|
Скачати 21.11 Kb.
|
Тема 10. Відсотки. Масштаб. УРОК 129. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ Мета. Узагальнити знання учнів про відсотки та масштаб, завершити формування вмінь і навичок розв'язування задач на застосування вивчених знань. Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку І. Аналіз самостійної роботи. Учитель аналізує найтиповіші помилки, допущені в самостійній роботі, формулює відповідні правила. IІ. Формування умінь і навичок. Розв'язування задач і вправ. Колективна робота Додатково: № 1. Площа поля дорівнює 520 га. За добу зібрали врожай з площі, що становить 18% поля. З якої площі (в гектарах) було зібрано врожай? Усе поле — це 100%. 1) 520 : 100 = 5,2 (га) — припадає на 1%; 2) 5,2 · 18 = 93,6 (га). Відповідь. 93,6 га. № 2. На ремонт школи витратили 4340 грн. З них 35% заплатили за роботу, а решту — за будівельні матеріали. Скільки коштували будівельні матеріали? Усі витрачені гроші — це 100%. 1) 4340 : 100 = 43,4 (грн.) — припадає на 1%; 2) 43,4 · 35 = 1519 (грн.) — заплатили за роботу; 3) 4340 – 1519 = 2821 (грн.) — будівельні матеріали. Відповідь. 2821 грн. № 3. У шкільній бібліотеці є 1800 книжок. З них 28% становлять книжки науково-популярної тематики, 43% — книжки зарубіжних письменників, а решта — українських. Скільки книжок українських письменників у бібліотеці? Усі книжки — це 100%. 1) 100% - (28% + 43%) = 29% — книжки українських письменників; 2) 1800 : 100 = 18 (кн.) — припадає на 1%; 3) 29 · 18 = 522 (кн.). Відповідь. У бібліотеці є 522 книжки українських письменників. № 4. Магазин протягом трьох днів продав завезену картоплю. Першого дня продали 32% всієї картоплі, другого — 40%, а третього — решту 224 кг. Скільки кілограмів картоплі було завезено у магазин? Уся картопля — це 100%. 1) 100% - (32% + 40%) = 28% — продали третього дня; 2) 224 : 28 = 8 (кг) — припадає на 1%; 3) 8 · 100 = 800(кг). Відповідь. У магазин завезено 800 кг картоплі. № 5. У парку росли каштани і клени, до того ж каштани становили 38% усіх дерев. Кленів було на 72 дерева більше, ніж каштанів. Скільки всього дерев було в парку? Усі дерева — це 100%. 1) 100% - 38% = 62% — клени; 2) 62% - 38% = 24% — на стільки більше кленів; 3) 72 : 24 = 3 (д.) — припадає на 1%; 4) 3 · 100 = 300 (д.). Відповідь. У парку росло 300 дерев. № 6. Відстань між двома селищами на місцевості дорівнює 190 км, а на карті — 9,5 см. Знайдіть масштаб карти. 190 км = 190000 м = 19000000 см; 19000000 : 9,5 = 2000000; М 1 : 2 000 000. № 7. Чому дорівнює 24% від 0,742 · (6,13 + 7,07)? 1) 6,13 + 7,07 = 13,2; 2) 0,742 · 13,2 = 9,7944; 3) 9,7944 : 100 = 0,097944; 4) 0,097944 · 24 = 2,350656. № 8. Знайдіть число, якщо 12% його дорівнює (0,2 · 8 – 1,4) · 24. (0,2 · 8 – 1,4) · 24 = (1,6 – 1,4) · 24 = 0,2 · 24 = 4,8; 4,8 : 12 = 0,4; 0,4 · 100 = 40. Відповідь. 40. ІІІ. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання. №№ 1047, 1049. Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 129 |
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдосконалювати... |
Урок №60 Тема. Розв'язування задач Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання текстових задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння застосовувати... |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
Урок №50 Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст) Мета: вдосконалити вміння учнів розв'язувати текстові задачі на відсотки та застосовувати їх для розв'язування задач більш високого... |
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета Мета. Повторити співвідношення між компонентами та результатами дій віднімання, додавання, множення та ділення, розв'язування задач... |
УРОК 132. РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ ДІЇ З НАТУРАЛЬНИМИ ЧИСЛАМИ Мета Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа». Повторити розв'язування основних типів задач |
Урок №10 Тема. Розв'язування задач Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо означень, властивостей та ознак різновидів паралелограма; вдосконалити вміння... |
Урок №61 Тема. Розв'язування задач Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про вивчені співвідношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику та їх... |
Урок №7 Тема. Розв'язування задач Мета: доповнити знання учнів поняттями: «достатня та необхідна умови», «критерій»; відпрацювати вміння відрізняти необхідні та достатні... |
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач |