|
Скачати 53 Kb.
|
Тема :Музика в житті людини Мета. Розвиток інтересу до музичного мистецтва , естетичних смаків дітей ,ознайомлення з відомими композиторами,впливом музики на здоров`я людини. План. -коротко про значення та історію виникнення музики; -влучно про музичне мистецтво; -цікаво про музичні інструменти; -слухаємо музику. Вступне слово вчителя.Ми проводимо виховну годину під час якої ви дізнаєтесь про значення музики,послухаєте влучні висловлювання відомих людей про музику,цікаві розповіді про музичні інструменти і звичайно ж слухатимете твори відомих композиторів. У музики не має часу й віку. І проявам її не знаєш ліку. Бо де б не прозвучали її звуки- Це все мистецтво й прояви науки. З давніх- давен предки прагнули передавати свій настрій,свої почуття у звуках.Якою була перша музика невідомо,але,мабуть,милозвучною.Це одне з найдревніших мистецтв,корінням воно сягає в камяну добу.В перекладі з грецької означає -мистецтво муз. Виникнення музики пов`язують з винаходом музичних інструментів.Ще філософ Платон вважав,що музика має неабияку владу над душами людей,вона надихає їх на сміливі вчинки,розвиває благородство ,очищає від дурних думок і бажань.Арістотель писав,що одна мелодія, без супроводу її словами ,містить в собі етичні властивості,тим часом ні фарби,ні запахи,ні смакові відчуття нічого подібного в собі не містять. -Музика,подібно дощу, крапля за краплею просочуєтьс в серце і оживляє його ,-писав Р.Роланд. -Музика-найбільше мистецтво,що піднімає,облагороджує душу,розвиває в ній нескінченість,внутрішній світ,вважав Белінський. -Музика найпоетичне ,найживіше ,наймогутніше із всіх мистецтв,-говорив П.Чайковський. -Немає в світі іншого мистецтва,яке б так ріднило людей ,як музика,таку думку мав Шапорін. -Музика –ліки для розуму,говорив Джон А.Логан. -Музика то Божий дар людям,писав Боно. -Бог дав нам музику ,щоб ми ,насамперед,підіймалися з нею вгору,вважав Ф.Ніцше. -А Вільгельм Лейбніц був впевнений,що музика ,яка одного разу увірвалась у вашу душу ,стає її частинкою і ніколи не вмирає. Жак Барзун був переконаний ,що говорити про музику –все одно ,що танцювати про архітектуру.Музику слід слухати ,нею потрібно насолоджуватись.Бо музика - найсильніший вид позитивної магії. Звучить музика Енніо Морриконе.Ветер плач.№1 О! Музика! Яке це справді диво , Вона підносить в сині небеса, Ти невагомий і летиш щасливо, А навкруги простори і краса… І все земне уже неактуальне! А лише музика в душі твоїй луна, То спрагла, лагідна, а то печальна, Але тобою випита до дна! Звучить пісня М.Шуфутинського « Згорая плачут свечи» №2 Незбагненна влада музики над людиною. Вона знімає душевний стрес, лікує тіло і душу.Допомагає пережити горе, примушує радіти і плакати. Для прослуховування пропонується твір Поля Маріа»Мама»№3 Музика супроводжує людину протягом життя-від народження і до останнього подиху,а той, хто вірить у життя потойбічне,слухатиме ангельський спів і на небесах. Музика відкриває людині двері в інший світ, в якому можна обійтися без слів – тут панують звуки. Музики,як казка,музика –жива. І не треба серцю будь-які слова. В музиці –найвищі ,ніжні почуття. В ній любов і туга та саме життя. Музика ,як сонце, гріє нам серця Їй нема початку і нема кінця, І чого не зможеш словом досягти В музиці розкажеш щиру правду ти. Звучить музика для душі.№4 Музика здатна об’єднувати людей і в цьому її сила.А головне –вона торкається найпотаємніших ,найглибших куточків людської душі,заставляє її звучати в гармонії зі світом. Різні за характерами,звичками,національністю,моральними принципами та віросповіданнями люди в концертному залі ,затамувавши подих, завмирають під дією чарівних звуків.Відходять на другий план життєві негаразди.залишається тільки влада музики,яка підносить і очищає душу від буденності. Звучить «Вальс цветов»№5 Є музика ,яку слухаєш і розумієш,що тільки Боже благословення могло допомогти композиторові створити таку досконалість поєднання звуків,їх чистоту і гармонію. Звучить Молитва Богородиці.№6 Умолкли музыки божественные звуки, Пленив меня на миг своим небесным сном. Вослед своей мечте я простираю руки- Пусть льется песня вновь серебряным дождем. Звучить композиція Ігоря Крутого «Хрустальная»№7 Одним з перших,хто помітив вплив музики на людину, був філософ Піфагор.Користувався музикою для лікування радикуліту Ескулап .Гіппократ лікував нею безсоння,Ахілес вгамовував свою лють слухаючи ліру. Сучасні дослідження про вплив музики на людину є вражаючими.Доведено,що кожен музичний інструмент діє на організм по своєму:фортепіано врівноважує психіку ,лікує щитовидну залозу -орган нормалізує потоки енергії в хребті -струнні інструменти:скрипка ,гітара,арфа,віолончель-упорядковують роботу серцево-судинних органів -духові- очищають легені,бронхи,покращують роботу дихальної системи -ударні інструменти сприяють лікуванню печінки,відновлюють ритм серця По різному діє висота звуку на організм .Низькі звуки впливають на шлунок, високі на органи дихання .Небезпечною є сила звуку.Одного разу на сцені перед мікрофонами поклали сере яйце,під сильними звуками воно зварилось.Неабияке значення має періодичність наростання звуку.Найпозитивнішою є періодичність наростання звукових хвиль в 20-30 сек..Це пов’язано з тим,що функція центральної нервової системи має циклічність теж 30 секунд.Проаналізувавши сотні творів різних напрямків: музики класичної,популярної,рокової прийшли до висновку,що саме у класичній музиці гучність хвиль наростає та спадає через 30 сек.Відтак найкориснішою для людини є класична музика,а найнебезпечнішою-рок і важкий метал,під їх звуками рослини припиняють ріст.В людей руйнується нервова система.Після 2годинного перебування на дискотеці, де звучить рок, підлітки впадають в стан близький до гіпнотичного,в цей час можна програмувати їх дії.Вчені застерігають: обмежте або контролюйте слухання музики в стилі року чи важкого металу вони шкідливі особливо для підлітків.Існує сумна статистика,що серед тих ,хто полюбляє музику кантрі ,найбільше самогубців.Цих людей переслідують постійні неприємності. Щоб почуватися завжди бадьорим та веселим варто слухати музику Джузеппе Верді,зокрема «Тріумфальний марш» з «Аіди» чи «Рондо в турецькому стилі». Відчуттям свіжості і задоволення наповнять вам душу твори Ріхарда Штрауса.Подолати депресію допоможуть елегії,ноктюрни,колискові. При перевтомі послухайте Луї Армстронга,Ельвіса Преслі або просто спокійну музику інших композиторів. Звучить» Музика дощу» №8 Щоб сон був міцним ввімкніть п’єси П.Чайковського,Гріга,Сібеліуса.Заспокоїть головний біль «Венгерська рапсодія» Ференца Ліста, «Маскарад « Арама Хачитуряна чи «Дон Жуан» В.Моцарта. Слухаючи «Пори року «Вівальді можна поліпшити пам'ять. Використовуючи знання про вплив музики на людину ,підприємливі дільці навчились заробляти гроші на цьому.Так у супермаркетах часто звучить повільна ,гарна мелодія,яка розслабляє покупців ,заставляє їх рухатись повільніше.Під час руху вони накладають товару у візки значно більше ,чим забезпечують дохідну частину власнику магазину. У Японії в пекарнях постійно звучать твори Моцарта.Під їх звуками дріжджове тісто піднімається в 10 разів швидше,чим збільшується продуктивність праці на підприємстві. Американський бізнесмен А.Карлсон заснував фірму «Озвучена квітка», де розробляють музичні твори ,що впливають на швидкість росту рослин та реалізовують їх сільгоспвиробникам . Німецькі фермери вмикають на молочнотоварних фермах серенади Моцарта.Під їх звуками збільшуються надої молока вдвічі. Ось наскільки багатогранним є вплив музики на наше життя.На закінчення виховної години послухайте жваву музику під яку можна танцювати. Слухаємо музику Ігоря Крутого «Весь світ любов.»№9 Заключне слово вчителя.Дякую вам за увагу.Надіюсь що проведена виховна година буде для Вас корисною.Наступного разу ми дізнаємось про Дмитра Бортнянського та його творчість. |
Тема. Вогонь навчання вогонь просвіти буде в житті нам завжди світити. Мета Мета. Розкрити значення навчання та просвіти в житті людини, донести важливість навчання протягом усього життя; розвивати пізнавальні... |
Урок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних... Мета: ознайомити учнів із багатоманітністю хвойних рослин, розкрити їх значення в природі та житті людини |
Тема Дата Значення праці в житті людини. Важливість праці та професії в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні правила... |
Значення голонасінних у природі та житті людини Мета: Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; показати значення голонасінних у природі та житті людини; розвивати... |
Тема: Моральний ідеал та його місце в житті людини Мета: сприяти вихованню в учнів доброти, чесності, порядності, гуманного ставлення до оточуючих; закріпити уявлення учнів про моральні... |
Тема: Моральний ідеал та його місце в житті людини Мета: сприяти вихованню в учнів доброти, чесності, порядності, гуманного ставлення до оточуючих; закріпити уявлення учнів про моральні... |
Урок 1-2 Тема: Прості механізми. Мета Мета: Дати уявлення про прості механізми та їх роль у житті людини. Ознайомити з основними елементами простих механізмів |
Урок №2: Тема уроку: Роль вірусів у природі та житті людини Ознайомити учнів із різноманітними вірусними захворюваннями рослин, тварин і людини |
Музика в житті людини Вступне слово. Ми проводимо виховну годину під час якої ви дізнаєтесь про значення музики,послухаєте влучні висловлювання відомих... |
Що і для чого вивчає економіка, її місце серед інших наук. Обмеженість... МЕТА: Показати основні особливості предмета «Основи економіки»; розкрити суть обмеженості ресурсів і безмежності потреб. Показати... |