|
Скачати 78.61 Kb.
|
УРОК 44 Тема уроку: Операції над подіями. Мета уроку: Познайомити учнів з операціями над подіями: подія, протилежна даній; сума подій; добуток подій. Вчити виражати складену подію через суму і добуток простих подій. І. Перевірка домашнього завдання. Перевірити правильність виконання домашніх вправ за записами, зробленими перед уроком. № 4. Подія А — «номер взятого білета є число, яке не ділиться ні на 2, ні на З». ![]() № 3. Подія А — «утворилося слово «шторм». ![]() № 5. Подія А — «другу кісточку доміно можна прикласти до першої». ![]() № 16. Подія А — «цифру набрано правильно». а) ![]() ![]() № 17. Подія А — «два найсильніших гравці гратимуть у різних командах», ![]() II. Самостійна робота. Варіант 1В скриньці лежать 12 білих і 8 червоних однакових на дотик кульок. 1. Вийнято навмання одну кульку. Яка ймовірність того, що вона біла? (3 бали) 2. Вийнято навмання одну кульку. Яка ймовірність того, що вона не біла? (З бали) 3. Вийнято навмання дві кульки. Яка ймовірність того, що вони білі? (З бали) 4. Вийнято навмання дві кульки. Яка ймовірність того, що вони одного кольору? (3 бали) Варіант 2 В скриньці лежать 12 білих і 8 червоних однакових на дотик кульок. 1. Вийнято навмання одну кульку. Яка ймовірність того, що вона червона? (3 бали) 2. Вийнято навмання одну кульку. Яка ймовірність того, що вона не червона? (3 бали) 3. Вийнято навмання дві кульки. Яка ймовірність того, що вони червоні? (3 бали) 4. Вийнято навмання дві кульки. Яка ймовірність того, що вони різного кольору? (3 бали) Відповіді: В-1. 1. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() III. Сприймання і усвідомлення операції над подіями. Обчислювати ймовірність подій, будуючи кожний раз множину елементарних подій і підраховуючи число подій, що сприяють цій події, інколи важко. Тому для обчислення ймовірностей користуються правилами, які дозволяють за відомими ймовірностями одних подій обчислювати ймовірності інших подій, які утворюються з них за допомогою деяких операцій. На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з операціями над подіями. !Сумою подій А і В називається подія С, що полягає в здійсненні під час одиничного випробування або події А, або події В, або обох подій одночасно. Суму двох подій позначають так: С = А + В або С = A U В. Графічно суму подій можна зобразити як об'єднання множин (рис. 128). Суму подій А і В, як і суму множин, називають об'єднанням. На рис. 128, а зображено об'єднання (суму) сумісних подій А та В, на рис. 128, б зображено суму двох несумісних подій А і В, яка полягає в здійсненні або події А, або події В (одночасна поява подій А і В виключена). ![]() ![]() Рис. 128 Приклад. Якщо подія А — «влучення в ціль з першого пострілу», подія В — «влучення в ціль з другого пострілу», то подія С = А + В — «влучення в ціль». Виконання вправ 1. Проводиться випробування кидання двох монет. Розглядаються такі події: А — «випав герб на першій монеті»; В — «випала цифра на першій монеті»; С — «випав герб на другій монеті»; D — «випала цифра на другій монеті». Що означають події: а)А+С; б) В + D; в)A+D; г) В + С. Відповіді: а) випав хоча б один герб; б) випала хоча б одна цифра; в) випав герб на першій монеті або випала цифра на другій монеті; г) випала цифра на першій монеті або випав герб на другій монеті. 2. В полі спостереження мікроскопа знаходяться чотири клітини. За час спостереження кожна з них може як поділитися, так і не поділитися. Розглядаються події: А — «поділилася рівно одна клітина»; В — «поділилася хоча б одна клітина»; С — «поділилися не менше двох клітин»; D — «поділилися рівно дві клітини»; Е — «поділилися рівно три клітини»; F — «поділилися всі чотири клітини». Вкажіть, в чому полягає подія: а) А + В; б) В + С; в) D + Е + F. Відповіді: а)А+ В = В; б) В + С = В; в) D + Е + F = С. !Подія ![]() ![]() Приклад 1. Якщо подія А — «попадання в ціль при пострілі», то подія ![]() Приклад 2. Якщо подія А — «взято стандартну деталь» при випробуванні — навмання взято деталь із ящика, то ![]() Події А і ![]() Для будь-якої події А мають місце рівності: А + U = U; А + А = А; A + ![]() ![]() Виконання вправ 1. Вкажіть події, протилежні до подій: А — «випали два герба при киданні двох монет»; В — «вийнято білу кульку при витягуванні однієї кульки з урни, в якій 2 білих, 3 чорних і 4 червоних кульки»; С — «три попадання при трьох пострілах»; D — «хоча б одне попадання при п'яти пострілах»; Е — «не більше двох попадань при п'яти пострілах»; F — «виграш одного гравця при грі в шахи». Відповіді: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2. По мішені проводиться два постріли. Розглядаються події: А — «попадання при першому пострілі»; В — «попадання при другому пострілі». Що означають події: а) А + ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповіді: а) попадання при першому пострілі або промах при другому пострілі; б) промах при першому пострілі або попадання при другому пострілі; в) хоча б один промах; г) промах при двох пострілах. !Добутком подій А і В називається подія С, що полягає в здійсненні обох подій А і В під час одиничного випробування. Добуток двох подій А і В позначають так: С = А · В або С = АВ, або С = А ![]() Г |
Уроком: №2 Мета уроку: Познайомити учнів з означенням похідної, вияснити механічний та геометричний зміст похідної |
Уроком тематичної атестації Тема. Будова атома. Ізотопи. Поняття про радіоактивний розпад хімічних елементів і шкідливий вплив на живі організми радіоактивного... |
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин» Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,... |
Які ж вимоги висуваються до сучасного кабінету історії Саме наявність підсобного приміщення дозволяє вчителю усамітнитися, відключитися, зосередитися та набратися сил перед черговим... |
УРОКУ Тема: Розробка та вивчення будови моніторів на основі ЕПТ Структура уроку відповідала його типу та меті, відбувався взаємозв’язок між етапами, раціональний розподіл часу на всіх етапах, вчителька... |
УРОКУ Тема: Розробка та вивчення будови моніторів на основі ЕПТ Структура уроку відповідала його типу та меті, відбувався взаємозв’язок між етапами, раціональний розподіл часу на всіх етапах, вчителька... |
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики... Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?) |
Уроком з української літератури для учнів 10 кл на тему: «Він більше працював, ніж жив…» «Він більше працював, ніж жив…» (до 150-річчя з Дня народження Бориса Грінченка), відповідає чинній програмі для загальноосвітніх... |