень виконавчого комітету Синельниківської міської ради про надання або відмову у наданні дозволів на розміщення зовнішньої реклами. Крім того, прийняття зазначеного акта додатково забезпечить можливість оскарження незаконний дій з боку осіб, уповноважених на вчинення відповідних власних повноважень. 2. Визначення цілей правового регулювання. Метою прийняття рішення Синельниківської міської ради "Про порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому" є: 1) приведення рішень міської ради у відповідність із Законом України від 03.06.96. р. № 270/96-ВР "Про рекламу" та постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами", а також іншими актами чинного законодавства; 2) створення єдиної цілісної впорядкованої структурованої та прозорої системи в галузі розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому; 3) створення сучасного правового простору, який буде відповідати потребам рекламного бізнесу та сприяти розвитку цього сектора ринку у місті Синельниковому. 4) врегулювання питань, пов'язаних з: а) організацією взаємодії між розповсюджувачами зовнішньої реклами, органами місцевого самоврядування та державними органами; б) встановленням порядку та умов надання, внесення змін, погодження та скасування дозволів на розміщення зовнішньої реклами; в) встановленням архітектурних, містобудівних та інших вимог щодо розміщення спеціальних конструкцій у місті Синельниковому; г) створенням системи контролю за дотриманням порядку розміщення зовнішньої реклами; ґ) визначенням підстав та порядку визначення розмірів плати за надання у користування місць розташування спеціальних конструкцій, які перебувають у комунальній власності; д) визначенням порядку надання місць, які перебувають у комунальній власності, для розташування спеціальних конструкцій; е) встановленням порядку та підстав демонтажу спеціальних конструкцій, розташованих у місті Синельниковому на місцях, які перебувають у комунальній власності. 3. Обґрунтування переваг обраного виду правового регулювання. У відповідності з частиною 1 статті 16 Закону України "Про рекламу" розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому здійснюється на підставі дозволів, що надаються адміністратором Дозвільного центру при погодженні з робочим органом у галузі зовнішньої реклами та в порядку, встановленому Синельниківською міською радою. Таким чином, спеціальним нормативно-правовим актом у галузі зовнішньої реклами встановлено єдиний законний вид вирішення проблеми, зазначеної у п.1 цього Аналізу - прийняття рішення Синельниківської міської ради. Перевага обраного виду правового регулювання над усіма іншими можливими способами ґрунтується на імперативності (загальнообов'язковості) рішень міської ради для виконання на території міста Синельникового, що передбачено ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". Вирішення проблеми, зазначеної у пункті 1 цього Аналізу можливе лише шляхом прийняття рішення Синельниківської міської ради "Про порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому". Інші альтернативні способи (механізми) досягнення мети не передбаченні чинним законодавством. Залишення без змін актів органів місцевого самоврядування, що регулюють питання розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому, як один з альтернативних способів досягнення цілей, не може бути реалізований, оскільки суперечить вимогам актів чинного законодавства (п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.03 р. № 2067). Визначені у пункті 2 цього Аналізу цілі не можуть бути досягнуті за допомогою ринкових механізмів, оскільки останні не мають імперативного характеру та базуються на принципах диспозитивності та передбачають урахування вимог та інтересів всіх операторів ринку. Крім того, застосування інших засобів розв'язання проблеми, не передбачених чинним законодавством, може бути визнано таким, що суперечить чинному законодавству та є неприпустимим. 4. Опис механізмів та заходів, що пропонуються для вирішення проблеми. У відповідності з частиною 1 статті 16 Закону України "Про рекламу" виконавчим органам ради надано право на встановлення порядку розміщення зовнішньої реклами. У відповідності з пунктом 13 статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до власних повноважень міської ради відноситься надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами у встановленому чинним законодавством порядку. Вирішення проблеми, зазначеної у пункті 1 цього Аналізу, повинно здійснюватися шляхом прийняття рішення міської ради "Про порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому" у порядку, визначеному Регламентом виконавчих органів Синельниківської міської ради, з дотриманням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та іншими актами законодавства. Розробка рішення міської ради "Про порядок розміщення зовнішньої реклами у місті Синельниковому" здійснюється за принципами: а) законності; б) гласності (відкритості та загальнодоступності); в) колегіальності; г) урахування пропозицій операторів рекламного ринку (як представників міста Синельникового так і інших міст України); ґ) урахування практичного досвіду роботи на рекламному ринку; д) науковості; е) економічної та юридичної обґрунтованості тощо. Як показав досвід, ступінь ефективності правового регулювання є достатньо високим, що обумовлюється характером засобу вирішення проблеми. 5. Обґрунтування можливостей досягнення мети у разі прийняття рішення. Можливість досягнення цілей, передбачених п. 2. цього Аналізу, у разі прийняття зазначеного рішення, є цілком реальною та обґрунтованою у зв'язку з тим, що метою створення проекту зазначеного рішення є цілеспрямоване вирішення зазначених проблем. Економічні показники доходності від надання місць розташування спеціальних конструкцій, які перебувають у власності територіальної громади міста Синельникового говорять про ефективність та доцільність застосування наведених вище засобів вирішення проблеми. До негативних обставин, які можуть впливати на виконання вимог рішення міської ради можна віднести: - недотримання розповсюджувачами зовнішньої реклами встановленого порядку розміщення зовнішньої реклами; - відсутність у органів місцевого самоврядування реальних та ефективних важелів впливу на розповсюджувачів зовнішньої реклами у випадках порушення ними зазначеного рішення. Впровадження рішення міської ради "Про порядок розміщення зовнішньої реклами" після його прийняття має здійснюватися: - виконавчим комітетом Синельниківської міської ради - в частині прийняття рішень про надання чи відмову у видачі дозволу на розміщення зовнішньої реклами; - Синельниківським міським комунальним підприємством ’’ВО ЖКГ’’ в частині виконання функцій робочого органу та в частині надання місць, які перебувають у комунальній власності, для розташування спеціальних конструкцій; - відділом архітектури та містобудування виконавчого комітету міської ради та іншими уповноваженими органами - в частині погодження дозволу на розміщення зовнішньої реклами; - адміністратором Дозвільного центру в частині надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами. - Дніпропетровським обласним управлінням з питань захисту прав споживачів - в частині здійснення контролю за дотриманням порядку розміщення зовнішньої реклами. 6. Визначення очікуваних результатів прийняття рішення. За результатами прийняття зазначеного рішення міської ради має бути досягнуто цілей, передбачених у п. 2 цього Аналізу.
7. Обґрунтування строку дії рішення Рішення міської ради "Про порядок розміщення зовнішньої реклами" є регуляторним нормативно-правовим актом, який застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб, є загальнообов'язковим до застосування на території міста Синельникового строком дії на 5 років. 8. Визначення показників результативності рішення Прогнозні показники результативності дії рішення міської ради: 1) розміри надходжень від надання у користування місць, які перебувають у комунальній власності, для розташування спеціальних конструкцій не можуть бути прогнозованими, оскільки залежать від великої кількості факторів: кон'юнктури ринку, складу учасників, пори року тощо; 2) дія рішення поширюється на невизначене коло суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, територія дії акта - місто Синельникове; 3) розмір коштів та час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаних з виконанням вимог акта залежать від конкретної ситуації: місця, строку розташування, виду та розміру площини спеціальної конструкції, вартості послуг з оформлення дозволу на розміщення зовнішньої реклами (у разі замовлення цих послуг) та інших показників, кількості осіб, з якими повинен бути погоджений дозвіл на розміщення зовнішньої реклами тощо; 4) у відповідності з ч. 5 ст. 12 Закону України від 11.09.03 р. № 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень рішення визначається кількістю осіб, що: а) прочитають зазначене рішення в офіційних засобах масової інформації; б) отримають регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування; в) отримають регуляторний акт або інформацію щодо основних його положень іншими шляхами. 9. Визначення заходів відстеження результативності рішення Після 6-ти місяців після прийняття рішення міської ради здійснюється базове відстеження результативності дії акта. За результатами зазначеного строку встановлюється повнота та ефективність введення в дію регуляторного акта. Не пізніше, як через два роки з дня прийняття регуляторного акта здійснюється повторне відстеження результативності його дії. Відстеження результативності дії акта здійснюється управлінням житлово-комунального господарства та комунальної власності міської ради з використанням статистичних даних. Заступник начальника управління житлово-комунального господарства та комунальної власності міської ради З.С.Климова |
1. Опис проблеми, яку планується вирішити Про повернення майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади м. Синельникового”, міські водопровідні мережі... |
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення Кременчуцької міської ради Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання |
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання |
1. Визначення проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Положення про Єдиний реєстр для ведення автоматизованого... |
АНАЛІЗ регуляторного впливу до проекту рішення Кременчуцької міської... Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання |
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконкому міської... Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання |
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради «Про... Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання |
Аналіз регуляторного впливу запровадження проекту рішення виконкому... Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання |
Аналіз регуляторного впливу рішення Нікопольської міської ради «Про... Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання |
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради Про затвердження... Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин |