|
Скачати 135.69 Kb.
|
Клас 4 Предмет. Українське читання Вчитель. Бодунова Наталія Анатоліївна Тема уроку. Україна – незалежна держава. Державні символи. Мета: продовжити знайомитися з розділом « Україна – рідний край»; роз’яснити поняття «незалежна держава»; розширити знання учнів про державну символіку; вдосконалювати вміння й навички дітей у виразному читанні; вчити самостійно працювати з підручником та довідниками; розвивати мовлення школярів, збагачувати їх словниковий запас; виховувати почуття патріотизму та національної самосвідомості, любові до рідної землі; поглиблювати почуття гордості й пошани до неї. Наочність. Українська мова: Художнє слово. Читання: Підручник для 4 класу загальноосвітніх шкіл з російською мовою навчання / О. Н. Хорошковська, Н. О. Воскресенська, А. О. Свашенко. – Київ: Промінь, 2004. – 160с. ; індивідуальні картки із завданням, демонстраційний матеріал «Державні символи України», аудіо записи: гімн України, легенда « Герб, Прапор, Гімн», фонограма пісні « Україна», мікрофон, довідникова література « Довідник школяра». Тип уроку. Урок засвоєння нових знань Методи навчання. Організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності: словесні, наочні, практичні. Структура уроку І Організаційний момент 1Чистомовка 2 Слово вчителя ІІ Перевірка домашнього завдання 1 Робота в парах. Вправа « Лабіринт» 2 Вибіркова перевірка домашнього завдання ІІІ Мотивація навчальної діяльності 1 Мозковий штурм 2 Міні-бесіда ІV Повідомлення теми уроку V Сприймання та усвідомлення нового матеріалу 1 Колективна робота. Підбери синоніми 2 Художнє слово вчителя 3 Колективна творча робота « Павутинка» 4 Гра « Розшифруй слово та склади прислів’я » 5 Розповідь вчителя 6 Робота за підручником VІ Узагальнення та систематизація знань учнів 1 Лексична робота « Тлумачний словничок» 2 Індивідуальна робота з довідниковою літературою « Сторінка для допитливих» 3 Демонстрація державних символів 4 Робота за підручником 5 Колективна репродуктивна бесіда-гра « Скринька знань» 6 Творча робота « Інтерв’ю» VІІ Підсумок уроку 1 Слухання заключної патріотичної пісні « Україні» 2 Пригощання хлібом-сіллю 3 Рефлексія 4 Підбиття підсумків. Повідомлення домашнього завдання І. Організаційний момент 1. Урочистий вхід до класу Під звуки урочистої музики учні заходять до класу 2. Чистомовка Учні стоять біля своїх робочих місць та всі разом проговорюють слова чистомовки Вже почули ми дзвінок. Він покликав на урок. Отже ми часу не гаємо, Працювати починаємо! 3. Взаємне привітання вчителя й учнів Доброго дня, діти! Я рада вітати вас в нашій світлині. Перед початком уроку хочу побажати вам наснаги, гарного настрою, сил. Будьте уважними, спостережливими, працьовитими, чемно себе поводьте. ІІ. Перевірка домашнього завдання Почнемо наш урок з перевірки домашнього завдання. В кожного з вас на парті, за варіантами складності, лежать картки із вправою « Лабіринт». Пройдіть лабіринт, прочитайте та пригадайте з якого твору ці уривки. 1 Вправа « Лабіринт». ( Робота за індивідуальними картками) Використовується матеріал домашнього завдання.( Г.Черінь «Рідна хата», Ю.Рибчинський «Наша мова», Б. Харчук « «Найдорожчий скарб»).
2 Вибіркова перевірка домашнього завдання ( з використанням карток) І варіант. 1) Прочитайте свою картку. 2) Вкажіть назву вірша, з якого взятий уривок й автора. 3) Прочитайте виразно весь вірш. ІІ варіант 1) Прочитайте свою картку. 2) Вкажіть назву твору, з якого взятий уривок й автора. 3) Дайте відповідь на запитання: Що автор називає найдорожчим скарбом? Чому? ІІІ варіант 1) Прочитайте свою картку. 2) Вкажіть назву вірша, з якого взятий уривок та його автора. 3) Прочитайте виразно цей вірш. 4) Дайте відповідь на запитання. Чому автор порівнює Україну з рідною хатою? 3 Словесне оцінювання домашнього завдання ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 1 Мозковий штурм Сьогодні ми з вами поговоримо про величну та молоду державу, але ви самі скажете про яку, коли відгадаєте її назву приховану у акровірші.( Вірш представлений на мультимедійній дошці) У всіх людей одна святиня, Куди не глянь, де не спитай. Рідніша їм своя пустиня, Аніж зелений в чужині рай. м красить все їх рідний край. Нема без корення рослини, А нас, людей, без Батьківщини. ( Микола Чернявський) 2 Міні-бесіда -Чим цікаві акровірші? -Знайдіть рядки, у яких висловлена основна думка вірша. –Чи погоджуєтеся ви з автором? IV. Повідомлення теми уроку Діти, ви вже здогадалися, що мова сьогодні піде про нашу матінку-країну. На уроці ми продовжимо знайомитися з розділом « Україна – рідний край» та опрацюємо тему « Україна – незалежна держава». V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу 1 Колективна робота Ви всі знаєте, що наша держава носить ім’я Україна. Скажіть, будь ласка, як ще можна звернутися до нашої держави? Підберіть синоніми до слова « Україна», поясніть значення. ( Слова-синоніми Україна, Вітчизна, Батьківщина, Дідизна, Рідний край - викладаються на дошці). 2 Художнє слово вчителя Є щось святе в словах « мій рідний край». Для мене – це матусі пісня ніжна, І рідний сад, від квіту білосніжний, І той калиновий у тихім лузі гай. Для мене – це твої стежки й мої, В містах і селах стоптані любов’ю. Й пісень людські прозорі ручаї, Усе, що серцю рідне невимовно. Наша держава щедра, багата, привітна і дуже красива. Її неймовірна краса зачаровувала не одне покоління українців. Пропоную вам самим в цьому переконатися споглядаючи представлені слайди. ( Діти під музичний супровід, на мультимедійній дошці, продивляються слайди). 3 Колективна творча робота « Павутинка» Діти, ви переглянули слайди, які викликали в вашій душі добрі почуття та спогади. Тепер давайте разом поміркуємо й визначимо, що для кожного з вас значить Україна та складемо павутинку до цього слова. Україна 4 Гра « Шифровка» Народ нашої держави дуже талановитий та мудрий. Свою мудрість він вкладав у легенди, казки, приказки та прислів’я. Над такою народною мудрістю зараз попрацюємо виконуючи вправу – гру « Шифровка». Діти отримують картки із « зашифрованим» словом. Їм потрібно підібрати шифр, прочитати слово, а потім разом скласти та пояснити прислів’я. Гаржукдєкіа рсіадониовї зуевмнлбі дбовриошжучіа вбіжд звлуижтокєа заовлеоктьа. Грудка рідної землі дорожча від злитка золота. 5 Розповідь вчителя Ми з вами живемо у ХХІ столітті. А історія нашої держави почалася ще задовго до ІХ століття. В рукописах наша держава згадується як Київська Русь, як багатша держава в Європі. Через її територію пролягали торгівельні шляхи, з нею рахувалися у світі, як з країною освічених, працьовитих та волелюбних людей. Про її поневолення мріяли багато держав. Хоч волелюбний , сміливий і мудрий український народ умів боронити свою державу, відстоював героїчно рідну і милу землю, але у нього не завжди на це вистачало сили. Наші предки мужньо боролися за волю, не шкодуючи свого життя, бо свято вірили, що майбутні покоління відвоюють волю і незалежність рідної країни. Вікова мрія про волю здійснилися 24 серпня 1991 року. – Більш докладніше нам прочитають учні, які опрацювали цей матеріал. 6 Робота за підручником (с. 43 перший та другий абзаци). VІ. Узагальнення та систематизація знань учнів 1 Лексична робота « Тлумачний словничок» Чи всі слова були зрозумілі в прослуханому тексті? Може є такі, значення яких треба розтлумачити? На допомогу прийде Словничок, роль якого сьогодні виконує учень нашого класу. Він вдома попрацював із тлумачним словничком і може пояснити значення деяких нових слів. Верховна Рада України – орган державної влади. Референдум – всенародне голосування. Посольство – постійне представництво іншої держави на території нашої держави. 2 Індивідуальна робота з довідниковою літературою « Сторінка для допитливих». В прослуханому уривку згадуються державні символи: Державний Герб, Державний Гімн, Державний Прапор. Пропоную вам самостійно попрацювати із довідником школяра, знайти значення цих слів та озвучити. 3 Демонстрація державних символів. Урочисте прослуховування гімну. 4 Робота за підручником. Більш детальніше про символи нашої держави дізнаємося з підручника. Пропоную прочитати текст « Україна – незалежна держава. Державні символи» вголос - « ланцюжком» с. 43-44. 5 Колективна репродуктивна бесіда-гра « Скринька знань». Ви ознайомилися з текстом « Україна – незалежна держава», а тепер за допомогою Скриньки знань перевіримо як ви його зрозуміли. - - Коли було прийнято Акт проголошення незалежності України? - Які державні символи має наша Вітчизна? - Користуючись текстом назвіть авторів Гімну України. – Зачитайте рядки Гімну. – Що є гербом Української держави? - Що означає тризуб? Дайте підтвердження словами з тексту. – Якого кольору прапор України? - Чому саме ці кольори обрано для нашого прапора? - Зачитайте слова поета Дмитра Павличка про прапор. 6 Творча робота в парі. Гра « Інтерв’ю». За змістом прочитаного тексту « Україна – незалежна держава», учні будують діалог - інтерв’ю. VІІ. Підсумок уроку. 1 Заключна пісня « Україні». Наша держава багата на видатних людей: письменників, лікарів, вчителів, співаків, хліборобів. В нашому класі є свої маленькі зірочки, які в майбутньому прославлять нашу Вітчизну. Прослухайте у виконанні Катрусі пісню « Україні». 2 Пригощання учнів одвічним людським символом нашої держави – хлібом Діти, в нашій країні, крім державних символів є й одвічні людські. Це - святий хліб. Сьогодні я хочу пригостити вас цією святинею та побажати вам вирости достойними синами ц доньками свого славного, мудрого, сильного духом народу, що гордо зветься – українці. 3 Рефлексія От і підійшов до кінця наш урок. Яку тему сьогодні вивчали? Що нового дізналися? Чи сподобався наш урок? Що запам’яталося? 4 Підбиття підсумків. Повідомлення домашнього завдання. Домашнім завданням буде: читати статтю « Україна – незалежна держава. Державні символи», відповідати на запитання. Колективна творча робота « Павутинка» Гра « Розшифруй слово та склади прислів’я Лексична робота « Тлумачний словничок» Демонстрація державних символів. Урочисте прослуховування гімну. Творча робота в парі. Гра « Інтерв’ю». Слухання заключної патріотичної пісні « Україні» Пригощання учнів одвічними людськими символами: хлібом-сіллю Підбиття підсумків. Повідомлення та записування домашнього завдання |
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації.... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
ТЕМА УРОКУ ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу |
УРОК 13 Тема уроку ... |