Виділяються чотири основні ознаки, на підставі яких торгове підприємство визнається юридичною особою


Скачати 0.9 Mb.
Назва Виділяються чотири основні ознаки, на підставі яких торгове підприємство визнається юридичною особою
Сторінка 1/8
Дата 11.04.2013
Розмір 0.9 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8

  1. Основні характеристики торговельного підприємства, як суб’єкти та об’єкти ринкових відносин.

Торговельне підприємство на сучасному етапі ринкової економіки є самостійним господарюючим суб'єктом, який з метою задоволення потреб ринку і отримання прибутку здійснює закупівлю, зберігання і реалізацію покупцям товарів.

Торговельне підприємство — самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торгівельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому Господарським кодексом України та іншими законами.

Суб’єктами ринкових відносин є споживачі, виробники і постачальники ресурсів.

Основними об’єктами ринкових відносин є:

1) товари і послуги, які постачені на ринок або які можуть бути постачені за певного рівня ціни. До товарів ми включаємо і капітальні блага, тобто засоби виробництва;

2) робоча сила, або праця;

3) земля та інші природні ресурси;

4) нерухомість: будівлі, споруди, житло.

Виділяються чотири основні ознаки, на підставі яких торгове підприємство визнається юридичною особою:

  1. організаційна єдність, яка передбачає наявність певної ієрархії, співпідпорядкованості органів управління підприємством (одноосібних або колегіальних), що складають його структуру, чітку регламентацію відносин між його учасниками;

  2. майнова відособленість, яка створює матеріальну базу діяльності торгового підприємства, тобто для організації торгового процесу потрібна наявність матеріальних, фінансових та інших ресурсів, що належать тільки даному підприємству;

  3. самостійна цивільно-правова відповідальність юридичної особи означає, що кожне торгове підприємство самостійно несе цивільно-правову відповідальність за своїми зобов'язаннями на основі наявного відокремленого майна, яким воно може відповідати перед кредиторами;

  4. виступ у цивільно-правовому обороті від власного імені означає можливість купувати і здійснювати цивільні права, нести зобов'язання, виступати позивачем і відповідачем у суді.





  1. Мета функціонування та основні напрямки діяльності торговельного підприємства.

Головною метою (місією) створення і функціонування підприємства є отримання максимально можливого прибутку за рахунок реалізації споживачам виробленої продукції (виконаних робіт, наданих послуг), на основі якої задовольняються соціальні та економічні запити трудового колективу і власників засобів виробництва.

На основі загальної місії підприємства формуються і встановлюються цілі, які визначаються інтересами власника, розмірами капіталу, ситуацією всередині підприємства, зовнішнім середовищем і повинні відповідати наступним вимогам: бути конкретними і вимірними, орієнтованими на часу, досяжними і взаємно підтримуваними.

Кожне підприємство - це складна виробничо-економічна система з багатогранною діяльністю. Найбільш чітко виділяють напрямки діяльності:

1) комплексне вивчення ринку (маркетингова діяльність);

2) інноваційна діяльність (науково-дослідницькі та дослідно-конструкторські розробки, впровадження технологічних, організаційних, управлінських і інших нововведень у виробництво);

3) комерційна діяльність підприємства на ринку (організація і стимулювання збуту виробленої продукції, послуг, ефективна реклама);

4) економічна діяльність підприємства (всі види планування, ціноутворення, облік і звітність, організація і оплата праці, аналіз господарської діяльності і т.п.);

5) післяпродажний сервіс продукції (пусконалагоджувальні роботи, гарантійне обслуговування, забезпечення запасними частинами для ремонту і т.д.);

6) соціальна діяльність (підтримання на належному рівні умов праці та життя трудового колективу, створення соціальної інфраструктури підприємства, що включає власні житлові будинки, їдальні, лікувально-оздоровчі та дитячі дошкільні установи, ПТУ і т.д.).


  1. Економічні обмеження функціонування торговельного підприємства та характеристика їх прояву.

Не дивлячись на те, що в умовах ринкової економіки підприємство є основним господарюючим об'єктом, на його діяльність дуже впливає навколишнє соціально-економічне середовище.

Усе різноманіття факторів, які створюють зовнішнє середовище діяльності підприємства, поєднується у дві групи: у фактори макросередовища та фактори мікросередовища.

Макросередовище характеризується наступними групами факторів у державі та в регіоні: економічні, політичні, правові, демографічні, природні, науково-технічні, соціально-культурні.

Перша група факторів проявляється в масштабах держави та в межах регіону і не завжди прямо та за часом швидко впливає на підприємство.
До економічних факторів відносяться: рівень та зміни грошових та натуральних доходів населення; розмір зарплати, пенсій, посібника, їх зміну; другий загальноекономічний фактор — інфляція, стійкість національної валюти, чим нижчій індекс інфляції, тим вище платоспроможній попит, тим більша маса товарів буде затребувана на ринку.

Функціонування підприємства в умовах ринкової економіки завжди пов'язані з визначними обмеженнями.

До таких обмежень відносяться:

1. Обмеження, обумовлені ресурсами, тобто ресурси витраченні (матеріальні, трудові) повинні бути меншими або рівними за існуючих у наявності ресурсів.
2. Обмеження, обумовлені попитом, тобто обсяг реалізації завжди менший або рівний обсягу купівельного попиту.

3. Бюджетні (фінансові) обмеження, тобто грошові витрати підприємства повинні бути меншими або рівними за грошові ресурси (сумі грошових фондів та грошових доходів підприємства).

4. Тимчасові обмеження, пов'язанні з інфляцією. Цей вид обмежень викликає необхідність максимально скорочувати термін оборотності грошової готівки підприємства з метою запобігання її знецінення.

В умовах ринкової економіки найбільш важливим лімітним фактором є обмеження, обумовлені попитом.

Мікросередовище включає наступні групи факторів:
§ Споживачі (стан та розвиток потреб, попиту на товари, розвиток ринку).
§ Постачальники (привабливість постачальників, доцільність договірної політики).
§ Конкуренти (число активних конкурентів, стан конкуренції та ін.).
Фактори мікросередовища проявляються в результаті взаємодії підприємства із суб'єктами ринкових взаємовідносин.
Усі фактори, які формують зовнішнє середовище діяльності підприємства, схильні до змін, часто, дуже суттєвих. Тому дослідження та оцінка можливих змін у зовнішньому середовищі є необхідною умовою успішної діяльності підприємства.


  1. Система стратегічних цілей розвитку торговельного підприємства.

Стратегічні цілі - це кількісні та якісні орієнтири розвитку компанії. Вони розробляється на основі наявних місії, бачення, результатів стратегічного аналізу галузі, оцінки рівня конкуренції в ній, наявних ресурсів і конкурентних можливостей.

Класифікація цілей підприємства:

1) за ступенем досягнення мети:

- бажані (отримання максимальних прибутків);

- життєво необхідні (отримання мінімально-необхідних прибутків, котрі забезпечують збереження статутного фонду підприємства);

2) за часовим фактором:

- перспективна мета;

- поточна мета;

3) в залежності від відношення до головної мети підприємства:

- кінцеві цілі;

- проміжні;

4) в залежності від оцінки:

- кількісні (виражаються певними абсолютними і відносними показниками – обсяг продажу, сума отриманого прибутку);

- якісні ( культура обслуговування, соціальний мікроклімат, культура виробництва);

5) в залежності від змісту і характеру відображуваних інтересів:

- цілі підприємства, як суб’єкта ринкових відносин отримання прибутків);

- цілі суспільства, задоволення потреб населення (відповідність обсягу і структури споживчого попиту).


  1. Життєвий цикл підприємства: поняття, стадії. Залежність цілей та завдань від стадії ЖЦП.

Життєвий цикл підприємства - це сукупність етапів, які проходить підприємство за період свого функціонування.

Він включає весь загальний період часу від початку створення і діяльності до природного припинення його існування або відродження на новій основі, з новим (або відновленим) складом власників і керівників, новою продукцією, що виробляється і реалізується та наданням відповідних послуг споживачам.

На кожній стадії життєвого циклу підприємства конкретизується стратегія діяльності підприємства.

Формулювання цілей підприємства, вибір найбільш важливих з них залежить і від стадії життєвого циклу підприємства.

Класифікація цілей підприємства в залежності від стадій життєвого циклу:

стадії життєвого циклу – головна ціль підприємства – головне завдання

1) народження –виживання – вихід на ринок;

2) дитинство – отримання короткочасних прибутків – зміцнення положення на ринку;

3) юність – прискорене зростання обсягів продажу і прибутків – захоплення своєї частки ринку;

4) рання зрілість – постійне зростання обсягів діяльності – диверсифікацій на діяльність (освоєння додаткових напрямків діяльності);

5) зрілість – формування іміджу підприємства і збалансований ріст – зміцнення становища підприємства на освоєному сегменті ринку;

6) старіння – збереження досягнутих позицій – забезпечення стабільності господарської діяльності;

7) відродження – пошук додаткових імпульсів в діяльності підприємства – технічне переозброєння, пошук нових ринків ресурсів, нових постачальників, нових ринків збуту, впровадження нових технологій.



  1. Прибуток, як цільова функція діяльності підприємства на ринку.

Прибуток, як економічна категорія - це грошовий вираз вартості реалізованого чистого доходу, основну форму грошових накопичень господарюючих суб'єктів. Він характеризує доходність підприємства від проведення відповідних заходів, окупність вкладених витрат і використаного майна в результаті проведення заходів.

Сума отриманого прибутку - показник, який характеризує результативність роботи підприємства, фінансовий результат його підприємницької діяльності.

Прибуток - одне з основних джерел фінансових ресурсів підприємств, формування централізованих і децентралізованих фондів грошових коштів.

Загальний прибуток підприємства є кінцевим результатом діяльності підприємства. В його складі враховується прибуток від усіх видів діяльності підприємства: від реалізації товарної продукції, робіт, послуг - валовий прибуток; від операційної діяльності; від звичайної діяльності; від надзвичайної діяльності. Крім того, розраховують чистий прибуток (тобто такий, який залишається в розпорядженні підприємства).

Прибуток як найважливіша категорія ринкових відносин виконує такі функції: оцінювальну, стимулюючу та госпрозрахункову.

Оцінювальна функція прибутку полягає в тому, що прибуток використовується як основний критерій економічної ефективності виробництва і використання основних виробничих фондів. Використання прибутку в цій функції дає підприємцю дійовий засіб контролю за раціональним викорис-танням наявних матеріальних і трудових ресурсів.

Стимулююча функція прибутку полягає в тому, що він є джерелом матеріального заохочення робітників, розширення виробництва та вирі-шення соціальних проблем на підприємствах, а також джерелом сплати прямих податків до бюджету. Тому в отриманні прибутку повинні бути зацікавлені як держава, так і підприємства.

Госпрозрахункова функція прибутку полягає в тому, що госпрозрахунок, який є основним методом господарювання підприємств, передбачає не тільки покриття своїх витрат своїми доходами, але й отримання нагро¬маджень (прибутку) для стимулювання робітників і вирішення інших питань.

Через розподіл прибутку реалізується одна з його найважливіших функцій - стимулювання діяльності підприємств.


  1. Економічні межі обсягу діяльності підприємства за умов ринку. Поняття та методика визначення точки беззбитковості та точки мінімальної прибутковості.

Обсяги діяльності торговельного підприємства в умовах ринкової економіки мають певну мінімальну та максимальну межу, які необхідно враховувати в процесі розробки стратегії його діяльності та стратегії управління товарообігом.

Визначення мінімальної межі діяльності пов’язане з вимогами самоокупності та самофінансування діяльності господарюючого суб’єкта та базується на розрахунку „точки беззбитковості”.

Точка беззбитковості” – обсяг товарообігу підприємства, при якому сума отриманого валового доходу дорівнює сумі поточних витрат, тобто досягається самоокупність діяльності.

Тб = ВОпост / (Рвд – Рвозм)

Тб – „точка беззбитковості”;

ВОпост – витрати обігу постійні;

Рвозм – рівень витрат обігу зміних.
Для власників підприємства мінімально допустимий обсяг діяльності торговельного підприємства пов’язаний з визначенням „точки мінімальної рентабельності”.

Під „точкою мінімальної рентабельності” розуміють такий обсяг товарообігу підприємства, при якому сума валового доходу не лише покриває поточні витрати на ведення діяльності, а й утворює прибуток, розмір якого задовольняє уявлення власників підприємства про мінімальний рівень рентабельності на вкладений капітал.

Тмр = (ВОпост + Пмін) / (Рвд – Рвозм)

Пмін = (К * МРР) / (100 – Сп)

Пмін – прибуток мінімальний;

К – капітал;

МРР – мінімальний рівень рентабельності;

Сп – ставка податку на прибуток.

8. Поняття конкурентоспроможності торговельного підприємства
Можливість виживання підприємства в умовах постійної конкурентної боротьби залежить від його конкурентоспроможності.

Конкурентоспроможність окремого торговельного підприємства на певному сегменті товарного чи регіонального ринку виступає як узагальнююча оцінка його конкурентних переваг в питаннях формування ресурсного потенціалу, якості задоволення споживчого попиту та досягнутої завдяки цьому ефективності функціонування господарчої системи, які мають місце на момент чи протягом періоду оцінювання.

У цілому конкурентноздатність торгового підприємства це відносна характеристика, що виражає відмінності розвитку даної фірми від розвитку конкурентних фірм по ступеню задоволення своїми товарами потреби людей і по ефективності виробничої діяльності.

Конкурентоспроможність торговельного підприємства, як показник характеризується такими рисами:

- порівняльним характером (конкурентоспроможність можливо оцінити шляхом порівняння найбільш суттєвих показників діяльності конкретного об’єкта з іншим);

- часовим характером (динамічність).

Фактори, які визначають конкурентоспроможність торговельного підприємства на споживчому ринку:

1) якість задоволення споживчого попиту;

2) ресурсний потенціал;

3) ефективність функціонування господарської системи (узагальнюючі показники ефективності → рентабельність капіталу, рентабельність обороту, тривалість операційного та фінансового циклів, фінансова стійкість, платоспроможність та ліквідність).

Конкурентноздатність підприємства залежить від ряду таких факторів, як:

1)конкурентноздатність товарів підприємства на зовнішньому і внутрішньому ринках;

2) вид товару та його асортимент;

3) місткість ринку (кількість щорічних продажів);

4) легкість доступу на ринок;

5) однорідність ринку;

6) конкурентні позиції підприємств, що вже працюють на даному ринку;

7) конкурентноздатність галузі;

8) можливість технічних нововведень у галузі;

9) конкурентноздатність регіону і країни.
  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

Основні відомості про аудиторську фірму
Аудиторська фірма „Респект-ЛЛ” є юридичною особою на підставі свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності...
1. Назва, місцезнаходження, предмет діяльності
Спільне підприємство є юридичною особою України і здійснює свою діяльність згідно з законодавством України
ТРАНСПОРТНОГО ЕКСПЕДИРУВАННЯ
«АПЕКС ТРАНС», надалі "Експедитор", що є юридичною особою за законодавством України і має статус платника податку на загальних умовах,...
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДЕРЖАВНА ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНА ЧАСТИНА ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ МІНІСТЕРСТВА НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ У РІВНЕНСЬКІЙ ОБЛАСТІ є...
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДЕРЖАВНА ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНА ЧАСТИНА ТЕРИТОРІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ МІНІСТЕРСТВА НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ...
Керівництво, власники
ПраТ «СК «ЗГОДА» є юридичною особою, складає самостійний баланс, має круглу печатку, бланки з власним найменуванням, емблему
П О С Т А Н О В А від 14 березня 2007 р. N 443 Київ
Університет є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, власний герб, прапор, печатку із
АудиторськИЙ висновОК (ЗВІТ НЕЗАЛЕЖНОГО АУДИТОРА)
ТОВ “ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ “ТРЕЙД ІНВЕСТ” є юридичною особою, має самостійний баланс, поточний та інші рахунки в банках, печатку
“Правове становище господарських об’єднань”
Останні мають свої специфічні ознаки, які відрізняють їх від господарських товариств. Чинне законодавство України виділяє чотири...
Тема: Застосування інформаційних систем в обліку Мета
Економічна інформація налічує багато різновидів, що виділяються на підставі відповідних класифікаційних схем. Вона може відбивати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка