|
Скачати 44.7 Kb.
|
Урок музичного мистецтва у 6 класі Тема уроку: «Шопен – душа фортепіано» Мета: - поглибити знання про творчість Фредеріка Шопена; учити глибоко емоційно сприймати інструментальну (фортепіанну) музику, розуміти та інтерпретувати її зміст; дати визначення понять «ноктюрн» і «скерцо»; формувати відчуття ритму, навички кантиленного співу; розвивати інтерес до творчості Ф.Шопена; виховувати естетичний смак та співочу культуру під час виконання колядки. Музичний матеріал: -Ф.Шопен. Ноктюрн сі-мажор, Скерцо сі-бемоль мінор; колядка «Ой у саду,саду». Обладнання: музичний інструмент; комп`ютер,фонохрестоматія. Тип уроку:комбінований. Хід уроку: І.Організаційний момент. ІІ.Мотивація навчальної діяльності. ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку. «Доля нагородила поляків Шопеном, як німців Моцартом», - так писали сучасники про молодого, надзвичайно талановитого польського музиканта. Фортепіанна музика Ф.Шопена є технічно досконалою і, водночас, надзвичайно ліричною. Їй властиві неперевершена мелодійність,щирість і вишуканість у передаванні найрізноманітніших настроїв і почуттів. Невипадково видатний російський композитор і піаніст Антон Рубінштейн називав великого польського музиканта «душею фортепіано». Пропоную звернутися до цієї величної постаті у музичному світі. ІV.Вивчення нового матеріалу. *Що ви знаєте про життя і творчість Ф.Шопена? *Який музичний інструмент був його улюбленим? *Чому, на вашу думку, Шопена називали «душею фортепіано»? У дитинстві Фредерік багато чув народних пісень і танців і на все життя палко полюбив їх. Ці музичні враження значно вплинули на його творчість. До 5 років він виконував на фортепіано нескладні твори; в 7 років – успішно виступив зі своїм першим концертом, а також написав свій перший музичний твір – полонез. Коли йому виповнилось 16 років,він вступив до консерваторії,але на той час він уже був блискучим піаністом – віртуозом,а щодо композиції,то його успіхи були настільки виразними,що його вчитель написав про здібності свого учня: «Безперечно музичний геній», а видатний німецький композитор Роберт Шуман, коли почув гру юного Фредеріка,написав: «Шапки геть, панове! Перед вами – геній!» Фортепіано з дитинства було улюбленим інструментом Шопена, і його творчість пов`язана з цим інструментом. Він змусив зазвучати цей чудовий інструмент зовсім по – новому,збагативши виражальні засоби музики. (Дитяча презентація) – перегляд. Сьогодні ми ознайомимося з двома його творами – Ноктюрном сі – мажор та скерцо сі бемоль мінор. Робота в зошитах. Ноктюрн (у пер.з франц. – нічний) – лірична п`єса з наспівно широкою мелодією,»нічна пісня». Слухання Ноктюрну сі мажор Ф.Шопена. - Які почуття передані у музиці? - За допомогою яких засобів музичної виразності створюється атмосфера спокою та легкого суму? Робота у зошитах. Скерцо – жанр музики,що виник у вокальній музиці. Так називали жартівливі та грайливі пісеньки. Згодом так почали називати інструментальну п`єсу у швидкому темпі та тридольному розмірі. У творчості Шопена скерцо зазвучала як самостійна п`єса.
Слухання Скерцо сі-бемоль мінор Ф.Шопена.
Робота в малих групах: Скласти логічний ланцюжок від слова до слова (Ф.Шопен). За найоригінальніший ланцюжок учень здобуває вищий бал. На виконання роботи дається 4 хв. Наприклад: Ф.Шопен – людяність – гуманізм – сучасність – мир – вічність – Ф.Шопен. На знак ушанування пам`яті славетного земляка з 1927 року у Варшаві проводиться Міжнародний конкурс піаністів імені Ф.Шопена. Вокально – хорова робота. Джерелом натхнення для Шопена була польська народна музика, інтонації якої ми з вами чули у ноктюрні і у скерцо. Почуття, що прозвучали у цих творах, є нам близькими та зрозумілими. В українській музиці таеі народні мелодії та пісні, незважаючи на час, продовжуючи жити. Серед них колядки та щедрівки. Пропоную розучити колядку «Ой у саду,саду». Між колядками та щедрівками є відмінність. Ці обрядові пісні виконують лише в певний період – на різдвяно – новорічні святки. Колядки співають,починаючи з Різдва і до Водохреща, тобто з 7 до 19 січня ( у деяких регіонах – до старого Нового року,14 січня). Щедрівки виконують лише протягом тижня – від старого Нового року і до Водохреща. Раніше колядки виконували лише парубочі гурти,які вшановували господарів та їх дітей, бажали родині здоров`я і щастя, статків,приплоду та щедрого врожаю. Вони обирали свого ватагу (керівника), розподіляли між собою ролі Кози, Лікаря, Міхоноші та інших жартівливих персонажів. Щедрівкові дійства виконували тільки дівчата.Увечері напередодні старого Нового року молодші й старші дівчатка групами чи поодинці приходили до односельців, для того,щоб защедрувати – привітати з новолітуванням. До хат не заходили. Господарі, у свою чергу, обдаровували віршувальників смачним печивом, яблуками чи горіхами. Крім того, удосвіта на Василя(14 січня) хлопчики – підлітки (тільки їм можна було це робити) оббігали найближчих родичів та сусідів і засівали їх домівки зернами пшениці або жита. Попросивши дозволу,юний посівальник ставав біля порога, брав у жменю зерно і скроплював ним долівку хати, приказуючи в такт віршований текст: «Сію,сію,посіваю, З Новим роком всіх вітаю!» Ми з вами також готуватимемося до чудових свят і вивчемо колядку. Розспівування. Розучування колядки «Ой у саду,саду». Тестові завдання: Оберіть правильну відповідь. 1.Ноктюрн – це: а) народна пісня – танець, поширена у західних областях України; б) вокальний твір для голосу у супроводі гітари, рояля; в) лірична п`єса з наспівною, широкою піснею, «нічна пісня». 2.Скерцо – це: а) жартівлива пісня; б) самостійна п`єса; в) частина опери. 3. Улюблений інструмент Ф.Шопена: а) скрипка; б) фортепіано; в) гітара. Домашнє завдання: Послухати музику Ф.Шопена за власним вибором. |
Урок музичного мистецтва з ігровими елементами в 4 класі Вчитель... Відділ освіти Зборівської районної державної адміністрації Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим |
УРОК МУЗИЧНОГО ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В 5 КЛАСІ НА ТЕМУ: «МОРЕ У ТВОРЧОСТІ МИТЦІВ» Ознайомити з творчістю російського композитора М. А. Римського-Корсакова та художника-мариніста І. К. Айвазовського |
Музичний настрій зимових свят Я і України, музичного мистецтва, української мови, трудового навчання в 2 класі |
Конспект уроку у 6 класі Тема. Філософ. Поет. Музикант Мета. Визначити особливості відображення життєвого змісту та почуттів у пісенній творчості Г. Сковороди; збагачувати емоційно-естетичний... |
Урок 1 Музична мова… і розмова Посібник призначений для використання у 2 класі протягом ІІ симестру на уроках музичного мистецтва. Завдання посібника складенні... |
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок» Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні |
ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово) Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок... |
Аналіз уроку I. Загальні відомості про урок Вчителем була Заводнюк Віта Леонідівна. За списком усі учні були присутніми. Обстановка в класі відповідала санітарно-гігієнічним... |
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослинних форм Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці |
Тема : Музика в житті людини Мета Мета. Розвиток інтересу до музичного мистецтва, естетичних смаків дітей,ознайомлення з відомими композиторами,впливом музики на здоров`я... |