№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
|
|
Вступ. Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай
|
1
|
|
Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини.
|
2
|
|
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»)
|
3
|
|
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк»).
|
4
|
|
«Чи не той то хміль?», «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою.
|
5
|
|
Пісні Марусі Чурай. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю…».
|
6
|
|
РЗМ. Письмова творча робота про українську історичну народну пісню.
|
7
|
|
Позакласне читання. Ю. Мушкетик. «Селена».
|
8
|
|
Література рідного краю. Легенди про Івана Сірка.
|
9
|
|
Тематична контрольна робота №1. «Вступ. Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай»
|
|
|
Українські народні думи. «Слово про похід Ігорів»
|
10
|
|
Українські народні думи, їх різновиди. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст думи.
|
11
|
|
«Маруся Богуславка». Проблема вибору героїні.
|
12
|
|
«Маруся Богуславка». Образ української полонянки Марусі.
|
13
|
|
«Буря на Чорному морі». Символ гріхопадіння і порятунку через усвідомлення покаяння.
|
14
|
|
Позакласне читання. Народна дума «Самійло Кішка».
|
15
|
|
«Слово про похід Ігорів». Давньоруська перлина українського ліро-епосу. Історична основа «Слова…»
|
16
|
|
«Слово про похід Ігорів». Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму.
|
17
|
|
«Слово про похід Ігорів». Символічно-міфологічні мотиви у творі. Мова поеми.
|
18
|
|
«Слово про похід Ігорів». Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярославни.
|
19
|
|
Тематична контрольна робота №2. «Українські народні думи. «Слово про похід Ігорів».
|
|
|
Світ української поезії (Т. Шевченко, І. Франко, Леся Українка)
|
20
|
|
Т. Шевченко «Думи мої, думи мої».
|
21
|
|
Т. Шевченко «Ой три шляхи широкії»
|
22
|
|
Т. Шевченко «Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Поняття про філософську лірику, силабо-тонічне віршування.
|
23
|
|
Т. Шевченко «Минають дні, минають ночі».
|
24
|
|
І. Франко. Короткі відомості про письменника. «Іван Вишенський». Історична правда та художній вимисел у творі.
|
25
|
|
І. Франко «Іван Вишенський». Постать українського мислителя ХVІІ ст. і художній образ у творі.
|
26
|
|
І. Франко «Іван Вишенський». Проблема морального вибору людини, її втеча від неприйнятого буттєвого світу.
|
27
|
|
Леся Українка. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. «Ви щасливі, пречистії зорі».
|
28
|
|
Леся Українка «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою.
|
29
|
|
Леся Українка «Хотіла б я піснею стати ».
|
30
|
|
Леся Українка «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини.
|
31
|
|
Леся Українка «Давня казка». Проблеми і мотиви твору.
|
32
|
|
Тематична контрольна робота №3. «Світ української поезії».
|
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
|
|
Світ української поезії (В. Сосюра, Б. Олійник,
В. Підпалий, І. Малкович)
|
28
|
|
В. Сосюра «Васильки» - взірець інтимної лірики.
|
29
|
|
В. Сосюра. Патріотичний пафос поезій. «Любіть Україну!», «Сад».
|
30
|
|
Б. Олійник. «Вибір». Вічна проблема життєвого вибору.
|
31
|
|
Б. Олійник. «Ринг». Філософія чину і мудрості.
|
32
|
|
В. Підпалий. «Тиха елегія». Щирість патріотичних почуттів ліричного героя.
|
34
|
|
В. Підпалий. «Запросини». Оптимізм, впевненість у правильності обраного шляху.
|
35
|
|
Іван Малкович. «З янголом на плечі». Глибокі роздуми сучасного поета про те, якою повинна бути людина.
|
36
|
|
Іван Малкович. «Свічечка букви Ї», «Музика, що пішла».
|
37
|
|
Позакласне читання. І . Вільде. «Повнолітні діти».
|
38
|
|
Тематична контрольна робота №4. «Світ української поезії: В. Сосюра, Б. Олійник, В. Підпалий, І. Малкович»
|
|
|
Національна драма (І. Карпенко-Карий). З української прози (М. Коцюбинський, О. Назарук, В. Дрозу).
|
39
|
|
І. Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр «корифеїв». Трагікомедія «Сто тисяч».
|
40
|
|
І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи.
|
41
|
|
І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей. Засоби сатиричного змалювання.
|
42
|
|
І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Характеристика дійових осіб твору.
|
43
|
|
РЗМ. Контрольний твір-роздум за п’єсою І. Карпенка-Карого «Сто тисяч».
|
44
|
|
М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті.
|
45
|
|
М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливості її здобуття.
|
46
|
|
М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Протест Остапа і Соломії проти кріпосницької наруги, будь-якого насильства над людина.
|
47
|
|
О. Назарук «Роксоляна». Події історичної доби ХVІ століття.
|
48
|
|
О. Назарук «Роксоляна». Проблема кохання і служіння народові в повісті.
|
49
|
|
О. Назарук «Роксоляна». Незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода Роксолани.
|
50
|
|
О. Назарук «Роксоляна». Характеристика образу Роксоляни.
|
51
|
|
В. Дрозд «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення.
|
52
|
|
В. Дрозд. Іронічна, алегорично-химерна проза сучасного прозаїка. «Ирій».
|
53
|
|
В. Дрозд. «Ирій» – химерна повість про неповторний світ юності.
|
54
|
|
В. Дрозд. «Ирій». Поєднання уявного з реальним у творі.
|
55
|
|
В. Дрозд. «Ирій». Вічне і швидкоплинне в житті людини.
|
56
|
|
Тематична контрольна робота №5. «Національна драма (І. Карпенко-Карий). З української прози (М. Коцюбинський, О. Назарук, В. Дрозд)»
|
|
|
Український гумор і сатира
(В. Самійленко, Є. Дудар)
|
57
|
|
В. Самійленко. Коротко про митця. Гумор і сатира поета. «Патріоти».
|
58
|
|
В. Самійленко. «Ельдорадо». Універсальність моделі тоталітарної держави.
|
59
|
|
РЗМ. Письмова робота за творчістю В. Самійленка.
|
60
|
|
Є. Дудар. Сучасний письменник-гуморист. «Слон і мухи»
|
61
|
|
Є. Дудар. «Лісова казка», «Червона шапочка». Прихований зміст творів.
|
62
|
|
РЗМ. Складання власної гумористичної оповіді.
|
63
|
|
Позакласне читання. О. Вишня. «Мисливські усмішки» («Відкриття охоти»)
|
64
|
|
Література рідного краю. Гумористичні твори М. Возіянова.
|
65
|
|
Тематична контрольна робота №6. «Український гумор і сатира (В. Самійленко, Є. Дудар)»
|
66
|
|
Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.
|