|
Скачати 29.65 Kb.
|
УРОК 14 Тема уроку: Формули зведення. Мета уроку: Вивчення формул зведення, формування умінь учнів застосовувати вивчені формули для спрощення виразів та обчислень. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Відповіді на питання учнів, що виникли в процесі виконання домашнього завдання. 2. Самостійна робота. Варіант 11. Спростіть . (3 бали) 2. Знайдіть tg 2α, якщо tg α = - 0,4. (3 бали) 3. Спростіть . (3 бали) 4. Обчисліть . (З бали) Варіант 21. Спростіть . (З бали) 2. Знайдіть tg 2β, якщо tg β = 6. (З бали) 3. Спростіть . (З бали) 4. Обчисліть . (З бали) Відповідь: В-1. 1. –tgα tgβ . 2.. 3. 0. 4. . В-2. 1. –сtgα tgβ. 2. . 3. 0. 4. . II. Сприймання і усвідомлення формул зведення. Тригонометричні функції чисел виду ± α, π ± α; ± α, 2π ± α можуть бути виражені через функції кута α за допомогою формул, які називаються формулами зведення. Користуючись формулами тригонометричних функцій суми (різниці) двох чисел, можна довести формули зведення: для синуса
для косинуса
для тангенса і котангенса
Формули зведення запам'ятовувати необов'язково. Для того щоб записати будь-яку з них, можна користуватися таким правилом: 1) В правій частині формули ставиться той знак, який має ліва частина при умові 0 < α < . 2) Якщо в лівій частині формули кут дорівнює ± α, ± α, то синус замінюється на косинус, тангенс — на котангенс і навпаки. Якщо кут дорівнює π ± α, то заміна не виконується. Розглянемо приклади. Приклад 1. Виразимо tg(π – α) через тригонометричну функцію кута α. Якщо вважати, що α — кут І чверті, то π – α буде кутом II чверті. У II чверті тангенс від'ємний, отже, у правій частині рівності слід поставити знак «мінус». Для кута π – α назва функції «тангенс» зберігається. Тому. tg (π – α) = - tg α. За допомогою формул зведення знаходження значень тригонометричних функцій будь-якого числа можна звести до знаходження значень тригонометричних функцій чисел від 0 до . Приклад 2. Знайдемо значення sіn . Маємо: . Виконання вправ______________________________ 1. Приведіть до тригонометричних функцій числа а: а); б); в) сtg (π – α); г) tg (π + α); д) sіn (π + α); є). Відповідь: а) соs α; б) - sіn α; в) - ctgα; г) tg α; д) - sіn α; є) сtg α. 2. Знайдіть: а) sіn ; б) соs ; в) tg ; г) sіn . Відповідь: а) ; б) - ; в) - ; г) . 3. Спростіть: а) ; б) . Відповідь: а) 1. б) –1. 4. Доведіть, що а) , б) . III. Підведення підсумків уроку. IV. Домашнє завдання. Розділ І § 10 (2). Запитання і завдання для повторення до розділу І № 66. Вправи № 52 (12), № 26. Роганін Алгебра 10 клас, Урок 14 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |