|
Скачати 51 Kb.
|
Тема 5-6. Формули скороченого множення Урок № 46 Тема. Різниця квадратів (Добуток різниці двох виразів на їх суму) Мета: відпрацювати навички застосування формули (a – b)(a + b) = a2 – b2 для перетворення цілих виразів у многочлен стандартного вигляду із застосуванням переставного та сполучного законів множення та залежностей між знаком множників та добутком цих множників; поглибити знання та вміння учні» за рахунок прийому множення та означення ділення даного виразу на один і той самий вираз, то не дорівнює 0. Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок. Хід уроку I. Організаційний момент Учитель спонукає учнів до самоперевірки готовності до уроку; записує прізвища відсутніх, розв'язує організаційні питання. II. Перевірка домашнього завдання № 1 та 2 є вправами на закріплення вироблених на попередньому уроці вмінь, тому перевірку цієї частини домашнього завдання організовуємо так: Ігровий момент «Знайди помилку» Учитель пропонує учням розв'язування домашніх вправ (або записані на дошці, або у вигляді роздавального матеріалу) із навмисно «допущеними» типовими помилками і пропонує учням знайти та виправити їх (самостійно). По виконанні роботи підбиваємо підсумки — учні презентують свої роботи та пояснюють, які помилки знайшли і як їх виправити. III. Формулювання мети і завдання уроку Учитель говорить про те, що на попередньому уроці учні дізнались про формулу різниці квадратів та її застосування для перетворення найпростіших виразів, а мета цього уроку — навчитися застосувати ці знання і вміння для перетворення більш складних виразів із застосуванням набутих знань та вмінь. IV. Робота з випереджальним домашнім завданням Фронтальна бесіда (за питаннями № 3 домашнього завдання)
Після цього учням пропонується за результатами бесіди виконати завдання 1. Змінивши знак одного або двох многочленів, виконайте множення за відповідною формулою скороченого множення (якщо це можливо). 1) (-b + c)(-b – с); 2) (-х – у)(х – у); 3) (-а – b)(-b – а); 4) (-b – с)(-с - d). (Бажано звернути увагу учнів на те, що зміна знака виразу повинна бути обґрунтована, треба, щоб учні розуміли, в яких випадках це перетворення є необхідним, а в яких — без нього можна обійтися.) По виконанні завдання бажано, щоб учні усвідомили, що у випадках, подібних до 1) — 4), перед застосуванням формули слід перетворити вираз, щоб він набув саме того вигляду, що закладений у формулу. V. Розширення знань На уроці починаємо роботу зі знайомства учнів із нестандартними видами тотожних перетворень, а саме — із перетворенням, що можна записати у вигляді формули: a ∙ b : b = a. (*) Цю роботу можна провести, запропонувавши учням низку завдань (кожне наступне завдання є логічним продовженням попереднього). Завдання. Спростіть (найзручнішим способом): а) (а – 1)(а + 1); (а2 – 1)(а2 + 1); (а4 – 1)(а4 + 1); б) (а – 1)(а + 1)(а2 + 1); в) (а – 1)(а + 1)(а2 + 1)(а4 + 1); г) (а + 1)(а2 + 1)(а4 + 1). Після виконання вправ а) — б) (вони не повинні викликати в учнів труднощів за правильної розстановки акцентів) бажано спочатку сформулювати узагальнення: (а – b)(а2 + b2)(а4 + b4)(а8 + b8) ... (а2п + b2п) = (а2п)2 – (b2п)2 (**) — і тільки після цього - запропонувати вправу г). Якщо в учнів виникають труднощі з відповіддю, можна запропонувати їм виконати порівняння г) з умовою (**). У будь-якому разі по завершенні цієї роботи учні повинні усвідомити: 1) формулу різниці квадратів можна застосовувати для перетворення виразу кілька разів; 2) наслідком формули різниці квадратів може бути формула (**); 3) якщо даний вираз має вигляд (а + b)(а2 + b2)(а4 + b4)…, то для перетворення його за формулою (*) можна використати прийом, виражений формулою (*). VI. Засвоєння навичок, вироблення вмінь Виконання письмових вправ
1) (0,4т5 + 0,1п3)(0,1п3 – 0,4т5); 2) (-а8 – b3 )(b3 – а8); 3) ; 4) (а3 – b3)(а3 + b3)(а6 + b6); 5) (b + 1)(b – 1)(b2 + 1); 6) (2х – 1)(2х + 1)(4х2 + 1); 7) (а – 2)(а + 2)(а2 + 4)(а4 + 16); 8) (а – b)(а + b)(а2 + b2)(а4 + b4)(а8 + b8); 9) ((а + b) – с)((а + b) + с).
1) 0,6т(2т – 1)(2т + 1) – 0,8(3 – 5т)2 + 0,4(6 + 7т)(6 – 7т); 2) 4(с – 3)2(с + 3)2 – 3(с + 4)2(4 – с)2.
1) (6х – 7)2 – 5(2х – 5)(2х + 5) – 2(4х – 15)(2х – 4) = -2; 2) (х – 1)(х + 1)(х2 + 1)(х4 + 1) = х8 + х.
VII. Підсумки уроку Тестові завдання
1) 25 – 36х2; 2) 36х2 + 25; 3) 36х2 – 60х + 25; 4) 36х2 – 25.
1) 5п; 2) 25п; 3) 5п2; 4) 5п4.
1) b4 – 32b2 + 256; 2) b4 – 256; 3) 256 – b4; 4) b4 + 32b2 + 256. VIII. Домашнє завдання Використовуючи знання формул скороченого множення, виконайте вправи. № 1. Знайдіть значення виразу, спростивши попередньо вираз: 1) (т + 5)2 + (-т – 4)(т – 4), якщо т = -3,5; 2) (аb – 1)(аb + 1)(а2b2 + 1)(а4b4 + 1), якщо а = 5, b = -0,2; 3) (а3 – 2)(а3 + 2) – (а3 + 3)2, якщо а = -2. № 2. Доведіть тотожність (а + b)(а2 + b2)(а4 + b4)(а8 + b8) = а16 – b16, якщо а – b = 1. № 3. Випереджальне домашнє завдання. Використовуючи правило множення многочлена на многочлен, виконайте множення. Спростіть, порівняйте, зробіть висновки: l) (a – b)(a2 + ab + b2); 2) (a + b)(a2 – ab + b2); 3)(c – d)(c2 + cd + d2); 4) (c + d)(c2 – cd + d2); 5) (m – 1)(m2 + m + 1); 6) (т + 1)(т2 – т + 1). БАБЕНКО С.П. Уроки алгебри. 7 клас Урок №46 |
Тема: ДОБУТОК РІЗНИЦІ ДВОХ ВИРАЗІВ НА ЇХ СУМУ Мета Стимулювати пізнавальний інтерес до вивчення математики. Виховувати навички співробітництва, впевненість у собі |
Конспект уроку з алгебри «Застосування різниці квадратів та квадрата... Тема уроку: Застосування різниці квадратів та квадрата двочлена до спрощення виразів |
Тема: Піднесення до квадрату суми і різниці двох виразів. Розв’язування вправ Квадрат суми і квадрат різниці”; використання формул квадрата суми і квадрата різниці при виконанні обчислень, спрощенні виразів,... |
Урок №35 Тема. Множення двох многочленів Мета: сформувати в учнів знання алгоритму множення двох многочленів як наслідку з алгоритму множення одночлена на многочлен; виробити... |
Квадрат суми і квадрат різниці двох виразів Розвивати логічне мислення,увагу,пам ять,кмітливість,культуру математичноЇ мови і культури спілкування |
Уроком. №4 Мета уроку: Познайомити учнів з операціями над подіями: подія, протилежна даній; сума подій; добуток подій. Вчити виражати складену... |
УРОК 13 Тема уроку ... |
Уроку Назва роботи: Розробка уроків по темі «Формули скороченого множення. Різниця квадратів. Квадрат двочлена» |
Тема. Числові та буквені вирази Мета: ввести поняття числового і буквеного виразів; навчити знаходити значення виразів; повторити читання і запис виразів; розвивати... |
Урок №18 Тема. Тотожні перетворення раціональних виразів Наочність та обладнання: опорний конспект «Тотожні перетворення раціональних виразів» |