|
Скачати 181.52 Kb.
|
ІV. Системи лінійних рівнянь з двома змінними УРОК № 77 Тема уроку. Розв'язування задач складанням систем рівнянь. Мета уроку: ознайомлення учнів з розв'язуванням задач складанням системи лінійних рівнянь з двома змінними. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та відповісти на запитання учнів. Розв'язання
а) Відповідь. (2; 1). б) Відповідь. .
а) Відповідь. (9; 8). б) Відповідь. (-0,8; -0,8).
а) Відповідь. (3; 2). б) Відповідь. (1; 0).
а) Відповідь. (3; 2). б) Відповідь. (7; 2). II. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Розв'язання і відповіді
Нехай менше число дорівнює х, тоді більше число у. а) Тоді Відповідь. 10 і 30. б) Тоді Відповідь. 10 і 30. в) Тоді Відповідь. 10 і 20.
III. Закріплення й осмислення нового матеріалу Розв'язування вправ:
варіант 1 — 1163, 1167 (а), 1168, 1171, 1175, 1178, 1180, 1183, 1186 (а); варіант 2 — 1164, 1167 (б), 1169, 1172, 1176, 1179, 1181, 1184, 1186 (б). Розв'язання
Нехай купили х м тканини по 40 грн і у м тканини по 30 грн за 1 м. За умовою задачі маємо систему рівнянь: Тоді х = 9 – у і, отже, 40х + 30у = 330; 4х + 3у = 33; 4(9 – у) + 3у = 33; 36 – 4у + 3у = 33; -у = -3; у = 3, тоді х = 9 – 3 = 6 . Отже, купили 6 м по ціні 40 грн і 3 м тканини по 30 грн. Відповідь. 6 м і 3 м.
Нехай власна швидкість човна х км/год, а швидкість течії — у км/год. Тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, швидкість течії дорівнює 3 км/год, а швидкість човна — 20 км/год. Відповідь. 3 км/год і 20 км/год.
Нехай швидкість поїзда х км/год, а швидкість автобуса — у км/год. За умовою задачі маємо систему рівнянь: Тоді Отже, швидкість поїзда — 60 км/год. Відповідь. 60 км/год.
Нехай швидкість першого туриста х км/год, а швидкість другого — у км/год. За умовою задачі маємо систему рівнянь: Тоді Отже, швидкість першого туриста дорівнює 5км/год, а швидкість другого — 4,5 км/год. Відповідь. 5 км/год; 4,5 км/год.
Нехай х і у — шукані числа, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Тоді Отже, шукані числа — 24 і 11,5. Відповідь. 24 і 11,5.
а) Нехай х і у — шукані числа, причому х < у. Тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, шукані числа — 11 і 1. Відповідь. 11 і 1. б) Нехай х і у — шукані числа, причому х < у. Тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, шукані числа — 1 і 25. Відповідь. 1 і 25.
Нехай х і у — шукані числа, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Тоді . Отже, шукані числа — 6 і 3.
Нехай х і у — шукані числа, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, шукані числа — 15 і 26. Відповідь. 26 і 15.
Нехай х — більше число, у — менше число, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, шукані числа — 13 і 69. Відповідь. 69 і 13.
Нехай х і у — шукані числа, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, шукані числа — 12 і 73. Відповідь. 73 і 12.
Нехай олівець коштує х грн, а один зошит — у грн, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, олівець коштує 0,55 грн, а зошит — 0,4 грн. Відповідь. 0,55 грн і 0,4 грн.
Нехай х книжок — на першій полиці, а у книжок — на другій. За умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, на першій полиці 36 книжок, а на другій — 29. Відповідь. 36 книжок і 29 книжок.
Нехай в 7-А класі х учнів, а 7-Б — у учнів, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, у 7-А класі 38 учнів, а в 7-Б — 34 учні. Відповідь. 38 учнів і 34 учні.
Нехай щодня коневі дають х кг сіна, а корові — у кг, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, щодня коневі дають 8 кг сіна, а корові — 5 кг. Відповідь. 8 кг і 5 кг.
Нехай х м і у м — частини, на які розрізали дріт, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, частини дроту становлять 21м і 14 м. Відповідь. 21 м і 14 м.
Нехай х м і у м частини мотузки, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, довжини частин мотузки дорівнюють 21 мі 14 м. Відповідь. 21 м і 14 м.
Нехай х га і у га — частини поля, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, частини поля дорівнюють 102,5 га і 97,5га. Відповідь. 102,5 га і 97,5 га.
Нехай х га і у га — частини поля, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, частини поля дорівнюють 36 га і 63 га. Відповідь. 36 га і 63 га.
Нехай х см і у см — сторони прямокутника, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, сторони прямокутника дорівнюють 46 см і 38 см. Відповідь. 46 см і 38 см.
Нехай х см і у см — сторони прямокутника, причому х > у. 1) За умовою задачі маємо систему рівнянь: Тоді Отже, сторони прямокутника дорівнюють33 см і 30 см. 2) За умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, сторони прямокутника дорівнюють 33 см і 29 см. Відповідь. 33 см і 29 см.
Нехай основа рівнобедреного трикутника дорівнює х см, а бічна сторона — у см, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, основа рівнобедреного трикутника дорівнює 34 см, а його бічна сторона — 24 см. Відповідь. 24 см, 24 см і 34 см.
а) Нехай х і у — шукані числа, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, шукані числа — 7,5 і 3,5. Відповідь. 7,5 і 3,5. б) Нехай х і у — шукані числа, тоді за умовою задачі маємо: Звідси Отже, шукані числа — 8,5 і 3,5. Відповідь. 8,5 і 3,5.
а) Довжина болта і двох гайок дорівнює 250 мм. Знайдіть довжину болта і довжину гайки, якщо болт на 130 мм довший за гайку. Розв'язання Нехай х мм — довжина болта, у мм — довжина гайки, тоді маємо систему рівнянь: Звідси Отже, довжина — болта 170 мм, а довжина гайки — 40 мм. Відповідь. 170 мм і 40 мм. б) Груша важча за яблуко на 50 г. Знайдіть масу груші й масу яблука, якщо відомо, що маса трьох яблук дорівнює масі двох груш. Розв'язання Нехай х г — маса яблука, а у г — маса груші, тоді за умовою задачі маємо систему рівнянь: Звідси Отже, маса одного яблука — 100 г, а маса однієї груші — 150 г. Відповідь. 100 г і 150 г. IV. Домашнє завдання § 29. Вправи 1161, 1166, 1170, 1174, 1185. V. Підбиття підсумків уроку Запитання до класу. Із яких етапів складається розв'язання задач складанням системи рівнянь? О.М.Роганін Алгебра 7 клас розробки уроків Урок № 77 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |