|
Скачати 46.68 Kb.
|
Розділ ІІІ.Многокутники УРОК № 45 Тема уроку. Площа трапеції. Мета уроку: вивести формулу для знаходження площі трапеції; формувати вміння застосовувати отриману формулу під час розв'язування задач. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Перевірка домашнього завдання Двоє учнів записують на дошці розв'язання домашніх задач 7 і 8. Задачі 2—6 учні коментують із місця. Учитель перевіряє знання вивчених уже формул за допомогою бліц-опитування. Учні показують відповіді на планшетах. Наведемо нижче розв'язання домашніх задач високого рівня. Задача 7. Розв'язання Проведемо в трикутнику BOD (рис. 1) висоту h2 до сторони ВО, а в трикутнику АОС висоту h1 до сторони ОА. ∆DOL ∆COF (обидва прямокутні й кути при вершині О рівні як вертикальні). Отже, . Тоді , , а оскільки ОА = ОВ й , то (см2). Відповідь: 6 см2. Задача 8. Розв'язання Нехай ABC (рис. 2) — даний трикутник, точка О — центр вписаного в нього кола, r — його радіус. Нехай ВС = а, АС = b, ВА = с. S∆ABC = S∆AOC + S∆AOB +S∆BOC = rb + rc + ra = r (a + b + с) = r · р . Отже, S = rp . Учитель звертає увагу учнів на цю формулу для обчислення площі трикутника та зазначає, що при вивченні геометрії в 9 класі будуть вивчатись інші формули для обчислення площі трикутника. III. Актуалізація опорних знань учнів Математичний диктант
Відповіді. 1. 18 см2; 2. 12,5 см2; 3. 24 см2; 4. 24 см2; 5. 4см2; 6. 40 см2; 7. S∆ABM = S∆CDM = S∆BMC; 8. 4ab; 9. Так; 10. S; 11. Так; 12. a2 – 2ab. Учні звіряють отримані відповіді й здійснюють самоперевірку. У режимі бліц-інтерв'ю обговорюються отримані відповіді. IV. Формулювання теми, мети і задач уроку V. Вивчення нового матеріалу Учитель пропонує довести формулу для обчислення площі трапеції. Виводиться формула , де а і b — основи трапеції, h — висота трапеції. Питання й усне завдання класу
VI. Закріплення нових знань учнів («Акваріум») Учитель розподіляє учнів на групи по 5—6 осіб. Одна із груп сідає в центрі класу. Учень цієї групи спочатку читає вголос завдання, потім протягом 5 хвилин група обговорює його та намагається знайти спільне розв'язання. Усі інші групи уважно слухають обговорення. Після дискусії клас повинен або прийняти запропоноване розв'язання, або спростувати його й запропонувати своє. Після розв'язання першої задачі місце в «акваріумі» займає наступна група та розв'язує наступну задачу. Задача 1. Основи трапеції та висота відносяться як 5:6:4. Знайдіть меншу основу трапеції, якщо її площа дорівнює 88 см2. (Відповідь: 10 см.) Задача 2. Висота трапеції дорівнює меншій основі й у два рази менша за більшу основу. Знайдіть висоту трапеції, якщо її площа дорівнює 54 см2. (Відповідь: 6 см.) Задача 3. Знайдіть площу прямокутної трапеції, більша основа якої відрізняється від меншої на 9 см, менша основа дорівнює 28 см, а менша діагональ є бісектрисою прямого кута. (Відповідь: 1036 см2.) Задача 4. Радіус кола, вписаного в рівнобічну трапецію, дорівнює 4 см, а гострий кут трапеції дорівнює 30°. Знайдіть її площу. (Відповідь: 128 см2.) Задача 5. У рівнобічну трапецію вписане коло, яке ділить бічну сторону трапеції на відрізки 3 см і 12 см. Знайдіть площу трапеції. (Відповідь: 180 см2.) VII. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія Питання класу
VIII. Домашнє завдання С 1. Знайдіть площу трапеції, основи якої дорівнюють 12 см і 15 см, а висота — 6 см. 2. Основи трапеції дорівнюють 9 см і 11 см, а її площа — 150 см2. Знайдіть висоту трапеції. Д 3. Площа трапеції дорівнює 72 см2, а її висота — 9 см. Знайдіть основи трапеції, якщо одна з них в 3 рази більша від другої. В 4. Навколо кола описана рівнобічна трапеція ABCD (AD || ВС), більша основа якої AD дорівнює 16 см, а бічна сторона дорівнює 10 см. Знайдіть площу трапеції ABCD, радіус вписаного кола, площу трикутника ADK, де точка К — точка перетину прямих АВ і CD. Т.Л.Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія 8 клас Урок № 45 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |