|
Скачати 75.48 Kb.
|
Тема : ЗМ Твір – опис процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі (письмово) Мета: навчальна :навчити учнів складати твори – описи процесу праці за власними спостереженнями в художньому стилі, ознайомивши з особливостями такого опису; формувати вміння і навички відбирати потрібний лексичний і синтаксичний матеріал, логічно і послідовно викладати думку; збагачувати словник школярів новою лексикою; розвивальна: розвивати комунікативні здібності, спостережливість, логічне мислення; виховна: виховувати повагу до людей праці, потяг до творчості . Обладнання: роздатковий матеріал, словник іншомовних слів, запис музичного твору, відео – ролик, паперові зірки. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення Форма уроку: урок рольова гра Хід уроку: І. Організаційний момент Перевірка готовності учнів до уроку Привітання з учнями ІІ. Установчо - мотиваційний етап Уведення учнів в емоційну атмосферу уроку Релаксаційна вправа «Доторкнися до зірок» (Виконується під звучання легкої музики) Учитель: Станьте зручніше, заплющіть очі. Уявіть собі, що перед вами нічне зоряне небо, на якому багато-багато зірок. Кожен виберіть собі найяскравішу зірку. Уявіть, що ця зірка – це ваша найзаповітніша мрія, гарна оцінка, яку б ви хотіли отримати, вдала відповідь на уроці. А тепер простягніть руки до неба, щоб доторкнутися до своєї зірки. Намагайтеся з усіх сил дістати свою зірку і ви це обов’язково зможете. Зніміть її з неба, покладіть перед собою, а тепер розплющіть очі. Подивіться на свою дивовижну зірочку. Нехай вона зігріє вас своїм теплом , подарує вам впевненість, натхнення, наснагу. В скромних пробудить відвагу, черствих наділить добротою, а лінивих зробить працьовитими. ІІІ Оголошення теми, мети. Цілевизначення Учитель: Тема нашого уроку - « Твір-опис процесу праці за власним спостереженням в художньому стилі», а мета уроку – навчитися складати такий опис. Але урок у нас буде незвичайний, бо потрапимо ми на день народження. Роль іменинниці виконає …, а ми всі зіграємо роль її гостей . Іv Актуалізація опорних знань учнів (повторення , узагальнення і систематизація найважливіших положень теми) Учитель: Але для того щоб потрапити на свято, треба подолати невеличку перешкоду 1)«Хвилинка мудрих думок» 1. Прочитайте народні прислів’я. За якою тематикою вони підібрані? Поясніть одне з них. - Хто працює, той працю шанує. - На дерево дивись, як родить, а на людину – як робить. - Не мудруй багато, а працюй завзято. 2.Пригадайте, які ви знаєте типи та стилі мовлення? 3.Що таке опис? 4.Чим відрізняється художній опис від наукового? 5.Над якими описами ми вже працювали?(опис предмета, природи, приміщення, зовнішності людини) 6.В яких ситуаціях вам доводилося зустрічати опис трудових процесів? 7.Наведіть приклади таких описів на уроках фізики, хімії, біології (випереджувальне завдання) Учитель: Ви всі подолали перешкоду, тому сміливо йдемо на свято. V Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу Але де б ми не були , не можна забувати про самоосвіту, бо вона – рушійна сила розвитку особистості. 1)«Хвилинка заглиблення» ( опрацювання теоретичного матеріалу). Учитель: Ми зовсім забули про нашу іменинницю. Нам необхідно подбати про подарунок для неї. Я вважаю, що найкращий подарунок – це букет квітів і гарна книга. VІ Закріплення знань та формування в учнів умінь 1) Робота в групах (поділ учнів на групи) І група учнів складе букет і опише процес його підготовки. ІІ група відвідає імпровізований книжковий магазин та опише процес вибору книги на подарунок, а хто захоче подарувати річ, виготовлену власними руками, опише процес її виготовлення. - Складання твору – опису («Іменинниця» та гості одержують картки, які містять допоміжний словник. Картка №1 Словник до опису складання букета. Картка №2 Словник до опису «Вибір книги на подарунок».) - Робота зі словниками (на картках) - Написання твору на чернетках - Зачитування творчих робіт - Вдосконалення творчих робіт (Заздалегідь підготовлені учні зачитують короткі повідомлення про 1) «букет»; 2)ікебану; 3)створення квіткової композиції в Україні; 4)виготовлення книги з метою доповнення творів цікавими фактами , вдосконалення написаного) Комунікативне завдання («іменинниця» висловлює власну думку і пригощає «гостей» цукерками.) vІІ Підсумки уроку. Рефлексія. Учитель:На початку уроку кожен із вас зняв із неба зірку. Чи здійснилось ваше бажання? Чи знаєте ви, що треба зробити, коли з неба падає зірка? Я хочу запропонувати вам переглянути відео – ролик, який продемонструє зоряне небо і зорепад. І саме цей зорепад я хочу подарувати вам, і побажати , щоб усі загадані вами бажання та заповітні мрії обов’язково збулися. Додаток 1. План твору – опису процесу праці 1. Чому я беруся за цю роботу? 2. Наскільки потрібна (цікава) для мене ця праця. 3. Як я готуюся до роботи (добір матеріалів, підготовка інструментів, створення умов) 4. З чого я розпочинаю. 5.Які трудові операції і у якій послідовності виконую. 6.Чи задоволений я результатом праці. Додаток 2 Додаток 3 Опис трудового процесу (на уроці фізики) Експериментальні завдання 1. Надуйте дві повітряні кульки. Одну кульку помістіть у тепле місце, другу – у холодне. Через добу порівняйте, яка кулька виявилася менше здутою. Чому? 2.Приготуйте міцний розчин кухонної солі. Налийте в склянку чисту воду, потім за допомогою лійки обережно налийте розчин солі на дно склянки . Спробуйте верхню рідину на смак, переконайтеся, що вона несолона. Відставте склянку на добу, а потім знову спробуйте воду. Який результат ви одержали? Опис трудового процесу (на уроці хімії) Вивчення хімічної реакції Візьміть два однакові кусочки крейди. Один із них розітріть у порошок. Помістіть в одну склянку кусочок крейди, а в іншу – порошок. Обережно налийте в обидві склянки однакові об’єми оцту . Що спостерігаєте? Опис трудового процесу (на уроці біології) Практична робота 1.Відріжте частину пагона з бруньками кімнатної рослини (традесканції, гібіскуса, філодендрона, пеларгонії тощо) і поставте у теплому та освітленому місці в посудину з водою. Нижній кінець пагона повинен бути занурений у воду на глибину 1 – 1,5см. 2. Кожні 3-4 доби змінюйте воду в посудині. Постійно спостерігайте за живцями і, доливаючи час від часу воду, підтримуйте її початковий рівень. 3. Підготуйте горщик із супіщаним ґрунтом. 4. Коли через деякий час з’являться корінці та досягнуть 3-4 мм завдовжки, обережно пересадіть живці з посудини у приготовані горщики. Додаток 4 Індивідуальна картка Особливості побудови розповіді про процес праці Прочитайте індивідуальну картку « Опис процесу праці». Працюючи в парах, зробіть взаємоперевірку знань Розповідь про процес праці відповідає на питання як це виготовили? як це виготовити? Розповідь про процес праці включає перелік певних трудових дій у тій послідовності, у якій їх треба виконати, щоб одержати результат, тобто продукт праці. Розповідь про процес праці можна побудувати в науковому, діловому або художньому стилях Художній опис має на меті вплинути на читача, не тільки зобразити людину в процесі праці, а й виявити своє ставлення до героя опису. У такій розповіді вживаються такі художні засоби: епітети, порівняння. Діловий опис має на меті дати читачеві точне уявлення про характер і особливості процесу паці (своєрідні інструкції до виконання певної роботи) Твір – опис трудових дій потребує спостережливості. Його предметом є процес, який відбувається в часі. Тому треба вміти виділяти основні етапи процесу і послідовно описувати їх. Додаток 5 Зразок твору – опису Найкращий подарунок На день народження … ми вирішили подарувати оригінальний букет, складений власноруч. Усі хотіли взяти участь у приготуванні іменинниці сюрпризу. Перш за все ми заготовили квіти, гілочки аспарагуса, папороті, декоративну зелень. Щоб освіжити квіти та зелень , ми обережно підрізали стебла, видалили нижні листочки. Складаючи композицію, ми поєднували кольори та відтінки. Першими ми поклали квіти з довгими стеблами, а потім всі інші квіти. Після цього суттєво доповнили композицію декоративною зеленню. Ми всі зосереджено працювали. І ось нарешті букет був готовий. Яка це була радість – подарувати іменинниці букет не куплений,а виготовлений власними руками! Зразок твору – опису Найкращий подарунок – книга … завжди захоплювалася читанням, тому ми вирішили на її день народження подарувати цікаву книгу. Для цього відправилися у книжковий магазин. Там було багато полиць, акуратно заставлених книгами. На одних полицях були виставлені науково - популярні видання, на інших – художня література. Нашу увагу привернула книга з цікавою назвою «». Спочатку ми ознайомилися з передмовою до книги, потім розглянули яскраві ілюстрації. І нарешті, щоб правильно зробити свій вибір, вирішили порадитися з продавцем. Вона схвалили наш вибір. Тепер ми були впевнені, що ця книга стане гарним порадником для іменинниці. Додаток 6 Опис процесу праці Вона пам’ятає, як стоячи на драбині, білила стіну, а хлопці тримали черепочки з крейдою та синькою, що їх час від часу добавляла у воду. Вона махала щіткою й виспівувала на весь куток пісню про козаченька, який веде коника, а дівчина його кличе, а всі, хто йшов вулицею, призупинялись, слухали. «З твоїм, Ганно, голосом у тіятрі співати». Хату підводила жовтою глиною й малювала синій виноград над вікнами. Вона любила все чепурне, гарне, красиве. (Ю.Мушкетик) |
Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості... ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ |
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ... УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ |
Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі Тема: Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі |
Урок розвитку зв’язного мовлення. Форма проведення. Складання колективного... Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі за простим планом |
Твір-опис пам'ятки історії та культури за власним спостереженням у художньому стилі Методи: «Ажурна пилка», метод «ПРЕС», метод «Гронування»,читання з маркуванням, робота в малих групах, «діограма Вена» |
Календарно-тематичне планування з української мови (8 кл.) І семестр Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі |
Тема. Художній етюд про природу. Підготовка до твору-опису природи за власними спостереженнями Уяві за допомогою слова певні образи; проаналізувати образи й картини, створені митцями слова та інших жанрів; розвивати увагу, спостережливість,... |
Урок №4 УСНИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ... Прослухати текст. Визначити тип мовлення. Довести належність тексту до художнього стилю. Дібрати заголовок |
Тема. Твір-опис предмета (квітки) Обладнання: книга В. Сухомлинського «Чиста криниця», малюнки квітів, музичний супровід вальс Штрауса |
Підручник В. Месана § 1 6 Перші князі Київської держави Месан § письмово дати відповідь на питання ст. 47. Данилевська § Письмово дати відповідь на питання... |