|
Скачати 80.5 Kb.
|
УРОК 33 Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості. Мета уроку: Повторити відомості про квадратний корінь. Формування понять корінь п-го степеня і арифметичний корінь п-го степеня. Вивчення властивостей коренів п-го степеня. І. Аналіз контрольної роботи з теми «Тригонометричні рівняння і нерівності». II. Повторення відомостей про квадратний корінь. Повторити відомості про квадратний корінь можна у вигляді фронтальної бесіди з використанням таблиці 13. Питання до класу1. Що називається квадратним коренем з числа? 2. Чому дорівнює квадратний корінь з чисел: а) 25; б)16; в) 100; г) 0; д) -10? 3. Чому квадратний корінь з від'ємного числа не існує? 4. Що називається арифметичним квадратним коренем з числа а? 5. Виконайте вправу № 1 до розділу III. 6. При яких значеннях а має смисл вираз ![]() 7. Виконання вправи № 5 до розділу III. 8. Виконання вправи № 2 до розділу III. Таблиця 13
III. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу (таблиця 14). !Коренем п-го степеня із дійсного числа а називається число, n-й степінь якого дорівнює а. Наприклад: корінь третього степеня із числа 8 дорівнює 2, бо 23 = 8. Корінь четвертого степеня з числа 81 є числа 3 і -3, бо 34 = 81, (-3)4 = 81. Згідно даного означення, корінь п-го степеня — це корінь рівняння хn = а. Число коренів цього рівняння залежить від п і а. Якщо п — парне, тобто п = 2k, k ![]() Якщо п — непарне, тобто п = 2k + 1, k ![]() Таблиця 14
! Невід'ємний корінь рівняння хn = а називають арифметичним коренем n-го степеня із числа а. !Арифметичним коренем n-го степеня із невід'ємного числа а називається таке невід'ємне число, n-й степінь якого дорівнює а. Арифметичний корінь п-го степеня із числа а позначають так: ![]() Якщо п = 2, то замість ![]() ![]() Арифметичний корінь третього степеня називають кубічним коренем. У тих випадках, коли зрозуміло, що мова йде про арифметичний корінь n-го степеня, коротко говорять «корінь п-го степеня». Приклад. Знайдемо значення: - а) ![]() ![]() ![]() ![]() а) ![]() б) ![]() в) ![]() г) ![]() Корінь парного степеня існує лише з невід'ємних чисел, отже, вираз ![]() ![]() Корінь непарного степеня існує з будь-якого дійсного числа і до того ж тільки один. Для коренів непарного степеня справедлива рівність ![]() ![]() Дійсно ![]() Рівність ![]() ![]() Приклад. Знайдемо значення: а) ![]() ![]() ![]() a) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Отже, вираз ![]() ![]() Виконання вправ______________________________ 1. Вправа № 7 до розділу III. 2. Розв'яжіть рівняння: а) х3 = 64; б) х5 = - ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3. Знайдіть область визначення функцій: а) у = ![]() ![]() ![]() г) у = ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: а) х ![]() ![]() ![]() Безпосередньо з означення арифметичного кореня n-го степеня випливає:
Ми згадали властивості квадратного кореня. Аналогічні властивості мають і корені n-го степеня. !Властивість 1. Для невід'ємних чисел а і b добуток коренів n-го степеня із чисел a і b дорівнює кореню n-го степеня із їх добутку: ![]() ![]() ![]() !Властивість 2. Для невід'ємного числа а і додатного числа b частка коренів n-го степеня із чисел а і b. дорівнює кореню n-го степеня із їх частки: ![]() !Властивість 3. Будь-який цілий степінь k кореня n-го степеня із невід'ємного числа а дорівнює кореню n-го степеня із степеня k числа а: ![]() !Властивість 4. Щоб добути корінь із кореня із невід'ємного числа можна перемножити показники коренів, а підкореневий вираз залишити без змін: ![]() !Властивість 5. Значення кореня із степеня невід'ємного числа не зміниться, якщо показник кореня і показник підкореневого виразу помножити (або поділити) на одне і те саме натуральне число: ![]() Властивості 1, 2 доводяться аналогічно тому, як це зроблено для квадратних коренів. Доведемо властивості 3—5: 3) Так як а ![]() ![]() 4) При а > О ліва і права частини невід'ємні. Тоді ![]() Отже, ![]() 5) Згідно з означенням кореня ![]() ![]() Маємо ![]() Виконання вправ__________________ 1. Знайдіть значення виразів: а) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: а) 1,5; б) 1,2; в) 0,5; г) 2,5; д) ![]() 2. Обчисліть: а) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: а) 10; б) 6; в) 3; г) 2. 3. Знайдіть корінь із степеня: а) ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: а) 125; б) 0,09; в) 0,72; г) 16. 4. Спростіть вирази: а) ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: а) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() IV. Підсумок проведення уроку. V. Домашнє завдання. Розділ III § 1 (1—2). Запитання і завдання для повторення розділу III № 1—12, 17—24. Вправи № 14 (1, 2, 4—6), № 15. Роганін Алгебра 10 клас, Урок 33 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |
УРОК 4 Тема уроку Мета уроку: Познайомити учнів з поняттям неперервності функції в точці та на проміжку |