Урок №9 Тема: Історичні пісні


Скачати 35.29 Kb.
Назва Урок №9 Тема: Історичні пісні
Дата 17.12.2013
Розмір 35.29 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Музика > Урок
4 клас Урок №9

Тема: Історичні пісні

Мета: - ознайомити учнів з новим жанром українського фольклору –

історичними піснями; розповісти про виникнення та зміст цих пісень;

ознайомити учнів з новою піснею «ой на горі та женці жнуть»

розвивати навички активного сприймання музичного твору;

працювати над виробленням вокально-хорових навичок;

виховувати любов до народної пісні

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний екран

«Українська пісня — це бездонна душа

українського народу, це його слава».

О. Довженко

Хід уроку

І. Організаційний момент. Музичне вітання.

Учитель: Добрий день, дівчатка

Дівчатка: Добрий день

Учитель: Добрий день Вам, хлопчики

Хлопчики: Добрий день

Діти разом: Добрий день, Учителю

Учитель: Добрий день

Учитель: Добрий день Вам, діти

Діти: Добрий день.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Чому люди співають, радіють і сумують разом з піснею? ( слайд 1)

  • Чому старовинні пісні, що прийшли до нас із глибини віків, і досі живуть у народі?

  • Пригадайте, які види мистецтв поєднались у пісні?

  • А яким чином передавалися і дійшли до нас народні пісні?

  • Сьогодні на нашому уроці буде гість, який завітав до нас із давніх-давен, хто ж він? Послухайте уважно мою підказку і зможете здогадатися

  • …. Хвилюються на пагорбах дозрілі жита, черкають серпами женці. А розігнувши натомлені спини бачать вони, як увесь видолинок неначе зацвів червоним маком – то йде запорізьке військо. Женці ще здалека впізнають молодого Дорошенка, що веде козаків, доброю посмішкою проводжають Сагайдачного, що йде собі, не поспішаючи і розкурює свою знамениту люльку….

  • Про кого я Вам тільки що розповідала? (діти відповідають) ( слайд 2)

  • Так, дійсно, про козаків. Тому тема нашого уроку: «Історичні пісні», адже козацтво є сторінкою нашої історії. ( слайд 3)


ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Пісні, головними героями яких є історичні особи або безіменні герої, подвиги яких викарбувалися в народній пам’яті називаються історичними. Творцями цих пісень були учасники подій або їх свідки, котрі фіксували все побачене і пережите. Перші історичні пісні, що дійшли до нас із часів, коли українські землі були під владою Золотої Орди, відтворюють важке життя народу під монголо-татарським гнітом. А хто ж такий козак? (учні відповідають)

На початку 16 ст. зародилося козацтво. (слайд 4) У середині 16 ст. сформувалася Запорізька Січ – оплот козацької вольниці. Козаки взяли на себе обов’язок захищати українські землі від татаро - турецьких нападів. В мирні дні, як правило, козаки свій вільний час присвячували фізичній підготовці: "об'їжджали» коней, вправлялися в стрільбі, фехтуванні на шаблях. Найулюбленішими розвагами у козаків були рухливі ігри та змагання на силу, витривалість, спритність. Давайте подивимося, як козаки тренувалися у вільний час. (слайд 5)

  • Пісня, з якому ми з вами сьогодні познайомимося «Ой на горі та й женці жнуть» донесла до нас пам’ять про героїв цієї боротьби.

  • Як ви гадаєте, яким повинен бути характер пісні, для того, щоб передати образ справжнього, мужнього героя, захисника своєї Батьківщини? (учні відповідають)

  • Послухайте пісню у виконанні Державної капели бандуристів і зверніть увагу на характер музики, на динаміку, на особливості, які характерні не тільки цій, а й іншим історичним пісням.

  • Слухання пісні. Відеофрагмент « Ой на горі та й женці жнуть» (слайд 6)

  • Чи такою ви її уявляли? А які славетні імена згадувалися в пісні? Яким був характер пісні, темп виконання? А якби характер музики був ліричним, чи змогла б музика повністю передати образ козака? (відповіді учнів)

  • Розспівування. Виконання вправ – розспівок на розвиток дихання

  • Розучування пісні «Ой на горі та й женці жнуть»

  • опрацювання тексту І та ІІ куплетів (слайд 7)

  • ритмізація І куплету звертаємо увагу на розспіви окремих складів слова, стрибки в мелодії та опору на сильну долю.

  • Робота над піснею. Караоке - виконання пісні (слайд 8)

ІV. Підсумки уроку.

Отже, підсумовуючи наш урок, скажемо, що на уроці ми :

  • на прикладі української народної пісні „Ой на горі та й женці жнуть” познайомилися з історичними піснями – жанром української пісенної творчості, а також дізналися, що головними героями цих пісень є історичні особи.

  • розучили нову пісню

  • Сподіваюся, урок вам сподобався, і ви дізналися для себе багато цікавого.

До побачення.



Схожі:

Календарне планування з української літератури І семестр (8 кл.)
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой,...
Пісні Марусі Чурай (Засвіт встали козаченьки) скорочено Історичні пісні
Він змушений покинути матір, кохану дівчину. І просить свою неньку, коли з ним щось трапиться, прийняти його дівчину Марусю як за...
Урок Тема
Тема. Колискові пісні – перлинки української мови. Л. Забашта “Рідна мова.”М. Сингаївський “Колискова пісня, колискова…” Колискові...
Тема : Історичні пісні та думи. Мета: Навчальна
Розвивальна: розвивати навички власного співу, вокально – хорові навички; Виховна: виховувати інтерес і повагу до героїчного минулого...
Урок українського читання в 4 класі з використанням технології критичного...
Тема: Обжинкові пісні. «Кругом, женчики, кругом», «Ой я жала, жала», «Пісенька житнього віночка»
Історичні пісні про боротьбу українського народу проти соціального...
Тема: Історичні пісні про боротьбу українського народу проти соціального та національного гніту «Ой Морозе, Морозенку…», «Чи не той...
Урок музичного мистецтва з ігровими елементами в 4 класі Вчитель...
Відділ освіти Зборівської районної державної адміністрації Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим
УРОК РІДНОЇ МОВИ Тема. Рідна мова пісня солов’їна
Виховувати глибокі почуття любові до рідного краю, до маминої пісні, до рідної мови. Допомогти школярам зрозуміти, що без народної...
Суцільна колективізація України (2 урок)
Мета: Розкрити етапи колективізації і її наслідки; показати, що колективізація проводилася насильницькими, антигуманними методами;...
Ігрова форма роботи «Лови помилку» на уроках узагальнення та повторення...
Термін історична пісня вперше увів в українську фольклористику Микола Костомаров. ( М. Гоголь )
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка