|
Скачати 59.9 Kb.
|
Урок-подорожУкраїнська мова 6-й клас "Повторення вивченого про іменник"Тема уроку: Повторення вивченого про іменник.Мета уроку: Повторити теоретичні знання про іменник. Вдосконалювати вміння грамотно писати іменники, визначати рід незмінюваних іменників. Розвивати логічне мислення, пам’ять, монологічну мову учнів. Розширити кругозір дітей. Познайомитися з новорічними звичаями різних країн світ. Виховувати шанобливе ставлення до традицій і звичаїв різних країн світу. Хід уроку 1.Організаційній момент. 2. Запис дати уроку. Слайд 2. Бесіда. - Яким з точки зору походження є слово «грудень»? (Це слово запозичене). Воно походить від латинського числівника «децембер», що означає «десятий». - Чому в нашому календарі назва останнього, дванадцятого, місяця походить від слова «десятий»? (Календар до нас прийшов з давнього Риму, а там новий рік починався 1 березня, тому грудень був десятим місяцем у році) У Японії і сьогодні відзначають Новий рік 1 березня. - Грудень - місяць приємних клопотів. Що це за клопоти? - Перевірка індивідуального завдання. 3. Організація навчальної діяльності. Слайд 3. Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок - подорож, на якому ми побуваємо в різних країнах, дізнаємося, як зустрічають Новий рік різні народи, а заодно повторимо все, що вивчили про самостійну частину мови - іменник. 4. В путь! Слайд 4. 5. Почнемо подорож з України. Слайд 5 Розповідь учителя. В Україні, як хліборобській країні, Новий рік наші пращури святкували в березні, і це було пов’язано з початком весняно-польових робіт. А з кінця 15 століття Новий рік , як за церковним так і за світським календарем, почали відзначати 1 вересня. - А хто з вас знає, коли на Русі початок нового року стали відзначати 1 січня? Звична для нас дата 1 січня з’явилася після указу російського царя Петра І, який успадкував традицію святкування Нового року взимку із Західної Європи, а вона, у свою чергу – від стародавнього Риму. З 1700 року зустрічали 1 січня Новий рік. У наказі царя було прикрашати будинки ялиновим гіллям, кататися з гірок. 6. Завдання: спишіть текст, розкривши дужки, поясніть правопис. Слайд 6. Текст. (Не) січень, а березень відкривав рік на Україні. Люди раділи закінченню зимової (не) годи. Вірили, що весна прожене усі (не) щастя і (не) вдачі. -Як розпізнати, разом чи окремо пишеться НЕ з іменниками? 7.Пояснення учнів. Не січень, а березень відчиняв рік на Україні. Люди раділи закінченню зимової негоди (холоднечі). Вірили, що весна прожене всі нещастя (біди)) і невдачі (відсутність удачі, фіаско). 8. Тепер перенесемося в Італію. Слайд 7. Розповідь учителя. В Італії в новорічну ніч прийнято позбавлятися від старих речей. Розбитий посуд і обридлі меблі викидають прямо у вікно, бо вірять, що це принесе багатство. А італійські діти уважно стежать за пічної трубою. Через неї в будинок повинна проникнути чарівниця Бефана і покласти в їх черевички подарунки, а неслухняним дітям дістаються вуглинки. - Який іменник в останньому реченні називає людину за родом діяльності? (Чарівниця) - А чи знаєте ви назви людей за професією і родом занять? 9. Складіть пари іменників, які називають осіб за професією і родом занять в чоловічому та жіночому роді. Слайд 8.
10.. Перевіримо себе! (Самоперевірка). Слайд 9 Бесіда. - Хто з вас додав до таблиці слова «лікарка», «директорка»? Чому не можна вживати ці слова для назви осіб жіночої статі за професією? - Хто не допустив помилок? - Усно складіть пропозицію щодо слова «лікар», щоб було зрозуміло, особа жіночої або чоловічої статі воно позначає. Учні складають речення і зачитують їх. - Зверніть увагу на те, що в парі «дояр - доярка» назва особи.Чому одні і ті ж слова ми вжили і в чоловічому і в жіночому роді? (Деякі іменники чоловічої статі за професією утворилося від іменника жіночого роду, а не навпаки, безсуфіксним способом словотворення. 11. Японія. Слайд 10. Розповідь учителя. У Японії замість звичних дванадцяти ударів дзвони лунають аж сто вісім разів. За переконаннями японців, кожен удар вбиває людські хиби: жадібність, злість, дурість, легковажність, нерішучість, заздрість. До того ж кожен з них має вісімнадцять відтінків. Після того, як усі хиби буде “вбито”, потрібно голосно й щиро сміятися – це приносить щастя. 12.Слайд 11. Спишіть текст, поясніть всі відомі вам орфограми. З останнім ударом, японці лягають спати, щоб потім встати ще до світанку, і зустріти новий рік з першими променями сонця. Вважається, що саме в ці хвилини в Японію припливають на своєму чарівному кораблі сім богів щастя. - Розберіть словосполучення: припливають в Японію 13. Шотландія. Слайд 12. Розповідь учителя. У Шотландії в новорічну ніч всією родиною збираються біля каміна, дивляться на вогонь, який, за переказами спалює всі знегоди старого року, загадують на майбутнє, а коли стрілка годинника наближається до 12, глава сім'ї мовчки відкриває двері навстіж - поки годинник б'є, в неї , вважається, виходить Старий рік і входить новий. Санта - Клаус вночі проникає в будинок і приносить дітям подарунки. 14. Спишіть речення, зробіть його синтаксичний розбір. Слайд 13. Санта Клаус вночі проникає в будинки і приносить дітям новорічні подарунки. - Чи потрібен розділовий знак в реченні перед сполучником і ? Чому? - Розбір виконується на дошці. 15.Франція. Слайд 14. Французького Діда Мороза називають Пер Ноель. Він приходить до кожного будинку, роздає подарунки, а діти для нього танцюють, співають, читають вірші. Франція подарувала нашій мові слова: кашпо, пюре, купе. - Як називаються ці слова і чому? (Ці слова невідмінювані, тому що вони не змінюються за відмінками) - Чи можна показати рід цих іменників? (Рід цих іменників можна показати за допомогою залежних прикметників або дієслів у минулому часі) 16. Утворіть словосполучення, підставивши потрібні закінчення імен прикметником (у цьому завданні використані не тільки слова, які прийшли до нас з французької мови). Слайд 15. Тепле пальто, картопляне пюре, зручне купе, сумний поні, суворе журі, красивий тюль, міцна кава, солодке какао, веселий какаду. - Хто такий какаду? (Какаду - папуга) - У чому особливість вимови слів: «пюре», «купе»? - Назвіть слова, в яких неоднакова кількість звуків і букв? ( тюль, пальто) Чому? - Виконайте фонетичний розбір слова «тюль». 17. І закінчуємо свою невелику подорож ми в Австралії. Слайд 16. Розповідь учителя. Мешканці Австралії зустрічають Новий рік одними з перших. Вони святкують його відповідно до тих же традицій, що і в Європі, от тільки снігу в Австралії немає. У цей час на континенті стоїть сильна спека, адже січень у Австралії - це розпал літа. До цього свята австралійці наряджають красуню ялину, сосну або могутній кедр. Ялинки в Австралії не ростуть, але австралійці хочуть відзначати свято, як європейці. Тому спеціально з північної півкулі в Австралію привозять живі ялинки. Також у своїх будинках австралійці встановлюють і штучні ялинки. На ялинках розвішують ласощі. 18. Завдання (робота в парах): визначте усно, якою частиною мови є слова (ласощі - 1 варіант, (на) ялинках - 2 варіант) і доведіть приналежність слів до частини мови. У своєму міркуванні використовуйте слова послідовності думки, мови: по-перше, по-друге, по-третє, отже. Слайд 17. (Доказ приналежності слова до іменників будується за зразком усного розбору цієї частини мови: Ялинка - це іменник, тому що, по-перше, відповідає на питання «що?» І означає предмет. По-друге, слово «ялинка» має морфологічні ознаки іменника: неживий предмет, загальна назва, жіночий рід, 1 відміна, однина, місцевий відмінок. По-третє, в реченні це слово з прийменником є обставиною. Отже, слово ялинка - іменник.) 19. Ось і закінчилася наша подорож. Слайд 18. Підведемо підсумки! «Мікрофон» - Чого я навчився на уроці? -Що ми повторили про іменник? -Що нового ви дізналися про традиції святкування Нового року в різних країнах ? - Для чого знайомитися з традиціями інших країн? 20. Домашнє завдання. Напишіть, як зустрічають Новий рік у вашій родині. |
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації.... |
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам |
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
ТЕМА УРОКУ ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу |
УРОК 13 Тема уроку ... |