|
Скачати 46.47 Kb.
|
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок». Тема уроку: Витинанка. Види витинанок. Мета уроку:
Тип уроку: комбінований. Техніка виконання: витинанка. Обладнання уроку: для вчителя: репродукції творів народного декоративно прикладного мистецтва; аудiозапис ;мультимедійна презентація; для учнів: олівець, міцний папір різних видів, ножиці, клей. ХІД УРОКУ І . Організаційний момент. ІІ. Оголошення теми , мети уроку. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Слово вчителя. В Україні розповсюджені найрізноманітніші форми народного декоративно-прикладного мистецтва. Його ще називають ужитковим, тому, що всі його витвори перш за все є предметами, що використовуються в побуті людини, у повсякденному житті. Різними за господарським призначенням є предмети побуту, різниться технологія їх виготовлення та декорування (прикрашання). Глиняний посуд розписують, дерев’яні вироби можна прикрасити як розписом, так i різьбою, вишивка надає неповторної краси рушникам та предметам побуту - всього i не перерахуєш. Та спільним для всіх найрiзноманiтнiших форм декоративно-прикладного (ужиткового) мистецтва є те, що в основі їх лежить стилізація. Тому зображення у декоративно-прикладному мистецтві спрощені за формою та кольором, контрастні та лаконічні, а від того ще більш виразні. III. Формування нових знань, умінь, навичок. Розповідь учнів мистецтвознавців. Перший учень. Серед розмаїття форм народного ужиткового мистецтва України виділяється витинанка. Перші витинанки виготовляли зі шкіри, вони датуються V ст. До н. е., ними прикрашали одяг, речі. Народні витинанки, як прикраса сільської хати з'явилися у середині XIX ст. Найбільш розповсюдженими були на Прикарпатті, Поділлі та Придністров’ї. Другий учень. Українські народні витинанки – яскравий, своєрідний вид народної декоративної творчості, що має глибокі й багаті традиції. Їм притаманні силуетне узагальнене зображення, чіткий візерунок, дзеркальна симетрія, лаконізм форми, обмеженість деталей, спокійний, рухомий ритм, логічна відповідність між формою, матеріалом і технікою виконання. Слово „витинати” походить від слова „вирізати”. Витинанки – орнаментальні, фігурні прикраси, ажурно вирізані ножицями або ножем з білого та кольорового паперу. Слово вчителя. Справжнє мистецтво – символічне не дивлячись на свою простоту, доступність, витинальне мистецтво мали свої оберегові символи, як і писанкарство, вишивка, ткацтво. У витинанці застосовують такі символи-обереги: геометричні, рослинні (вазон, квіти, насіння), релігійні (хрест, сонце, риба), тваринні (тварини, птахи, риби), зображення людини (берегиня), архітектурних об’єктів. З історії витинанки (слайд 4). А зараз ми коротко ознайомимося з видами витинанок. (Показ презентації). Демонстрація дитячих робіт. VI. Постановка практичного завдання. Розповідь учителя. На сьогоднішньому ypoцi ви маєте створити композицію в тexнiцi витинанки. Послідовність виконання витинанки (слайд 31). Правила вирізування витинанки (слайд 32) Правила користування ножицями (слайд 33). Немов відтворення серпанку З паперу вирізані всі, Ось перед вами витинанки – Зразки чудової краси. Легкі, прозорі, мов пушинки, Цілком нагадують вони, Серветки, зірочки. Сніжинки – Казковий витвір давнини Готують їх і витинають Здебільш до Новорічних свят, Ними ялинки прикрашають, Панелі залів і кімнат. Ажурні, витончені стрічки Клеють на шафи і полички. А ті, що мають форму кіл, Кладуть під печиво на стіл. Щоб їх навчитись витинати, Для цього слід приготувати Робочих приладів набір. У першу чергу треба взяти Тонкий серветковий папір... V. Практична робота. Виконання практичної тематичної роботи в техніці витинанки. Робота виконується учнями самостійно, за власним задумом. (Звучить класична музика ). VІ. Закріплення нових знань і вмінь. Бесіда.
Слово вчителя. Витинанки в сьогоднішні дні прикрашає інтер’єри житлових будинків; нею ілюструють літературні твори; закладини в книжки; листівки до свят. VІІ. Підведення підсумку уроку. Вчитель аналізує й оцінює кращі роботи. VIII. Домашнє завдання. Принести кольоровий папір, ножиці, клей. Учням – мистецтвознавцям підготувати повідомлення про кращі архітектурні споруди рідного краю. |
УРОК МУЗИЧНОГО ТА ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В 5 КЛАСІ НА ТЕМУ: «МОРЕ У ТВОРЧОСТІ МИТЦІВ» Ознайомити з творчістю російського композитора М. А. Римського-Корсакова та художника-мариніста І. К. Айвазовського |
В’язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Урок з образотворчого мистецтва по темі «Види декоративно-ужиткового мистецтва: килимарство, ткацтво, розпис, лозоплетіння, флористика, різьба по дереву, ковальство, гончарство... |
Макіївський навчально-виховний комплекс №49 «Надія» Сценарій уроку... ТЕМА. Архітектура як вид мистецтва. Виконання композиції на тему : «Вулиці рідного міста» |
Список носіїв перспективного передового досвіду з образотворчого мистецтва Чикаленко Раїса Володимирівна – вчитель-методист образотворчого мистецтва Руськополянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів... |
Урок Види мистецтва та специфіка художньо-образної мови. Створення кросвордів "Види мистецтва" |
Тема: Подорож до країни образотворчого мистецтва Мета: виховувати інтерес до образотворчого мистецтва; познайомити з життям та творчістю видатних художників; розвивати образне мислення;... |
Методичні рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового... Діти, закінчивши студію образотворчого чи декоративно-ужиткового мистецтва в позашкільному навчальному закладі, на все життя зберігають... |
1: Графіка. 8 годин Види образотворчого мистецтва та їх походження. Стежинки графіки. Засоби виразності графіки: штрих, лінія, крапка, пляма |
НАКАЗ Всеукраїнський конкурс шкільних літературних творів та творів образотворчого мистецтва на тему „Безсмертний подвиг українського... |
Уроку Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови Мета: дати учням загальне уявлення про культуру, мистецтво як складову частину духовної культури людини, про види мистецтва та їх... |