|
Скачати 114.75 Kb.
|
5 клас Повторення вивчених пунктограм в ускладненому реченні Мета: сформулювати систему знань учнів про однорідні члени речення, вставні слова, звертання, підвищити пунктуаційну грамотність п’ятикласників; структурувати вивчений матеріал шляхом синтаксичного розбору простих речень; удосконалювати пунктуаційні вміння правильно розставляти розділові знаки при однорідних членах речення, вставних словах, звертаннях і обґрунтовувати їх; розвивати логічне мислення, мовленнєво-мисленнєві вміння аналізувати, зіставляти, порівнювати; за допомогою дидактичного матеріалу виховувати вміння бачити багатство синтаксичної будови рідної мови. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок з елементами поглиблення. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Мотивація навчальної діяльності п’ятикласників (повідомлення мети майбутньої роботи, усвідомлення її учнями) Сьогодні ми з вами повторимо вивчені пунктограми в простому ускладненому реченні. Це необхідно для того, щоб ви не робили помилок при розстановці розділових знаків при однорідних членах речення, звертаннях, вставних словах. В зошитах записати: число, класна робота, тема уроку. ІІІ. Виконання системи практичних завдань (практична робота) 1. Уважно послухайте текст. — Тату, дивись, який гарний пароплав!- крикнула Світланка. — Так, доню, - відповів батько. — Тату, пароплав відходить від пристані! — Світланко, зараз все: береги, лози, рідне село – попливе назад. (розповідне, неокличне; головні члени речення: підмет пароплав, виражений іменником, присудок одійде, виражений дієсловом; двоскладне, поширене, ускладнене однорідними членами речення та звертанням) Бесіда: 1. Як називається текст, який ви прослухали? 2. Між ким ведеться діалог? 3. Що таке діалог? 4. Який розділовий знак ми ставимо перед кожною реплікою? Ми запишемо репліку з цього діалогу Подивіться на дошку.
У Які номери ви вибрали? Перевіримо. 2, 4, 5, 6. Вам роздані листочки з табличками самоконтролю, впишіть туди кількість правильних відповідей під першим завданням. Відкрийте підручник на сторінці 109. Користуючись зразком, зробіть синтаксичний розбір цього речення. 2. Розгадати ребус. Прийде хтось із Запитайком, Запитайком - розважайком, Хитрувато підморгне, Скаже так: "Шукай мене! А щоб знав, кого шукати, Спробуй ребус розгадати". РЕБУС ( БЕЗПЕРЕЧНО) Що виражає це вставне слово?( упевненість) З цим словом складіть і запишіть речення. У листочку самоконтролю поставте 1 бал, якщо ви склали речення самостійно та записали його в зошиті. 3. Робота над складеним присудком. Осінь. У лісі було холодно. Дрібні хмари почали пливти в небі. Бесіда: 1. Як називаються речення, які мають тільки один головний член речення? 2. Як називаються речення, які мають у своєму складі другорядні члени речення? Ті, хто відповідали біля дошки або перші зробили завдання, поставте під 3 завданням 1 бал 4. САМОКОНТРОЛЬ. (5 балів) Постав потрібні розділові знаки. Визнач, що виражають вставні слова.
1. У квітник побіля хати збіглись півники чубаті; через ці чубки мабуть їх і півниками звуть. 2. Гаврилкові звичайно припало найбільше. 3. На подвір’ї кажуть натовп не розходився до ночі. 4. Отака будь ласка казка: те, що чув, те й вам повів. 5. На щастя сьогодні гарна погода. Впишіть у листочку самоконтролю кількість правильних відповідей під 4 завданням. 5. Творчий практикум. (1 бал) Переробити дані речення так, щоб виділене слово стало узагальнювальним. Перероблені речення записати в зошити. Зразок: На шкільному подвір’ї наш клас посадив багато дерев. На шкільному подвір’ї наш клас посадив багато дерев: кленів, каштанів, беріз. 1 підгрупа. У бібліотеці з’явилося чимало нових книг. 2 підгрупа. Люди багатьох національностей живуть в Україні. 3 підгрупа. У мого татуся в гаражі багато інструментів. Довідка: ножиці, фотоальбом «Чернігівщина », поляки, клещата, викрутка, підручники, клени, болгари, «Гаррі Поттер», румуни, верстат, росіяни, «Казки народів світу»).
Додаткові завдання ГРА "ТРЕТІЙ ЗАЙВИЙ" Два речення однакові, а третє від них відрізняється. А чим - здогадайся сам(-а). Знайди "третього зайвого" і викресли його. Встав пропущені букви. І. 1. Облітають квіти. 2. Обриває вітер пелюстки печал...ні в синій т...шині. 3. По садах пустинних їде гордовито осін... жовтокоса на баскім коні (В.Сосюра). ІІ. 1. Т...хесен...ко вітер віє. 2. Ст...пи, лани мріют.... 3. Між ярами над ставами верби з...л...ніют... (Т.Шевченко). ІІІ. І. Пишаєт...ся калинонька. 2. Явір молодіє. 3. А кругом їх в...рболози й лози з...л...ніют... (Т.Шевченко). Завдання 1. В цирку був я з дідусем. Ми там бачили усе: і жонглера, і ведмедя на швидкім велосипеді. 2. І машини, й літаки, кораблі, трамваї - все це наше, хлопчаки, кожен добре знає (Г. Бойко). IV. Релаксація 1. Що вам сподобалося на цьому уроці? 2. Хто, на вашу думку, сьогодні був найкращим? 3. Що сьогодні повторювали на уроці. V. Домашня робота. Розгадати кросворд. З двома словами скласти речення. Розгадайте кросворд А Запитайко Дає тобі рекомендації. Вставні слова мерщій згадай, Цього кросворда відгадай. По горизонталі треба вписати вставні слова, що виражають: 1. Невпевненість. 2. Упевненість. 3. Невпевненість. 4. Невпевненість. 5. Ввічливість. 6. Упевненість. 7. Порядок викладу думок. 8. Упевненість. 9. Ввічливість. 10. Привернення уваги. 11. Упевненість. 12. Джерело повідомлення.
Прочитай оповідання Ф.Кривіна "Вставне слово". Слово КАЖУТЬ якось виділяється в реченні. Інші слова не мають жодної коми, а цьому належить аж дві. І кожному зрозуміло, що це - цілком заслужено . Слово КАЖУТЬ здавна славиться своїми знаннями. Про що його не спитай - усе йому відомо, воно охоче відповідає на будь-які питання. Вас цікавить, яка завтра погода? Спитайте у слова КАЖУТЬ, воно вам відповість точно й ясно: - Кажуть, буде дощ. Хочете знати, чи цікава кінокартина, яка щойно вийшла на екрани? І тут до ваших послуг це чудове слово: - Нічого, кажуть, дивитись можна. Усі знають слово КАЖУТЬ, хоча само воно навіть не є членом речення. Невідомо, чому його й досі не приймають. Може, тому, що головні місця зайняті Підметом і Присудком, а пропонувати такому слову якесь другорядне місце просто незручно. Склади й запиши своє оповідання чи казку про якесь інше вставне слово (МОЖЕ, МАБУТЬ, БУДЬ ЛАСКА, ЗВІСНО, БЕЗПЕРЕЧНО) |
Урок формування практичних умінь і навичок. Обладнання: підручник,... З метою виховання в сучасної молоді любові до театрального мистецтва у Багатопрофільному ліцеї для обдарованих дітей вчитель української... |
Тема: Робота із стандартними програмами ОС Windows. Конфігурування ОС Windows Проводник; формування практичних навичок по роботі з основними об’єктами Windows – вікнами, файлами, папками, ярликами; ознайомлення... |
Урок закріплення і систематизації практичних умінь і навичок з української мови у 9 класі Комунікативна лінія. Усні висловлювання учнів та виразні читання текстів про вишивку |
Анотація навчальної дисципліни Курс правознавства спрямований на формування та поглиблення уяви сучасної молодої людини, яка здобуває базові знання за будь-яким... |
Урок узагальнення та систематизації отриманих знань, умінь та Перевірити і встановити рівень оволодіння учнями основами знань, умінь та навичок з теми |
Формування професійних умінь та навичок учнів ПТНЗ інформаційно-комунікаційними... Формування професійних умінь та навичок учнів ПТНЗ інформаційно-комунікаційними засобами |
Кома між частинами складного речення. Синоніміка складних речень, складних і простих речень Урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань з української мови у 5 класі на тему:... |
Урок формування знань, умінь, навичок. Обладнання: трагікомедія І.... Тема. Психологічна переконливість і трагікомічне звучання образу Мартина Борулі. Значення творчості І. Карпенка-Карого |
Урок з елементами дослідження Мета Тема: «Драма-казка «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження) |
Атмосфера Мета : повторення,узагальнення та перевірка знань, отриманих учнями під час вивчення теми «Атмосфера»; вдосконалення практичних умінь... |