Урок музичного мистецтва у 6 класі Тема уроку


Скачати 44.7 Kb.
Назва Урок музичного мистецтва у 6 класі Тема уроку
Дата 09.02.2014
Розмір 44.7 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Музика > Урок
Урок музичного мистецтва у 6 класі

Тема уроку: «Шопен – душа фортепіано»

Мета: - поглибити знання про творчість Фредеріка Шопена; учити глибоко емоційно сприймати інструментальну (фортепіанну) музику, розуміти та інтерпретувати її зміст; дати визначення понять «ноктюрн» і «скерцо»; формувати відчуття ритму, навички кантиленного співу; розвивати інтерес до творчості Ф.Шопена; виховувати естетичний смак та співочу культуру під час виконання колядки.

Музичний матеріал: -Ф.Шопен. Ноктюрн сі-мажор, Скерцо сі-бемоль мінор; колядка «Ой у саду,саду».

Обладнання: музичний інструмент; комп`ютер,фонохрестоматія.

Тип уроку:комбінований.

Хід уроку:

І.Організаційний момент.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

«Доля нагородила поляків Шопеном, як німців Моцартом», - так писали сучасники про молодого, надзвичайно талановитого польського музиканта. Фортепіанна музика Ф.Шопена є технічно досконалою і, водночас, надзвичайно ліричною. Їй властиві неперевершена мелодійність,щирість і вишуканість у передаванні найрізноманітніших настроїв і почуттів. Невипадково видатний російський композитор і піаніст Антон Рубінштейн називав великого польського музиканта «душею фортепіано».

Пропоную звернутися до цієї величної постаті у музичному світі.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

*Що ви знаєте про життя і творчість Ф.Шопена?

*Який музичний інструмент був його улюбленим?

*Чому, на вашу думку, Шопена називали «душею фортепіано»?

У дитинстві Фредерік багато чув народних пісень і танців і на все життя палко полюбив їх. Ці музичні враження значно вплинули на його творчість. До 5 років він виконував на фортепіано нескладні твори; в 7 років – успішно виступив зі своїм першим концертом, а також написав свій перший музичний твір – полонез.

Коли йому виповнилось 16 років,він вступив до консерваторії,але на той час він уже був блискучим піаністом – віртуозом,а щодо композиції,то його успіхи були настільки виразними,що його вчитель написав про здібності свого учня: «Безперечно музичний геній», а видатний німецький композитор Роберт Шуман, коли почув гру юного Фредеріка,написав: «Шапки геть, панове! Перед вами – геній!»

Фортепіано з дитинства було улюбленим інструментом Шопена, і його творчість пов`язана з цим інструментом. Він змусив зазвучати цей чудовий інструмент зовсім по – новому,збагативши виражальні засоби музики.

(Дитяча презентація) – перегляд.

Сьогодні ми ознайомимося з двома його творами – Ноктюрном сі – мажор та скерцо сі бемоль мінор.

Робота в зошитах.

Ноктюрн (у пер.з франц. – нічний) – лірична п`єса з наспівно широкою мелодією,»нічна пісня».

Слухання Ноктюрну сі мажор Ф.Шопена.

- Які почуття передані у музиці?

- За допомогою яких засобів музичної виразності створюється атмосфера спокою та легкого суму?

Робота у зошитах.

Скерцо – жанр музики,що виник у вокальній музиці. Так називали жартівливі та грайливі пісеньки. Згодом так почали називати інструментальну п`єсу у швидкому темпі та тридольному розмірі.

У творчості Шопена скерцо зазвучала як самостійна п`єса.

  • Спробуйте з`ясувати,які почуття передані в музиці, за допомогою яких засобів музичної виразності.

Слухання Скерцо сі-бемоль мінор Ф.Шопена.

  • Чи можна назвати скерцо Ф.Шопена грайливою пісенькою?

  • Які думки виникли у вас після слухання ноктюрна і скерцо Ф.Шопена?

  • Чи відчувається у прослуханих творах інтонації польських народних мелодій?

Робота в малих групах:

Скласти логічний ланцюжок від слова до слова (Ф.Шопен).

За найоригінальніший ланцюжок учень здобуває вищий бал. На виконання роботи дається 4 хв.

Наприклад: Ф.Шопен – людяність – гуманізм – сучасність – мир – вічність – Ф.Шопен.

На знак ушанування пам`яті славетного земляка з 1927 року у Варшаві проводиться Міжнародний конкурс піаністів імені Ф.Шопена.

Вокально – хорова робота.

Джерелом натхнення для Шопена була польська народна музика, інтонації якої ми з вами чули у ноктюрні і у скерцо. Почуття, що прозвучали у цих творах, є нам близькими та зрозумілими. В українській музиці таеі народні мелодії та пісні, незважаючи на час, продовжуючи жити. Серед них колядки та щедрівки.

Пропоную розучити колядку «Ой у саду,саду».

Між колядками та щедрівками є відмінність.

Ці обрядові пісні виконують лише в певний період – на різдвяно – новорічні святки. Колядки співають,починаючи з Різдва і до Водохреща, тобто з 7 до 19 січня ( у деяких регіонах – до старого Нового року,14 січня). Щедрівки виконують лише протягом тижня – від старого Нового року і до Водохреща. Раніше колядки виконували лише парубочі гурти,які вшановували господарів та їх дітей, бажали родині здоров`я і щастя, статків,приплоду та щедрого врожаю. Вони обирали свого ватагу (керівника), розподіляли між собою ролі Кози, Лікаря, Міхоноші та інших жартівливих персонажів.

Щедрівкові дійства виконували тільки дівчата.Увечері напередодні старого Нового року молодші й старші дівчатка групами чи поодинці приходили до односельців, для того,щоб защедрувати – привітати з новолітуванням.

До хат не заходили. Господарі, у свою чергу, обдаровували віршувальників смачним печивом, яблуками чи горіхами.

Крім того, удосвіта на Василя(14 січня) хлопчики – підлітки (тільки їм можна було це робити) оббігали найближчих родичів та сусідів і засівали їх домівки зернами пшениці або жита. Попросивши дозволу,юний посівальник ставав біля порога, брав у жменю зерно і скроплював ним долівку хати, приказуючи в такт віршований текст:

«Сію,сію,посіваю,

З Новим роком всіх вітаю!»

Ми з вами також готуватимемося до чудових свят і вивчемо колядку.

Розспівування.

Розучування колядки «Ой у саду,саду».

Тестові завдання:

Оберіть правильну відповідь.

1.Ноктюрн – це:

а) народна пісня – танець, поширена у західних областях України;

б) вокальний твір для голосу у супроводі гітари, рояля;

в) лірична п`єса з наспівною, широкою піснею, «нічна пісня».

2.Скерцо – це:

а) жартівлива пісня;

б) самостійна п`єса;

в) частина опери.

3. Улюблений інструмент Ф.Шопена:

а) скрипка;

б) фортепіано;

в) гітара.

Домашнє завдання:

Послухати музику Ф.Шопена за власним вибором.

Схожі:

Урок музичного мистецтва з ігровими елементами в 4 класі Вчитель...
Відділ освіти Зборівської районної державної адміністрації Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим
УРОК МУЗИЧНОГО ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В 5 КЛАСІ НА ТЕМУ: «МОРЕ У ТВОРЧОСТІ МИТЦІВ»
Ознайомити з творчістю російського композитора М. А. Римського-Корсакова та художника-мариніста І. К. Айвазовського
Музичний настрій зимових свят
Я і України, музичного мистецтва, української мови, трудового навчання в 2 класі
Конспект уроку у 6 класі Тема. Філософ. Поет. Музикант
Мета. Визначити особливості відображення життєвого змісту та почуттів у пісенній творчості Г. Сковороди; збагачувати емоційно-естетичний...
Урок 1 Музична мова… і розмова
Посібник призначений для використання у 2 класі протягом ІІ симестру на уроках музичного мистецтва. Завдання посібника складенні...
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок»
Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово)
Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок...
Аналіз уроку I.  Загальні відомості про урок
Вчителем була Заводнюк Віта Леонідівна. За списком усі учні були присутніми. Обстановка в класі відповідала санітарно-гігієнічним...
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
Тема : Музика в житті людини Мета
Мета. Розвиток інтересу до музичного мистецтва, естетичних смаків дітей,ознайомлення з відомими композиторами,впливом музики на здоров`я...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка