УРОК 42 Тема уроку


Скачати 39.59 Kb.
Назва УРОК 42 Тема уроку
Дата 15.04.2013
Розмір 39.59 Kb.
Тип Урок
УРОК 42

Тема уроку: Класичне означення ймовірностей.

Мета уроку: Формування поняття класичної ймовірності, умінь знаходити ймовірність подій за класичним означен­ням.
І. Перевірка домашнього завдання.

1. Фронтальна бесіда за запитаннями №№ 1—11 із «Запитання і завдання для повторення» розділу XIII.

2. Виконання вправ.

а) Описати простір елементарних подій, якщо випробування полягає в тому, що монету кидають двічі.

Відповіді: А1 «випало два герба»; A2 — «на першій монеті випав герб, на другій — число»; А3 — «на першій монеті випа­ло число, на другій монеті — герб»; А4 — «випало два числа».

б) Наведіть приклади трьох подій, які утворюють простір еле­ментарних подій.

в) Наведіть приклади трьох подій, рівноможливих і несумі­сних, але не утворюють простір елементарних подій.

II. Сприймання і усвідомлення класичного означення ймовірності.

Розглянемо випробування — кидання грального кубика; прос­тір елементарних подій складається із подій:

А1 — «поява числа 1»;

А2 — «поява числа 2»;

А3 — «поява числа З»;

А4 — «поява числа 4»;

А5 — «поява числа 5»;

А6 — «поява числа 6».

Розглянемо подію А — «випало парне число». Події А сприя­ють елементарні події: A2, А4, A6.

!Відношення числа подій, які сприяють події А, до загальної кількості подій простору елементарних подій називається ймо­вірністю випадкової події А і позначається Р(А).

В наведеному прикладі Р(А) = = .

Отже, Р(А) = , де

А — подія,

Р(А) — ймовірність події;

n загальна кількість подій простору елементарних подій;

т — число подій, які сприяють події А.

Це класичне означення ймовірності було запроваджено зас­новниками теорії ймовірностей Б. Паскалем і П. Ферма. Ймо­вірність вірогідної події дорівнює 1. Ймовірність неможливої події дорівнює 0.
Приклад 1. Знайти ймовірність того, що при киданні двох мо­нет випаде два герба.

Розв'язання


Нехай подія А — «випало два герба».

Простір елементарних подій складається з чотирьох подій:

А1 — «випало два герба»; A2 — «випали герб та число»; А3 — «випали число та герб»; А4 — «випали два числа».

Події А сприяє лише подія А1.

Отже, т = 1, n = 4 і тоді

P(A)=.

Відповідь:.

III. Формування умінь знаходити ймовірність подій за класичним означенням.

Виконання вправ

1. В скриньці а білих і b чорних кульок. Із скриньки навмання виймається одна кулька. Знайти ймовірність того, що ця кулька біла.

Відповідь: ·


2. В скриньці а білих і b чорних кульок. Із скриньки виймають одну кульку і відкладають у сторону. Ця кулька — біла. Піс­ля того зі скриньки беруть ще одну кульку. Знайти ймовір­ність того, що ця кулька теж буде білою.

Відповідь:·

3. В скриньці а білих і b чорних кульок. Із скриньки вийняли одну кульку і, не дивлячись на неї, відклали в сторону. Після цього зі скриньки взяли ще одну кульку, вона була білою. Знайти ймовірність того, що перша кулька, відкладена в сто­рону,— теж біла.

Відповідь: ·

4. Із скриньки, що містить а білих і b чорних кульок, вийнято одну за одною всі кульки, крім однієї. Яка ймовірність того, що останньою кулькою, що залишилася в скриньці, буде біла?

Відповідь:.

5. Із скриньки, в якій а білих і b чорних кульок, виймаються підряд всі кульки, які знаходяться в скриньці. Знайти ймо­вірність того, що другою буде вийнята біла кулька.

Відповідь: .

6. Гральний кубик кидається один раз. Знайти ймовірність та­ких подій:

А — «поява непарного числа очок»;

В — «поява не менше 5 очок»;

С — «поява не більше 5 очок».

Відповіді: Р(А) =; Р(В)=; Р(С) = .

7. Гральний кубик кидається двічі. Знайти ймовірність того, що обидва рази з'явиться однакова кількість очок.

Відповідь: .

8. Кидаються одночасно два гральних кубика. Знайти ймовір­ність таких подій:

А — «сума очок, що випали, дорівнює 8»;

В — «добуток очок, що випали, дорівнює 8»;

С — «сума очок, що випали, більша ніж їх добуток».

Відповіді: Р(А) = ; Р(В) = ; Р(С) = .

9. Кидаються дві монети. Яка із подій більш ймовірніша:

А — «монети ляжуть однаковими сторонами»;

В — «монети ляжуть різними сторонами»?

Відповідь: Р(А) = Р(В) = .

10. Кидають три монети. Яка ймовірність таких подій: А — «гербів більше, ніж цифр»; В — «випало рівно дві цифри»; С — «три монети випали однаковими сторонами»; D «гербів не більше одного».

Відповіді: Р(А) = ; Р(B) = ; Р(С) = ; P(D) = .
IV. Підведення підсумків уроку.
V. Домашнє завдання.

Розділ XIII § 3. Запитання і завдання для повторення розділу XIII №№ 12—14. Вправи №№ 1, 2.



Роганін Алгебра 11 клас, урок 42

Схожі:

Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
УРОК 13 Тема уроку
...
УРОК №28 Тема уроку
...
Урок 1 Тема уроку
Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку
Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів
УРОК 33 Тема уроку
Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го сте­пеня і його властивості
Уроку: Урок
Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка