Тема. Числові та буквені вирази


Скачати 54.42 Kb.
Назва Тема. Числові та буквені вирази
Дата 22.12.2013
Розмір 54.42 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи




ВЧИТЕЛЬ МАТЕМАТИКИ

КОВАЛЬЧУК К.В.


Тема. Числові та буквені вирази

Мета: ввести поняття числового і буквеного виразів; навчити знаходити значення виразів; повторити читання і запис виразів; розвивати увагу; обчислювальні здібності, логічне мислення;вчити аналізувати і робити висновки; виховувати любов до математики, формувати ключові компетентності.

Обладнання: підручник О.С. Істер математика 5 клас – К.:Ґенеза, 2013; індивідуальні картки з завданнями, таблиці.

Тип уроку: комбінований.
Хід уроку

І. Організація початку уроку.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

Усне розв’язування вправ (доцільно проводити з метою формування комунікативних компетентностей)

  1. Поставте замість зірочок такі знаки, щоб виконувалася послідовність дій, вказана римськими цифрами:

І ІІ ІІ І І ІІ ІІІ

а) 24*3*5; б) 48*9*3; в) 72*6*3*2.


  1. Поставте замість знака «?» пропущені слова та числа:




12+16

сума

28

39-24

?

?

18*2

?

?

39:3

?

?




  1. Яким словом можна назвати записи у першому стовпчику? (вирази).

Вчитель. Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що в математиці називають виразом і які бувають вирази.

ІІІ. Вивчення та закріплення нового матеріалу.
Пояснення вчителя у формі бесіди.

Як знайти периметр прямокутника, сторони якого становлять

3 м і 5 м? 2*(3+5) або … .Ці записи є числовими виразами. Наведемо ще кілька прикладів: 2:4-1*(5+17); 11*(19-7):3. Запис, складений із чисел, знаків арифметичних дій і дужок, називають числовими виразом. Обчислимо числові вирази: 2*(3+5) = 2*8 = 16; 2*3+2*5 = 6+10 = 16. Будемо говорити, що число 16 є значенням числового виразу. А чому дорівнює периметр прямокутника, сторони якого дорівнюють 3см і а см?

Зрозуміло, що відповідю буде вираз 2*(3+а) .

Зазвичай у буквених виразах знак множення пишуть лише між числами. У решті випадків його опускають.

Наприклад.

Замість виразу 5*у*t*n*2(а+b) пишуть:5ytn2(a+b).

Отже, вирази, які складаються із числа, букв, знаків дій і дужок, називають буквеними.

Ми бачимо, що з одного буквеного виразу можна отримати кілька числових.

Якщо а=4, b=9, то 2(a+b)=2*(4+9)=26.

Якщо а=5, b=6, то 2(a+b)=2*(5+6)=22.

Якщо а=2, b=3, то 2(a+b)=2*(2+3)=10.

Значення буквеного виразу залежить від значення букв, з яких він складається.

Робота з підручником (доцільно застосувати з метою формування компетентностей продуктивної творчої діяльності).

Усно № 330, 331

Письмово . Обчисли значення виразу № 334,348.

Робота в групах (доцільно застосувати з метою формування компетентностей саморозвитку та і самоосвіти ).

Кожна група отримує на картці дві задачі. До кожної задачі необхідно скласти вираз і розв’язати її. Керівник групи вирішує завдання на дошці.

Приклади карток

Група 1.

  1. при збиранні картоплі на нашому полі, учні 5 класу розділились на три ланки по 5 учнів і одну ланку, в якій 6 учнів. Скільки всього учнів в класі?

  2. Зібрану картоплю, для власних потреб, розмістили в 25 контейнерах по a кілограм у кожному і ще залишилось 10000 кілограм. Скільки картоплі зібрали?

Група 2.

  1. У 2013 році пшеницю на полі зібрали за 2 дні. У перший день обмолотили 40 центнерів, а другий – на 7 центнерів більше. Скільки центнерів обмолотили у 2013 році?

  2. Колектив школи в 2012 році зібрав 2600 кілограмів огірків, а в 2013 році – на k більше. Скільки кілограмів огірків зібрали у 2013 році?

Група 3.

  1. В 2014 році планується зібрати 3 тонни помідорів, що на х тонн більше, ніж у 2012 році. Скільки помідорів зібрали за 2 роки?

  2. Зібравши урожай огірків 2 тонни засолили для використання взимку, свіжими залиши з’їсти в 2 рази менше. Скільки всього зібрали огірків?

Вчитель. Аналізуємо записані на дошці вирази.

  1. Що є спільне в отриманих записах?

  2. На які групи ви б розбили отримані вирази?

  3. Що спільного у виразах кожної групи?

  4. З чого вони складаються?

  5. Які б назви для кожної групи ви б запропонували?

Вчитель підводить дітей до назв виразів: числові і буквені.

Всі вирази записуються у зошити.

  1. Чому дорівнює значення числових виразів?

  2. Як знайти значення буквених виразів?

  3. Пропонується знайти значення буквених виразів при поданих значеннях букв: a=1000, k=300, n=1.

Читання і запис виразів.

Вчитель. Продовжимо роботу над виразами.

На дошці подані вирази, записані в 2 стовпчики:

(18-7)+14 (a+56)-32

(x-75)+75 (m+99)-(32+5)

(x-13) + (b-86) (86+53) - (k+7)

(x-y) + (m-n) (c+3) - (d+8)

1. Як ви думаєте, чому вирази записані в різних стовпчиках, чим вони відрізняються?

2. Як би назвали вирази першого стовпчика?

3. Як би назвали вирази другого стовпчика?

4. Як називаються компоненти при додаванні?

5. Як називаються компоненти при відніманні?

6. Для кожного виразу запропонувати назвати доданки, зменшуване, від’ємник.

Обчислити значення виразу при підстановці значень у вираз.

Розв’язування виразів.

X :5+65, при х = 155;

135 + n – 23, при n = 378

(m + 314):89, при m = 2000

Слово вчителя.(доцільно застосовувати з метою формування здоров’я зберігаючих компетентностей).

Є чудова народна приказка: «Хто хоче більше знати, треба менше спати».

А скільки повинна спати дитина годин на добу для нормального розвитку?

Учень – медик. Повноцінний сон необхідний для нормального росту і розвитку дитини, особливо у період підвищення навчального навантаження. Постійне «недосипання» призводить до погіршення загального стану, головного болю, зниження імунітету та пам’яті.

Тому медиками встановлено, що для нормального розвитку дитини, якій p – років (p <18), вона повинна спати t годин на добу, де t визначається за формулою t =16 –p/2. Знайдіть t(10), t(11).

ІV. Підведення підсумків уроків.

Оцінювання учнів.

  1. Домашнє завдання.

п.10, с. 69 №№ 332,336,350

Використані джерела:

  1. Підручник О.С. Істер математика 5 клас – К.:Ґенеза

  2. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. – К.: Постанова Кабінету Міністрів України № 24 від 14.01.2004

  3. Л.І.Солодченко Розвиток життєвих компетентностей на уроках математики. – Ранок, 2011

  4. Т.Г.Івачук Групова форма роботи на уроках математики. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2007.

Схожі:

Урок математики в 4 класі
Розглянь малюнок, числові дані та вирази. Поясни, що знайдемо. Якщо обчислимо кожний вираз
Тема : Відсотки. Вирази та їх перетворення. Програмові вимоги з теми
Раціональні, ірраціональні, степеневі, показникові, логарифмічні, тригонометричні вирази та їх тотожні перетворення
8-й клас. Алгебра
Цілі вирази. Тотожні вирази. Тотожність. Степінь з натуральним показником і його властивості. Одночлени і многочлени та дії над ними....
Урок навчання грамоти 1 клас Тема
Тема: закріплення звуків [з],[з'], вивчення букви З. Формуванння аудіатив них умінь за текстом М. Павленко. Звуко-буквені зіставлення....
УРОК 34 Тема уроку
Мета уроку: Познайомити учнів з розширенням числових мно­жин: числові множини N, Ζ, Q, R та множина комп­лексних чисел (С)
УРОК №14 Тема уроку
Мета уроку: формування вмінь учнів тотожно перетворювати вирази на основі законів арифметичних дій
Джерела української та англійської фразеології. Прислів’я, приказки,...
...
Уроку Тема уроку
Множина та її елементи. Числові множини. Множина комплексних чисел. Порожня множина. Спосо­би задання множини
УРОКИ 2, 3 Тема. Факторіал. Сполуки без повторень
Мета: дати означення факторіала, перестановки, розміщення, комбінації; розглянути задачі з використанням формул для обчислення кількості...
Уроку Тема: Таблиці істинності
Мета: навчальна: Сформувати основні поняття про таблиці істинності. Навчити учнів використовувати логічні вирази та логічні операції...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка