|
Скачати 29.03 Kb.
|
Тема 3. Декартові координати на площині УРОК № 30 Тема уроку. Розв'язування вправ. Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач. Тип уроку: комбінований. Наочність і обладнання: таблиця «Декартові координати і вектори на площині» [13]. Вимоги до рівня підготовки учнів: застосовують вивчені формули і рівняння фігур до розв'язування задач. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Перевірити правильність виконання домашніх завдань за записами, зробленими на дошці до початку уроку. Задача 1. Розв'язання Оскільки шукана пряма у = ах + с проходить через точки А і В, то: а) Отже, у = х — шукана пряма. б) Отже, у = - х - 1 — шукана пряма. Відповідь, а) у - х = 0; б) у + х + 1 = 0. Задача 2 (рис. 144). Рис. 144 ІІ. Розв’язування задач
а) А(1; -2) і В(3; 2); б) А(-1; 7) і В(-1; 4); в) А(4; -3) і В(4; 4).
а) х + 2у + 3 = 0, 4х + 5у + 6 = 0; б) 3х – у – 3 = 0, 2х + у – 8 = 0.
Доведення Припустимо, прямі не паралельні й перетинаються в деякій точці (х0; у0). Оскільки точка належить кожній із прямих, то маємо: Віднімаючи ці рівняння почленно, дістанемо 0 = b1 – b2, а це суперечить умові (b1 b2). Отже, ці прямі паралельні.
а) перетинаються; б) не перетинаються; в) дотикаються?
Розв’язання Даній прямій належать точки А(0; - 1) і В(1; 0). Запишемо рівняння прямої, яка проходить через середину відрізка АВ і перпендикулярна до АВ. Нехай (х; у) — змінні координати шуканої прямої, тоді (x – 0)2 + (y + 1)2 = (x – 1)2 + (у – 0)2 або х2 + у2 + 2у + 1 = х2 – 2х + 1 + у2, звідси 2у = -2х, тоді у = -х — шукана пряма. Шукана пряма не єдина, будь-яка пряма у = -х + с перпендикулярна до прямої у = х – 1. Відповідь. у = -х + с. ІІІ. Самостійна робота Самостійну роботу навчального характеру можна провести за посібником [14], тест 11 «Рівняння прямої». IV. Домашнє завдання
а) з віссю Ох; б) віссю Оу; в) прямою у = 8; г) прямою х = -1? V. Підбиття підсумків уроку Запитання до класу Що нового ви дізналися при вивченні теми «Декартові координати на площині»? РоРоганін О.М. Геометрія 9клас: Розробки уроків Урок № 30 |
Урок 5 Тема уроку. Розв'язування задач ... |
УРОК 22 Тема уроку Мета уроку: Формування умінь учнів застосовувати основну властивість первісної до розв'язування вправ |
Уроку Тема уроку: Урок-гра „Ключі від фортеці знавців рідної Ураїни. Розв’язування вправ і задач за курс 5 класу |
УРОК №76 Тема уроку. Розв'язування вправ на розв'язування систем... Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
КОНСПЕКТ УРОКУ В 6 КЛАСІ тема: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ... Подано розв’язання домашніх вправ, в яких допущені помилки; учні шукають їх і виправляють |
УРОК 2 Тема. Перпендикулярність прямих у просторі. Розв’язування вправ Мета: формувати в учнів уміння й навички застосовувати теореми 1 і 2 під час розв'язування задач; розвивати просторову уяву, логічне... |
УРОК 56 Тема уроку Фронтальна бесіда за запитаннями №№10—14 із «Запитання і завдання для повторення» розділу XIV та обговорення результатів розв'язування... |
УРОК №70 Тема уроку. Розв'язування вправ на читання та побудову графіків... Мета уроку: формування вмінь учнів читати і будувати графіки лінійних рівнянь з двома змінними |
Урок №16 Тема. Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів Мета: відпрацювати... Розв'язання домашніх вправ учитель заздалегідь записує на відкидній дошці. На цьому уроці учні, працюючи у парах, перевіряють правильність... |
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета Мета. Повторити співвідношення між компонентами та результатами дій віднімання, додавання, множення та ділення, розв'язування задач... |