|
Скачати 50.81 Kb.
|
Урок 55 Тема уроку: Мода і медіана. Середні значення. Мета уроку: Ознайомити учнів з модою, медіаною і середніми значеннями, якими оперує статистика: середнє арифметичне, середнє квадратичне. І. Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Сприймання і усвідомлення центральних тенденцій вибірки. Вибірка характеризується центральними тенденціями: середнім значенням, модою і медіаною. Дамо означення кожній з них. Середнім значенням вибірки називається середнє арифметичне всіх її значень: , або (– знак суми – “сигма” велика). Мода вибірки – те її значення, яке трапляється найчастіше. Позначається Мо. Медіана вибірки – це число, яке “поділяє” “навпіл” упорядковану сукупність усіх значень вибірки, тобто середня величина змінюваної ознаки, яка міститься в середині ряду, розміщеного в порядку зростання або спадання ознаки. Позначається Ме. Приклад 1. Нехай дано вибірку 2, 3 , 4, 4, 6, 6, 6, 7, 7, 8. Знайдемо центральні тенденції вибірки. Розв’язанняМода даної вибірки Мо = 6, бо число 6 зустрічається найчастіше. Середнє значення вибірки: . Медіана даної вибірки Ме = 6, бо вибірка має парне число значень і її медіана дорівнює півсумі двох її середніх значень: . Приклад 2. Знайти центральні тенденції вибірки: 12, 17, 11, 13, 14, 15, 15, 16, 13, 13. Розв’язанняУпорядкуємо дану вибірку: 11, 12, 13, 13, 13, 14, 15, 15, 16, 17. Мода даної вибірки: Мо = 13. Середнє значення: . Медіана даної вибірки: . Виконання вправ У результаті статистичних досліджень отримані певні числові значення: а) 5, 8, 6, 6, 2, 7, 7, 7, 4, 4, 1; б) 5, 5, 6, 6, 7, 7; в) 1, 2, 3, 4, 5; г) 1, 2, 2, 3, 4, 4. Знайдіть центральні тенденції цих вибірок. Розглянемо вибірку 0, 0, 1, 1, 3, 3, 3, 5; n = 8, =2. Знайдемо відхилення хі-кожного значення хі від середнього значення . Результати занесемо в таблицю.
Сума всіх відхилень дорівнює 0. Для будь-якої вибірки , тому в статистиці користуються іншим показником – середнім квадратичним відхиленням, який знаходиться так: усі відхилення підносяться до квадрата; знаходять середнє арифметичне цих квадратів, із знайденого середнього арифметичного добувають квадратний корінь. Середнє квадратичне відхилення позначається грецькою буквою (“сигма” мала): . 2 в статистиці називають дисперсією. Приклад 3. Знайдемо середнє квадратичне відхилення значень вибірки: 5, 8, 10, 12, 17, 20. Розв’язанняЗнаходження середнього квадратичного подано в таблиці.
Якщо вибірку задано статистичним рядом, то , або ; або . Приклад 4. Для статистичного ряду
Розв’язання Обсяг вибірки n = 10. Середнє значення вибірки: . Середнє квадратичне відхилення значень: = ==. Відповідь: =2,8; 2,71. Виконання вправ
ІІІ. Підведення підсумків уроку. IV. Домашнє завдання. Розділ XIV § 4-5; Запитання і завдання для повторення розділу XIV №№ 10-14. Вправи №№ 5-6. Роганін Алгебра 11 клас, урок 55 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |