|
Скачати 47.36 Kb.
|
Тема: Квадрат суми і квадрат різниці двох виразівТип уроку:урок вивчення нового матеріалу(урок-дослідження)Вид уроку:проблемно-пошуковийМета уроку:домогтися свідомого розуміння учнями змісту формул”квадрат суми” та”квадрат різниці” двох виразів, виробити первинні вміння застосовувати ці формули для перетворення квадрата многочлена в многочлен стандартного вигляду,сформувати вміння практично застосовувати ці формули для перетворення виразів.Розвивати логічне мислення,увагу,пам ять,кмітливість,культуру математичноЇ мови і культури спілкування.Виховувати інтерес до математики як навчального предмету через сучасні технології викладання,виховувати почуття відповідальності,культури діалогу.Хід уроку1.Орг. моментДобрий день.Сідайте. Я рада сьогодні бачити ваші допитліві очі, чути ваші відповіді та часом непрості питання, разом розгадувати таємниці математики.“Ми з насолодою пізнаємо математику.....Вона захоплює нас, наче квітка лотоса”-так сказав відомий філософ Аристотель.2.Формулювання мети і завдань уроку.Єпіграф до уроку“Знание только тогда –знание,когда оно приобретено усилиямисвоей мыcли, а не памятью.”Л.Н.ТолстойЩе у стародавні часи було підмічено,що деякі многочлени можна множити швидше,ніж інші.Так з'явились формули скороченного множення.Їх декілька.Сьогодні вам належить зіграти роль дослідників і “відкрити” дві з цих формулОтже,тема нашого уроку:“Квадрат суми і квадрат різниці двох виразів.”Щоб відкрити формули,нам необхідно згадати,що ми знаємо та вміємо.3.Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.1)Прочитайте вирази:a+b; (c+d)²; (z-a)²; b²-c²; 2xy; x-y; n²+m².2)Знайти квадрати виразів:a; 2; 5b; 4x²; 6x²y³.3)Подайте у вигляді квадрату:64;100;36а²;25x4;x6c8;49b²c².4)Знайти подвоєний добуток виразів:3b і (-5c); а і b; 0.5y і 6; 0.4x і 2x.5)Виконайте множення:(x+2)(y-1);(3-c)(4+b).6)Знайти значення виразів:25²+250+5²;13²-78+3².Чи мжливо порахувати усно(в кінці уроку ми дамо відповідь на це питання.4.Формування знань.Вивчення нового матеріалу(дослідницька робота).1)Спростіть вираз першого стовпця,запишіть відповіді у третій стовпець,проаналізуйте результат.(Учні розкривають дужки за правилом множення многочленів,отримані відповіді записують у третій стовпець таблиці,друга частина таблиці-закрита).1 В. 2 В.1),2),3). 4),5),6).
Діти, уважно подивіться на 1 і 3 стовпци.Є у них щось спільне.Чи можливо вираз 1 стовпця записати коротше?Що отримаємо в результаті множення суми та різниці двох виразів?Результатом множення є тричлен,у якого:1 член– квадрат першого виразу;2 член– подвоєний добуток першого і другого виразів;3 член– квадрат другого виразу.Ми з вами знайшли найбільш простий спосіб множення суми і різниці двох виразів на себе,тобто вивели форму квадрата суми і різниці двох виразів.(Таблицю заповнити повністю)Скажіть,будь-ласка,як було зручніше і швидше працювати:виконувати множення або застосовувати формули?Давайте спробуємо записати формули:(а + b)2 =а2 + 2аb +b2(а - b)2 =а2 - 2аb+b2Піднести до квадрату:(с+3)²(d-3)²(2x+3y)²4.Формування вмінь1)Заповніть таблицю:
2)Вставте пропущені одночлени:(5a+?)2=a2+40a+16(?-1)2=9x2-?x+13)Геометрична інтерпрітація формули(a+b)2Деякі правила скороченого множення були відомі ще ≈ 4тис. років тому.Їх знали вавілоняни та інші народи старовини.Тоді вони формулювалися словесно або геометрично.У стародавніх греків величини позначались не числами або літерами, а відрізками прямих.Вони казали не “a2”,а “квадрат на відрізку а”,не “ab”,а “прямокутник,який міститься між відрізками а і b.Наприклад, тотожність (a+b)2=a2+2ab+b2 у другій книзі “Початки” Евкліда (III cт. до н.е) формулювалось так:”Якщо відрізок як-небуть розбито на два відрізка,то площа квадрата,побудованого на всьому відрізку дорівнює сумі площ квадратів,побудованих на кожному з відрізків і подвоєної площі прямокутника,сторони якого дорівнюють довжинам ціх відрізків.5).Формування навичків1)Знайти значення виразів:(30+1)2; 512;(30-1)2; 492.2)Перетворіть вирази:(a-7)2 (5+x)2(7-a)2 (-5-x)2Висновок:(a-b)2=(b-a)2(-a-b)2=(a+b)23)Перевірка:25²+250+5²=(25+5)2=302=90013²-78+3²=(13-3)2=102=1004)З'єднайте пари тотожно рівних виразів:(3a+c)2 (y-b)2(a-2b)2 9a2+6ac+c2(x-b)2 a2-4ab+4b2y2-2yb+b2 x2-2xb+b25)Обчисліть:6125926).Підведення підсумків уроку.Д/з. п.17,№573,№575,№576.4 6 8 |
Тема: Піднесення до квадрату суми і різниці двох виразів. Розв’язування вправ Квадрат суми і квадрат різниці”; використання формул квадрата суми і квадрата різниці при виконанні обчислень, спрощенні виразів,... |
УРОК 51 Тема: Квадрат. Прямокутник. Периметр квадрата і прямокутника ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
Тема: ДОБУТОК РІЗНИЦІ ДВОХ ВИРАЗІВ НА ЇХ СУМУ Мета Стимулювати пізнавальний інтерес до вивчення математики. Виховувати навички співробітництва, впевненість у собі |
Урок №46 Тема. Різниця квадратів (Добуток різниці двох виразів на їх суму) Учитель спонукає учнів до самоперевірки готовності до уроку; записує прізвища відсутніх, розв'язує організаційні питання |
Конспект уроку з алгебри «Застосування різниці квадратів та квадрата... Тема уроку: Застосування різниці квадратів та квадрата двочлена до спрощення виразів |
УРОК 13 Тема уроку ... |
Уроку Назва роботи: Розробка уроків по темі «Формули скороченого множення. Різниця квадратів. Квадрат двочлена» |
УРОК 56 Тема: Обчислення площ за формулами ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |
Урок №9 Тема. Ромб. Квадрат Мета: працювати над засвоєнням учнями змісту означень, властивостей та ознак ромба і квадрата. Формувати вміння |
УРОК 62 Тема: Обчислення об'ємів. Самостійна робота №14 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА МНОГОКУТНИКИ: ТРИКУТНИК, КВАДРАТ, ПРЯМОКУТНИК |