|
Скачати 44.84 Kb.
|
Уроки етики у 5 класі Вивчаємо тему «Які правила визначають гармонію людини із собою та з найближчим оточенням» Урок 1 Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе. Мета уроку: пояснити зміст понять «людська індивідуальність», «щастя», «внутрішня гармонія», «самооцінка»; формувати негативне ставлення до примітивного розуміння щастя, заснованого на матеріальних цінностях; спонукати учнів на самовиховання, адекватну самооцінку; виховувати в учнів високі моральні якості для необхідної соціалізації особистості в колективі. Тип уроку: урок засвоєння учнями нових знань. Обладнання: презентації, добірка приказок, папір для проведення гри, ножиці. Хід уроку I Організаційний момент Привітання. Контроль відвідування. Перевірка готовності учнів класу до уроку. Створення позитивної емоційної атмосфери. II Мотивація навчальної діяльності Яка людина є найбільш щасливою? Що таке щастя, людська індивідуальність, внутрішня гармонія, самооцінка? Ці слова чув кожен із вас. Давайте спробуємо разом дати відповідь на це питання і усвідомити надзвичайно глибокий зміст цих понять. III Усвідомлення учнями змісту основних понять Запитання до учнів
Учні об’єднуються у групи і, аналізуючи свої записи, формулюють власне бачення поняття «щастя». Оскільки у нас різні цілі й бажання, щастя людини розуміється по-різному. Тому щастя завжди індивідуальне. Давнє слово «евдемонія» (щастя) означало долю людини. За українським тлумачним словником щастя – це: 1.стан повного задоволення життям, досягнутим тощо; 2.вияв радості від спілкування з рідними, близькими; 3.талан. успіх, удача, везіння. Демонстрація презентації «Щастя – це…» Обговорення змісту народних приказок «Щастя з нещастям на одних санях їздять» «Щастя без розуму – торбина дірява» «Щастя скоро покидає, а надія – ніколи» Щастя – це вічна дорога земна, Щастя – це літо, зима і весна, Щастя – це сонце, злива і сніг, Щастя – це пісню ділити на всіх, Щастя – це віра в добро і любов, Щастя – це музика вільних дібров, Щастя – це друзі і рідний твій дім, Щастя – це світ, подарований всім. Фізкультхвилинка «Руки-ноги» Коли вчитель плескає у долоні один раз, клас піднімає руки, два рази – учні підіймаються. Якщо руки підняті, то, коли ведучий плескає один раз, їх треба опустити (відповідно, коли діти вже стоять, то на серію оплесків вони повинні сісти). Змінюючи послідовність і темп плескання, учитель намагається спантеличити учнів, тренуючи їхню зібраність. Кожен із вас щастя розуміє по-різному, бо кожна людина – унікальна, неповторна, індивідуальна. А індивідуальність – це те особливе і своєрідне. Що відрізняє дану людину від інших. Індивідуальність впливає на наш характер, наші інтереси, звички, бажання, потреби і т.ін., тобто те, чого людина постійно потребує, чого їй не вистачає для нормального функціонування. Усі люди відчувають потребу в щасті, але розуміння щастя в кожного своє, індивідуальне: щастя як багатство, любов, життя для інших, задоволення і т. ін. Надзвичайно важливо розвивати в людині позитивні риси характеру, оскільки той, хто ставиться уважно до інших людей, більш щасливий, ніж той, хто поводиться грубо, тому що люди йому відповідають так само. Кожний повинен визначити для себе, що ж для нього є щастя; для цього він має спочатку розібратися в собі, навчитися себе оцінювати. Розібравшись у собі, людина спробує зробити себе щасливою, тому що може визначити, що їй цікаво, до чого необхідно прагнути. Пізнавши себе, людина більше пізнає інших і зможе їх зробити щасливими. Проведення експерименту Учитель пропонує скласти листок удвічі, потім іще раз удвічі, а потім відірвати від нього верхній правий кут; далі ставиться завдання скласти листок ще раз удвічі й відірвати тепер вже нижній лівий кут, а потім, склавши його ще раз удвічі, відірвати правий кут і розгорнути. Учням потрібно надати можливість подивитись, що вийшло в інших, посміятися і т.ін. Як бачимо, всі дії ви виконували під мою команду, але те, що ви отримали, у кожного вийшло по-різному. Робота з підручником Відшукайте на ст.45 підручника що ж таке гармонія в душі? Можна запропонувати учням розглянути і проаналізувати таку схему Три складові людського Як мене бачать люди Яким (якою) я уявляю себе Який (яка) я є насправді Виконання вправи Складіть із поданих слів речення: самооцінка, свої, аналізувати, вчинки, вміння, це. IV Підведення підсумків Рефлексія Продовжте речення шляхом інтерв’ювання:
V Домашнє завдання Опрацювати бесіду 5; виконати вправу 1; написати твір-мініатюру за темою «Моє особисте бачення щастя» |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |
УРОК 4 Тема уроку Мета уроку: Познайомити учнів з поняттям неперервності функції в точці та на проміжку |