|
Скачати 29.65 Kb.
|
УРОК 14 Тема уроку: Формули зведення. Мета уроку: Вивчення формул зведення, формування умінь учнів застосовувати вивчені формули для спрощення виразів та обчислень. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Відповіді на питання учнів, що виникли в процесі виконання домашнього завдання. 2. Самостійна робота. Варіант 11. Спростіть ![]() 2. Знайдіть tg 2α, якщо tg α = - 0,4. (3 бали) 3. Спростіть ![]() 4. Обчисліть ![]() Варіант 21. Спростіть ![]() 2. Знайдіть tg 2β, якщо tg β = 6. (З бали) 3. Спростіть ![]() 4. Обчисліть ![]() Відповідь: В-1. 1. –tgα tgβ . 2. ![]() ![]() В-2. 1. –сtgα tgβ. 2. ![]() ![]() II. Сприймання і усвідомлення формул зведення. Тригонометричні функції чисел виду ![]() ![]() Користуючись формулами тригонометричних функцій суми (різниці) двох чисел, можна довести формули зведення: для синуса
для косинуса
для тангенса і котангенса
Формули зведення запам'ятовувати необов'язково. Для того щоб записати будь-яку з них, можна користуватися таким правилом: 1) В правій частині формули ставиться той знак, який має ліва частина при умові 0 < α < ![]() 2) Якщо в лівій частині формули кут дорівнює ![]() ![]() Розглянемо приклади. Приклад 1. Виразимо tg(π – α) через тригонометричну функцію кута α. Якщо вважати, що α — кут І чверті, то π – α буде кутом II чверті. У II чверті тангенс від'ємний, отже, у правій частині рівності слід поставити знак «мінус». Для кута π – α назва функції «тангенс» зберігається. Тому. tg (π – α) = - tg α. За допомогою формул зведення знаходження значень тригонометричних функцій будь-якого числа можна звести до знаходження значень тригонометричних функцій чисел від 0 до ![]() Приклад 2. Знайдемо значення sіn ![]() Маємо: ![]() Виконання вправ______________________________ 1. Приведіть до тригонометричних функцій числа а: а) ![]() ![]() ![]() Відповідь: а) соs α; б) - sіn α; в) - ctgα; г) tg α; д) - sіn α; є) сtg α. 2. Знайдіть: а) sіn ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: а) ![]() ![]() ![]() ![]() 3. Спростіть: а) ![]() ![]() Відповідь: а) 1. б) –1. 4. Доведіть, що а) ![]() ![]() III. Підведення підсумків уроку. IV. Домашнє завдання. Розділ І § 10 (2). Запитання і завдання для повторення до розділу І № 66. Вправи № 52 (12), № 26. Роганін Алгебра 10 клас, Урок 14 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |