|
Скачати 26.12 Kb.
|
УРОК 57 Тема уроку: Логарифмічні рівняння. Мета уроку: Формування умінь учнів розв'язувати логарифмічні рівняння. І. Перевірка домашнього завдання.
II. Засвоєння поняття найпростіших логарифмічних рівнянь та методів їх розв'язування. !Логарифмічними рівняннями називають рівняння, які містять змінну під знаком логарифма. Приклади логарифмічних рівнянь: lg х = 1 + lg2x, log3(x + 3) = 9, = і т. д. Розв'язати логарифмічне рівняння — це означає знайти всі його корені або довести, що рівняння коренів не має. Найпростіше логарифмічне рівняння має вигляд log х = b, де а > 0, а ≠ 1, х > 0. За означенням логарифма випливає, що х = аb. Інший вигляд найпростішого логарифмічного рівняння такий: loga x = loga b, де а > 0, а ≠ 1, х > 0, b > 0. Із цього рівняння випливає, що х = b. Дійсно із рівності loga x = loga b на підставі означення логарифма і основної логарифмічної тотожності маємо: x = = b. Найпростішим логарифмічним рівнянням є рівняння logx a = b, де х > 0, х ≠ 1, а > 0. За означенням логарифма маємо: хb = а, звідси х = . В основному, всі логарифмічні рівняння, які ми будемо розв'язувати, зводяться до розв'язування найпростіших рівнянь. Приклад 1. Розв'яжіть рівняння log3 (2x + 1) = 2. Розв'язанняЗа означенням логарифма маємо: 2х + 1 = 32, 2х = 8, х = 4. Перевірка: log3(2 · 4 + 1) = log39 = 2. Відповідь: 4. Приклад 2. Розв'яжіть рівняння log3x = log3(6 – х2). Розв'язанняІз рівності логарифмів чисел випливає: х = 6 – х2; х2 + х – 6 = 0; х1 = -3, х2 = 2. Перевірка:
Відповідь: 2. Приклад 3. Розв'яжіть рівняння logх+1 (2х2 + 1) = 2. Розв'язанняЗа означенням логарифма маємо: 2х2 + 1 = (х + 1)2; 2х2 + 1 = х2 + 2х + 1; х2 – 2х = 0; х1 = 0, х2 = 2. Перевірка: 1) Значення х1 = 0 не є коренем даного рівняння, оскільки основа логарифма х + 1 не повинна дорівнювати 1. 2) logх+1(2·22 + l) = log39 = 2. Відповідь: 2. Відзначимо, що в описаних прикладах використовуються тільки такі перетворення, які не приводять до втрати коренів, але можуть привести до одержання сторонніх коренів. Тому перевірка кожного із одержаних коренів обов'язкова, якщо немає впевненості в рівносильності рівнянь. Колективне розв'язування вправ № 53 (1; 3; 9), 54 (1), 52 (6; 13). III. Підведення підсумків уроку. IV. Домашнє завдання. Розділ V § 3. Запитання і завдання для повторення розділу V № 26—29. Вправа № 52 (1—5). Роганін Алгебра 10 клас, Урок 57 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |