Урок з елементами дослідження Мета


Скачати 74.62 Kb.
Назва Урок з елементами дослідження Мета
Дата 29.12.2013
Розмір 74.62 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
Амвросіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6

Амвросіївської районної ради

Донецької області

Розробка відкритого уроку у 5 класі на тему

(урок з елементами дослідження)

Підготувала

Вчитель української мови і літератури

Ківаліна К. В.

2013

Тема: «Драма-казка «Микита Кожумяка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження)

Мета: *ознайомити учнів з жанром драми-казки, з поняттям драматичний твір та з його особливостями, навчити висловлювати власні міркування з приводу прочитаного, вчити учнів працювати у групі, вчити учнів визначати тему та ідею художнього твору, складати план до тексту, покращувати здібності учнів працювати зі змістом тексту та знаходити у ньому характеристики до образів персонажів; *розвивати навички виразного читання драматичних творів, читання за ролями, розвивати навички передбачування подій у творі, розвивати навички роботи над проблемними питаннями, розвивати навички роботи з інтерактивною дошкою; *виховувати кращі людські якості, пошану до минулого, гордість за наших мужніх пращурів.

Тип уроку: урок комбінований.

Методи і прийоми: робота з інтерактивною дошкою, мозковий штурм, робота у групах, усне малювання, складання порівняльної характеристики, метод передбачення, виразне читання, пояснення вчителя, робота з проблемно-пошуковими питаннями, твір-5-хвилинка, слово вчителя.

Наочність і обладнання: підручник, інтерактивна дошка, слайди з дидактичним матеріалом, роздатковий матеріал для роботи у групі, листки оцінювання груп.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання з учнями.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Слово вчителя: вдома ви самостійно ознайомилися з біографією О. Олеся, і зараз ми перевіримо, як ви засвоїли цей матеріал. Дайте відповіді на такі запитання:

Мозковий штурм (за біографією Олександра Олеся):

  1. Справжнє прізвище Олександра Олеся – Олександр Кандиба.

  2. В якій області України народився поет – на Сумщині.

  3. Хто був першою вчителькою Сашка – мама (вчила його читати).

  4. Чому навчав Олександр свого учня замість математики – складати вірші.

  5. Який інститут закінчив О. Олесь – Харківський ветеринарний.

  6. Який журнал редагував О.Олесь у Києві – «Літературно-науковий вісник».

  7. Як називалася перша збірка поезій О. Олеся – «З журбою радість обнялась».

  8. В якому місті поет жив за кордоном – у Празі (25 років).

  9. Чим займався поет на чужині – писав твори для дітей (вірші, казки, поеми).

  10. Хто був першим слухачем і критиком О. Олеся – син Олег (поет Олег Ольжич).

Перевірка домашнього завдання:

  1. Знання змісту перших 3х картин драми-казки перевіряється протягом уроку, у ході групової роботи.

  2. Зачитування учнями (за бажанням) 2х прислів’їв або приказок про силу, міць, про добро і зло, про патріотизм.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Слайд № 1.

Запис у зошити числа і теми уроку.

ІV. Робота зі змістом казки.

  1. Групова робота з текстом (розподіл учнів на групи, визначення секретаря у кожній групі, пояснення його функцій – секретар повинен фіксувати активність учасників груп та у кінці уроку надати вчителю картку оцінювання, проаналізувавши яку педагог виставить бали учням, на картці секретар записує прізвища учасників груп, протягом виконання завдань кольорами позначає активність учнів під час роботи: червоний колір – працював активно над кожним завданням, допомагав товаришам (11, 12 балів); синій колір – працював активно, але не над усіма завданнями (9, 10 балів); зелений колір – добре працював, хоча може краще (7, 8 балів); жовтий колір – майже не працював (5, 6 балів)).

Учні поділені на 3 експертні групи. Завдання учням подаються на інтерактивній дошці.

1 група: Дослідивши текст, треба визначити тему (боротьба народних богатирів із ворогами, зі змієм) та ідею (уславлення народного героя-богатиря) драми-казки. Скласти стислий план до перших трьох картин казки. Слайд № 2.

2 група: Знайти у тексті характеристику Микити Кожум’яки (стор. 161), коментуючи цитати з тексту. Дати відповідь на питання: Якими зображені князь, княгиня, народ у творі? (князь, княгиня засмучені власним горем, знайшли підтримку у народу у боротьбі зі змієм, народ – спочатку покірний, потім здатний до протесту, представник – Микита). Слайд № 3.

3 група: Дати відповідь на питання: Який найнапруженіший момент у казці до четвертої картини? За допомогою додаткових матеріалів (роздає вчитель) порівняти образ Микити з іншими образами народних героїв. Слайд № 4.

  1. Певний час (приблизно 7-10 хвилин) учні працюють над завданнями. Потім демонструють результати своєї роботи. Учні 3-ої групи зачитують уривки з народних казок та легенд.

  2. Прогнозування: Як ви думаєте, чим завершиться твір?

  3. Дочитати картину 4у казки за ролями :

  • Спочатку учні опрацьовують пам’ятку «Як читати за ролями» (подається на інтерактивній дошці): Слайд № 5.

• оберіть потрібний тон;

• умійте переконувати, співчувати, захоплюватись, обурюватись;

• відтворюйте в діалогах та поведінці вдачу своїх персонажів;

• не забувайте про роль жестів, міміки.

  • Виразне читання учнями казки за ролями (ролі розподілені вчителем завчасно).

  1. Опрацювання учнями понять про роди літератури – епос, лірику і драму. Запис у зошит поняття «драматичний твір» Слайд № 6 , пояснення вчителя про особливості драматичного твору Слайд № 7 (поняття подаються на інтерактивній дошці).

  2. Подвійне завдання:

  • Робота з інтерактивною дошкою: 2 учня працюють з дошкою – треба написати якими рисами поет наділяє юнака (Микиту).

  • Решта учнів працюють над проблемними питаннями разом з учителем:

  • Які сили уособлює Змій?

  • Чи виявляє Князь рішучість у боротьбі зі Змієм?

  • Як ви розумієте фразу одного з воєвод: «В лихоліття всі до згоди».

  • Чому відповідь воєвод на прохання Князя боротися зі Змієм була не одностайною?

  • Чому Микита все-таки погодився битися зі Змієм?

  • Усвідомивши зміст твору повністю, чи можете ви сказати, який найнапруженіший момент у казці?

  • Доведіть, що даний твір – казка (має зачин, основну частину і кінцівку, вигадані фантастичні події, це фантастична казка, бо герой наділений фантастичною силою).

  1. Написання твору 5-хвилинки (тема твору подається на інтерактивній дошці) на тему «Хто такий справжній патріот?». Слайд № 8.

  2. Демонстрація учнями власних висловлювань.

  3. Проблемне питання:

  • Чи можна в наш час зустріти Микиту Кожум’яку?

  • Чи залишилися справжні патріоти України?

V. Домашнє завдання: Знати, що таке драматичний твір, уміти називати його особливості. Намалювати ілюстрацію до епізоду казки, який найбільше запам’ятався (подається на інтерактивній дошці). Слайд № 9.

V. Рефлексія уроку.

- Чи сподобався вам урок?

- Чи дізналися ви нову для себе інформацію?

- Чи сподобалося вам працювати у групах?

Секретарі заповнюють картки оцінювання і передають учителю.

VІ. Підсумок уроку. Слайд № 10.

Слово вчителя: «Той, хто в біді кидає свій народ, стає його ворогом», - так говорив відомий киргизький письменник Чингіз Айтматов. І він абсолютно правий. Людина не може існувати без нації. Захищати свій народ, свою країну – покликання кожного громадянина. Микита Кожум’яка – гідний тому приклад, бо у скрутні часи захистив власний народ, не дозволив ображати його далі. Тож нехай благородство та хоробрість живе у кожному з нас. Урок закінчено. Всім дякую. До побачення.

Таблиця оцінювання для 1 групи



Прізвище та ім’я учня




























































































































































Таблиця оцінювання для 2 групи



Прізвище та ім’я учня




























































































































































Таблиця оцінювання для 3 групи



Прізвище та ім’я учня




























































































































































Кирило кожум'яка

(уривок з народної казки)

Колись був у Києві якийсь князь, і був коло Києва змій, і щороку посилали йому дань: давали або молодого парубка, або дівчину. Ото прийшла черга вже й до дочки самого князя. Нічого робити, коли давали городяни, треба і йому давати. Послав князь свою дочку в дань змієві. А дочка була така хороша, що й сказати не можна. То змій її й полюбив. От вона до нього прилестилась, питає:

- Чи є на світі такий чоловік, щоб тебе подужав?

Змій каже:

- Є такий над Дніпром. Як затопить хату, то дим аж під небесами стелеться, а як вийде на Дніпро мочити кожі (бо він кожум'яка), то не одну несе, а дванадцять разом. От того чоловіка тільки мені й страшно.

Про боротьбу юнака-кожум'яки з печеніжином (уривок з легенди)

І ось прийшов до князя один старий дружинник і сказав йому:

  • Князю! Є в мене дома один менший син. Я вийшов з чотирма, а той дома залишився. З самого дитинства ніхто його ще не поборов. Одного разу я насварив його, коли він м'яв кожу, так він так розсердився на мене, що взяв ту волову кожу й роздер її руками.

Схожі:

Урок засвоєння нового матеріалу з елементами дослідження та експерименту
Учитель української мови та літератури вищої категорії Миколаївської гімназії №4, вчитель-методист
Урок розвитку зв’язного мовлення Твір з елементами опису зовнішності людини «Моя матуся»
Мета: вчити писати твір з елементами опису зовнішності людини (мами); збагачувати активний словниковий запас; розвивати мовлення...
Урок-дослідження з елементами гри. Обладнання: портрет письменника,...
Тема. Спиридон Черкасенко. «Маленький горбань» – твір про красу і незахищеність людської душі
Урок №5 ПИСЬМОВИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ...
Овленнєво-комунікативні вміння здійснювати типологічний, композиційний і змістовий аналіз художнього тексту розповідного характеру...
Урок 1-2 Тема: Прості механізми. Мета
Мета: Дати уявлення про прості механізми та їх роль у житті людини. Ознайомити з основними елементами простих механізмів
Урок- проект
Мета нашого дослідження зібрати і опрацювати інформацію про різноманітність рослин на Черкащині
Урок природознавства. 4 клас Тема. Сонячна система
Мета : ознайомити учнів з елементами астрономії; на доступних прикладах розкрити поняття : зорі, Всесвіт, планети, Сонячна система;...
УРОК №1 Тема уроку
Мета уроку: познайомити учнів з поняттям чотирикутника; ввести термі­нологію, пов'язану з елементами чотирикутника; формувати в учнів...
Урок. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Учити учнів розв'язувати задачі за допомогою рівнянь. Формувати в учнів на­вички розв'язувати задачі з елементами письмового...
Тема. Дослідження зворотних зв’язків (ЗЗ) в підсилювачах
Мета роботи: дослідження впливу негативного ЗЗ на характеристики і параметри підсилювачів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка