|
Скачати 30.08 Kb.
|
УРОК 7 Тема. Контрольна робота. Мета уроку. Оцінити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та сформованість навичок використання його до розв'язування задач з теми. Варіант 1. Задача 1. (З бали.) Виконати зображення правильної трикутної піраміди, вписаної в конус. Описати властивості одержаної комбінації фігур. Знайти радіус основи конуса, якщо сторона основи піраміди дорівнює 8 см. Задача 2. (З бали.) У задачі 1 бічне ребро піраміди нахилене до основи під кутом 60°. Знайти об'єм конуса. Задача 3. (З бали.) У кулю вписано конус, твірна якого дорівнює а і утворює з висотою кут α . Знайти площу поверхні кулі. Задача 4. (З бали.) Кулю вписано в правильну чотирикутну піраміду, висота якої Н, а двогранний кут при основі піраміди α . Знайти радіус кулі. Розв'язання Задача 1. DABC — правильна трикутна піраміда, вписана в конус. Вершини піраміди і конуса та площини їх основ збігаються, DO — висота піраміди і конуса (за єдиністю перпендикуляра, проведеного з точки поза площиною до площини). Радіус ОА основи конуса є радіусом кола, описаного навколо Δ АВС — основи піраміди. Усі бічні ребра піраміди рівні і є твірними конуса. Основа О висоти DO піраміди є центром основи конуса. Якщо АВ = 8 см, а радіус основи конуса дорівнює радіусу кола, описаного навколо ΔАВС, то R=AB., R=cm. Відповідь. R=cm. Задача 2. DA — бічне ребро піраміди, DO — висота, DO(АВС), ОА — проекція бічного ребра DA на {АВС). Тому <DAO є кутом нахилу бічного ребра DA до основи АВС піраміди, <DAO= 60°, AО — радіус основи конуса. Об'єм V конуса обчислюємо за формулою: V = πR2H, де R = АО = , Η = DO. DO знайдемо з Δ DOA ((АВС), DO(АВС) = О, АО(АВС), АО проходить через точку О, тому DO 1 АО (за означенням перпендикулярних прямої і площини). DO=AOtgDAO, H=DO=tg60º , DO = 8 см. Відповідь. см3. Задача 3. Конус вписано у кулю. Центр кулі є точкою перетину висоти конуса MD і відрізка РО, проведеного через середину AM, перпендикулярно до нього. AM = a, = α. Площу S поверхні кулі знаходимо за формулою S = 4πR2, де R — радіус кулі. Радіус кулі Μ О знаходимо з ΔМОР ( <ΜΡΟ = 90°, МР = за побудовою, <ΟΜΡ = α), . . Відповідь. . Задача 4. Нехай MABCD — дана правильна чотирикутна піраміда, висота якої МР = Н. У грані DMC проведемо апофему МК. РК — проекція МК на (АВС), РКDC (за теоремою про три перпендикуляри). <MKP — лінійний кут двогранного кута при ребрі DC, <MKP = α, РК — радіус кола, вписаного в квадрат ABCD. Проведемо в площині MKP бісектрису КО лінійного <MKP. КО перетинає висоту МР у точці О, яка є центром вписаної в піраміду кулі. ОР(АВС), ОР — радіус кулі. У ΔΜΡΚ (<�ΜΡΚ=90°): . У ΔΡΟΚ (<�ΟΡΚ = 90°): ОР = РК tgOKP, Відповідь. . “Комбінації геометричних тіл” Урок 7 |
УРОК №62 Тема уроку Мета уроку: перевірити рівень знань учнів з теми «Розв'язування прямокутних трикутників», уміння застосовувати отримані знання під... |
Урок №63 Тема. Тематична контрольна робота №5 Мета: перевірити рівень... Мета: перевірити рівень засвоєння учнями знань щодо змісту основних понять теми; перевірити якість сформованих умінь щодо застосування... |
Урок №34 Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (відсотками); повторити алгоритми... |
УРОК №48 Тема уроку Мета уроку: перевірити рівень знань учнів з теми, уміння застосувати отримані знання під час розв'язування задач |
Урок №51 Тема. Метод площ. Розв'язування задач Мета: закріпити, систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Площі многокутників». Сформувати в учнів розуміння схеми дій,... |
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач;... |
Тема уроку. Ортогональне проектування. Розв'язування задач до теми... Мета уроку: формування поняття ортогонального проектування та вмінь учнів застосовувати знання до розв'язування задач до теми «Перпендикулярність... |
УРОК 129. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ Мета Мета. Узагальнити знання учнів про відсотки та масштаб, завершити формування вмінь і навичок розв'язування задач на застосування... |
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач |
УРОК 76 Тема: Розв'язування задач на знаходження числа за величиною його дробу Мета: Формування навичок розв'язування задач на знаходження числа за величиною дробу; закріплення навичок знаходження дробу від... |