|
Скачати 72.89 Kb.
|
УРОК 3 Тема уроку: Основні теореми про границі. Мета уроку: Познайомити учнів з основними теоремами про границі. формування умінь учнів у знаходженні границь деяких функцій. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Перевірити виконання вправи № 2 (6) за розв'язком, записаним на дошці до уроку. 2. Обговорення розв'язання вправи № 12 (1). а) Що означає, що (2x – 1) = 3? б) Яким повинно бути δ, щоб із нерівності 0 < |х – 2| < δ випливала нерівність |f(x) – 3| < 0,1? в) Чи визначена функція f(x) = 2х – 1 в точці 2? Чи дорівнює границя функції при х, що прямує до 2, значенню функції в точці 2? 3. Виконання вправи. а) Доведіть, що (kx + b) = ka + b, k 0. Розв'язанняВізьмемо довільне число δ>0 і знайдемо число ε таке, що із нерівності 0<|х - а|<δ випливає нерівність |(kx + b) – (ka + b)| < ε. Перетворимо останню нерівність: |kx + b – ka – b| < ε; |k(x – α)| < ε; |k| ·|x – α| < ε оскільки k 0, то |х – α| <. Отже, якщо взяти δ = , то для всіх х, що задовольняють ε нерівності 0 < | x – a | < δ = виконується нерівність |(kx + b) – (ka + b)| < ε. б) Знайдіть границі. (x + 2); (3х – 1); (2x + 1). II. Сприймання основних теорем про границі. У курсі математичного аналізу (в підручнику теж є доведення) доводяться такі теореми, які ми приймемо без доведення. ! 1. Якщо функція f(x) має границю при х → а, то ця границя єдина. ! 2. Границя постійної функції дорівнює постійній С = С, де С — постійна. ! 3. Границя суми (різниці) двох функцій дорівнює сумі (різниці) їхніх границь, при умові, що границі доданків існують. (f(x) ± g(x)) = f(х) ± g(x). ! 4. Границя добутку двох функцій дорівнює добутку границь цих функцій, якщо границі множників існують (f(x) · g(x)) = f(x) · g(x). ! 5. Постійний множник можна виносити за знак границі (Cf(x)) = С f(x). ! 6. Границя частки двох функцій дорівнює частці границь цих функцій, якщо границі чисельника і знаменника існують і границя знаменника не дорівнює нулю , . Сформульовані теореми використовуються при знаходженні границь функцій. Приклад 1. Знайдіть . Розв'язання . Відповідь: 3. Приклад 2. Знайдіть . Розв'язання Відповідь: 2. Виконання вправ1. Знайдіть границі: а) ; б) ; в) ; г) . 2. Відомо, що , . Знайти границі: а) ; б) ; в) ; г) . Приклад 3. Знайдіть Розв'язанняВ цьому прикладі безпосередньо скористатися теоремами про границі не можна, бо границя знаменника дорівнює нулю. Оскільки в означенні границі |х – а| > 0, тобто |х — а| 0, то маємо . Відповідь: 4. Приклад 4. Знайдіть Розв'язання . Відповідь: – 1. Виконання вправ1. Знайдіть границі а); б) ; в) ; г) . ІІІ. Сприймання матеріалу про границю відношення при х→ 0. Розглянемо таблицю відношень , якщо х→ 0.
Зтаблиці видно, що . Обґрунтуємо одержану рівність. Розглянемо одиничне коло та гострий кут Р0ОА, хорду Р0В та дотичну до кола Р0А(рис. 14). Тоді Оскільки , . , то , або при . Звідси ; ; . При х → 0 маємо cos х→ 1; отже, → 1 при х → 0 . Якщо , то при – х → 0 . Таким чином, Приклад. Знайти . Розв'язання Відповідь: 7. Виконання вправ
а); б) ; в) ; г) ; д) Відповідь: а) 1; б) 5; в) 2; г) ; д) . IV. Домашнє завдання. Розділ VI § 6 (приклад 5), § 7. Вправи № 13, 14 (1—3). V. Підведення підсумків уроку. Сформулюйте означення границі і основні теореми про границі функцій, користуючись таблицею 3. Таблиця 3 Роганін Алгебра 11 клас, урок 3 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |