|
Скачати 74.62 Kb.
|
Амвросіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Амвросіївської районної ради Донецької області Розробка відкритого уроку у 5 класі на тему (урок з елементами дослідження) Підготувала Вчитель української мови і літератури Ківаліна К. В. 2013 Тема: «Драма-казка «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження) Мета: *ознайомити учнів з жанром драми-казки, з поняттям драматичний твір та з його особливостями, навчити висловлювати власні міркування з приводу прочитаного, вчити учнів працювати у групі, вчити учнів визначати тему та ідею художнього твору, складати план до тексту, покращувати здібності учнів працювати зі змістом тексту та знаходити у ньому характеристики до образів персонажів; *розвивати навички виразного читання драматичних творів, читання за ролями, розвивати навички передбачування подій у творі, розвивати навички роботи над проблемними питаннями, розвивати навички роботи з інтерактивною дошкою; *виховувати кращі людські якості, пошану до минулого, гордість за наших мужніх пращурів. Тип уроку: урок комбінований. Методи і прийоми: робота з інтерактивною дошкою, мозковий штурм, робота у групах, усне малювання, складання порівняльної характеристики, метод передбачення, виразне читання, пояснення вчителя, робота з проблемно-пошуковими питаннями, твір-5-хвилинка, слово вчителя. Наочність і обладнання: підручник, інтерактивна дошка, слайди з дидактичним матеріалом, роздатковий матеріал для роботи у групі, листки оцінювання груп. Хід уроку І. Організаційний момент. Привітання з учнями. ІІ. Актуалізація опорних знань. Слово вчителя: вдома ви самостійно ознайомилися з біографією О. Олеся, і зараз ми перевіримо, як ви засвоїли цей матеріал. Дайте відповіді на такі запитання: Мозковий штурм (за біографією Олександра Олеся):
Перевірка домашнього завдання:
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Слайд № 1. Запис у зошити числа і теми уроку. ІV. Робота зі змістом казки.
Учні поділені на 3 експертні групи. Завдання учням подаються на інтерактивній дошці. 1 група: Дослідивши текст, треба визначити тему (боротьба народних богатирів із ворогами, зі змієм) та ідею (уславлення народного героя-богатиря) драми-казки. Скласти стислий план до перших трьох картин казки. Слайд № 2. 2 група: Знайти у тексті характеристику Микити Кожум’яки (стор. 161), коментуючи цитати з тексту. Дати відповідь на питання: Якими зображені князь, княгиня, народ у творі? (князь, княгиня засмучені власним горем, знайшли підтримку у народу у боротьбі зі змієм, народ – спочатку покірний, потім здатний до протесту, представник – Микита). Слайд № 3. 3 група: Дати відповідь на питання: Який найнапруженіший момент у казці до четвертої картини? За допомогою додаткових матеріалів (роздає вчитель) порівняти образ Микити з іншими образами народних героїв. Слайд № 4.
• оберіть потрібний тон; • умійте переконувати, співчувати, захоплюватись, обурюватись; • відтворюйте в діалогах та поведінці вдачу своїх персонажів; • не забувайте про роль жестів, міміки.
V. Домашнє завдання: Знати, що таке драматичний твір, уміти називати його особливості. Намалювати ілюстрацію до епізоду казки, який найбільше запам’ятався (подається на інтерактивній дошці). Слайд № 9. V. Рефлексія уроку. - Чи сподобався вам урок? - Чи дізналися ви нову для себе інформацію? - Чи сподобалося вам працювати у групах? Секретарі заповнюють картки оцінювання і передають учителю. VІ. Підсумок уроку. Слайд № 10. Слово вчителя: «Той, хто в біді кидає свій народ, стає його ворогом», - так говорив відомий киргизький письменник Чингіз Айтматов. І він абсолютно правий. Людина не може існувати без нації. Захищати свій народ, свою країну – покликання кожного громадянина. Микита Кожум’яка – гідний тому приклад, бо у скрутні часи захистив власний народ, не дозволив ображати його далі. Тож нехай благородство та хоробрість живе у кожному з нас. Урок закінчено. Всім дякую. До побачення. Таблиця оцінювання для 1 групи
Таблиця оцінювання для 2 групи
Таблиця оцінювання для 3 групи
Кирило кожум'яка (уривок з народної казки) Колись був у Києві якийсь князь, і був коло Києва змій, і щороку посилали йому дань: давали або молодого парубка, або дівчину. Ото прийшла черга вже й до дочки самого князя. Нічого робити, коли давали городяни, треба і йому давати. Послав князь свою дочку в дань змієві. А дочка була така хороша, що й сказати не можна. То змій її й полюбив. От вона до нього прилестилась, питає: - Чи є на світі такий чоловік, щоб тебе подужав? Змій каже: - Є такий над Дніпром. Як затопить хату, то дим аж під небесами стелеться, а як вийде на Дніпро мочити кожі (бо він кожум'яка), то не одну несе, а дванадцять разом. От того чоловіка тільки мені й страшно. Про боротьбу юнака-кожум'яки з печеніжином (уривок з легенди) І ось прийшов до князя один старий дружинник і сказав йому:
|
Урок засвоєння нового матеріалу з елементами дослідження та експерименту Учитель української мови та літератури вищої категорії Миколаївської гімназії №4, вчитель-методист |
Урок розвитку зв’язного мовлення Твір з елементами опису зовнішності людини «Моя матуся» Мета: вчити писати твір з елементами опису зовнішності людини (мами); збагачувати активний словниковий запас; розвивати мовлення... |
Урок-дослідження з елементами гри. Обладнання: портрет письменника,... Тема. Спиридон Черкасенко. «Маленький горбань» – твір про красу і незахищеність людської душі |
Урок №5 ПИСЬМОВИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ... Овленнєво-комунікативні вміння здійснювати типологічний, композиційний і змістовий аналіз художнього тексту розповідного характеру... |
Урок 1-2 Тема: Прості механізми. Мета Мета: Дати уявлення про прості механізми та їх роль у житті людини. Ознайомити з основними елементами простих механізмів |
Урок- проект Мета нашого дослідження зібрати і опрацювати інформацію про різноманітність рослин на Черкащині |
Урок природознавства. 4 клас Тема. Сонячна система Мета : ознайомити учнів з елементами астрономії; на доступних прикладах розкрити поняття : зорі, Всесвіт, планети, Сонячна система;... |
УРОК №1 Тема уроку Мета уроку: познайомити учнів з поняттям чотирикутника; ввести термінологію, пов'язану з елементами чотирикутника; формувати в учнів... |
Урок. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Учити учнів розв'язувати задачі за допомогою рівнянь. Формувати в учнів навички розв'язувати задачі з елементами письмового... |
Тема. Дослідження зворотних зв’язків (ЗЗ) в підсилювачах Мета роботи: дослідження впливу негативного ЗЗ на характеристики і параметри підсилювачів |