|
Скачати 33.36 Kb.
|
УРОК 17 Тема уроку: Розв'язування вправ. Мета уроку: Формування умінь учнів у знаходженні найбільшого і найменшого значень функції при розв'язуванні задач прикладного характеру. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та відповісти на запитання, що виникли в учнів під час виконання домашньої роботи. 2. Виконання вправ. Знайти найбільше і найменше значення функції у = f(x) на вказаному проміжку. а) у(х) = 3х2 - х3; [-1; 3]; б) f(x) = ; [-2; 0]; в) f(x) = е2х + е-2х; [-2; 1]; г) f(x) = sin2x - x; [0; π]. Відповідь: a) fнайб.= 4; f найм = 0; б) f найм = ; fнайб. = ; в) fнайб.= е4 + у-4; f найм = 2; г) fнайб.= ; f найм = -π. II. Сприймання і усвідомлення алгоритму знаходження найбільших і найменших значень функції при розв'язуванні прикладних задач. Правила знаходження найбільшого і найменшого значення функції часто використовують при розв'язуванні прикладних задач. При цьому керуються такою схемою: 1) задачу «переводять» на мову функцій. Для цього вибирають зручний параметр х, через який виражають як функцію у = f(x) величину, яка нас цікавить; 2) засобами аналізу знаходять найбільше чи найменше значення цієї функції на деякому проміжку; 3) з'ясовують, який практичний зміст (у межах даної задачі) має отриманий (на мові функцій) результат. Задача 1. Число 20 запишіть у вигляді суми двох невід'ємних доданків так, щоб добуток їхніх квадратів був найбільшим. Розв'язанняНехай перший доданок дорівнює х, тоді другий доданок дорівнює 20 – х, причому х є [0; 20]. Добуток квадратів цих доданків дорівнює (20 – х)2 · х2. Отже, задача зводиться до знаходження такого х, при якому функція f(x) = (20 - х)2 · х2 набуває найбільшого значення на відрізку [0; 20]. Знайдемо похідну f'(x) = 2(20 - х) · (20 - х)' х2 + (20 - х)2 · 2х = -2x2(20 - х) + + (20 - х)2 · 2х = 2х(20 - х)(20 – 2х). Стаціонарними точками функції є точки 0; 20; 10. Тодіf(0) = (20 – 0)2 · 02 = 0; f(l0) = (20 - 10)2 · 102 == 10 000; f(20) = (20 - 20)2 · 202 = 0. Отже, fнайб. = f(10) = 10 000. Таким чином, число 20 слід подати у вигляді 20 = 10 + 10. Відповідь: 20 = 10 + 10. Задача 2. Серед прямокутників, що мають периметр 20 см, знайти той, діагональ якого найменша. Розв'язанняНехай довжина однієї із сторін шуканого прямокутника х см, тоді друга сторона дорівнює (10 - х) см, де 0 < х < 10. Тоді (рис. 61) діагональ у прямокутника виражається формулою у ==. Знайдемо стаціонарні точки: у' = · (100 - 20х + 2х2)' = ; y’ = 0; 2x – 10 = 0; х= 5. Якщо 0 < х < 5, то y' < 0, тобто функція спадає, якщо 5 < х < 10, то у' > 0, і функція зростає. Отже, найменше значення функції у = на інтервалі (0; 10) дорівнює yнайм = y(5) = = 5. Таким чином, найменшу діагональ 5см матиме квадрат зі стороною 5 см. Відповідь: квадрат зі стороною 5 см. III. Формування умінь знаходити найбільше (найменше) значення функції при розв'язуванні задач прикладного характеру. Розв'язування вправ 1. Число 36 записати у вигляді добутку двох додатних чисел, сума яких найменша. Відповідь: 36 = 6 · 6. 2. Парканом довжиною 80 м треба огородити прямокутну ділянку найбільшої площі. Знайдіть розміри ділянки. Відповідь: 20 х 20 м. 3. Із усіх прямокутників, площа яких дорівнює 9 см2, знайдіть прямокутник з найменшим периметром. Відповідь: квадрат зі стороною 3 см. 4. Із усіх рівнобедрених трикутників з периметром ρ знайдіть трикутник з найбільшою площею. Відповідь: правильний трикутник зі стороною . IV. Підведення підсумків уроку. V. Домашнє завдання. Розділ VIII §4. Запитання і завдання для повторення розділу VIII № 12—14. Вправи № 4 (1; 2). Роганін Алгебра 11 клас, урок 17 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |