УРОК №45 Тема уроку


Скачати 46.68 Kb.
Назва УРОК №45 Тема уроку
Дата 28.10.2013
Розмір 46.68 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Розділ ІІІ.Многокутники

УРОК № 45

Тема уроку. Площа трапеції.

Мета уроку: вивести формулу для знаходження площі трапеції; формувати вміння застосовувати отриману формулу під час розв'язування задач.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання

Двоє учнів записують на дошці розв'язання домашніх задач 7 і 8. Задачі 2—6 учні коментують із місця. Учитель перевіряє знання ви­вчених уже формул за допомогою бліц-опитування. Учні показують відповіді на планшетах.

Наведемо нижче розв'язання домашніх задач високого рівня.

Задача 7. Розв'язання

Проведемо в трикутнику BOD (рис. 1) висоту h2 до сторони ВО, а в трикутнику АОС висоту h1 до сторони ОА. DOL COF (оби­два прямокутні й кути при вершині О рівні як вертикальні). Отже, . Тоді , , а оскільки ОА = ОВ й , то (см2).

Відповідь: 6 см2.

Задача 8. Розв'язання

Нехай ABC (рис. 2) — даний трикутник, точка О — центр впи­саного в нього кола, r — його радіус. Нехай ВС = а, АС = b, ВА = с.

SABC = SAOC + SAOB +SBOC = rb + rc + ra = r (a + b + с) = r · р .

Отже, S = rp .

Учитель звертає увагу учнів на цю формулу для обчислення площі трикутника та зазначає, що при вивченні геометрії в 9 класі будуть вивчатись інші формули для обчислення площі трикутника.


III. Актуалізація опорних знань учнів

Математичний диктант

  1. Знайдіть площу квадрата зі стороною 3см.

  2. Знайдіть площу квадрата з діагоналлю 5 см.

  3. Чому дорівнює площа прямокутного трикутника з катетами 6 см і 8 см?

  4. Знайдіть площу паралелограма зі стороною 8 см і висотою 3 см, яка проведена до цієї сторони.

  5. Знайдіть площу рівностороннього трикутника зі стороною 4 см.

  6. Знайдіть площу ромба, діагоналі якого дорівнюють 10 см і 8 см.

  7. Середину М сторони AD паралелограма ABCD (рис. 3) сполучили з вершинами В і С. Порівняйте площі отриманих трикутників.

  8. Яка площа трикутника ABC на рис. 4?

  9. У трикутнику ABC (рис. 5) проведено медіану AD. Чи є рівними площі утворених трикутників?



  1. Площа паралелограма ABCD (рис. 6) дорівнює S, точка М — се­редина сторони ВС. Чому дорівнює площа заштрихованої фігури?

  2. На медіані BD трикутника ABC (рис. 7) взято точку М. Чи є рів­ними площі трикутників АВМ і СВМ?

  3. Чому дорівнює площа чотирикутної зірочки, вирізаної із квадрата (рис. 8)?



Відповіді. 1. 18 см2; 2. 12,5 см2; 3. 24 см2; 4. 24 см2; 5. 4см2; 6. 40 см2;

7. SABM = SCDM = SBMC; 8. 4ab; 9. Так; 10. S; 11. Так; 12. a2 – 2ab.

Учні звіряють отримані відповіді й здійснюють самоперевірку. У режимі бліц-інтерв'ю обговорюються отримані відповіді.
IV. Формулювання теми, мети і задач уроку
V. Вивчення нового матеріалу

Учитель пропонує довести формулу для обчислення площі тра­пеції. Виводиться формула , де а і b — основи трапеції, h — висота трапеції.

Питання й усне завдання класу

  1. Як ще можна сформулювати правило знаходження площі трапе­ції? (Площа трапеції дорівнює добутку її середньої лінії на висоту.)

  2. Знайдіть площу трапеції з основами а і b і висотою h, якщо: а) а = 9 см, b = 7 см, h = 4 см; б) а = 15 см; b = 5 см; h = 11 см.


VI. Закріплення нових знань учнів («Акваріум»)

Учитель розподіляє учнів на групи по 5—6 осіб. Одна із груп сідає в центрі класу. Учень цієї групи спочатку читає вголос зав­дання, потім протягом 5 хвилин група обговорює його та намага­ється знайти спільне розв'язання. Усі інші групи уважно слухають обговорення. Після дискусії клас повинен або прийняти запропоно­ване розв'язання, або спростувати його й запропонувати своє. Піс­ля розв'язання першої задачі місце в «акваріумі» займає наступна група та розв'язує наступну задачу.

Задача 1. Основи трапеції та висота відносяться як 5:6:4. Знай­діть меншу основу трапеції, якщо її площа дорівнює 88 см2. (Від­повідь: 10 см.)

Задача 2. Висота трапеції дорівнює меншій основі й у два рази менша за більшу основу. Знайдіть висоту трапеції, якщо її площа дорівнює 54 см2. (Відповідь: 6 см.)

Задача 3. Знайдіть площу прямокутної трапеції, більша основа якої відрізняється від меншої на 9 см, менша основа дорівнює 28 см, а менша діагональ є бісектрисою прямого кута. (Відповідь: 1036 см2.)

Задача 4. Радіус кола, вписаного в рівнобічну трапецію, дорів­нює 4 см, а гострий кут трапеції дорівнює 30°. Знайдіть її площу. (Відповідь: 128 см2.)

Задача 5. У рівнобічну трапецію вписане коло, яке ділить бічну сторону трапеції на відрізки 3 см і 12 см. Знайдіть площу трапеції. (Відповідь: 180 см2.)
VII. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

Питання класу

  1. На початку уроку ви ставили перед собою мету, над якою пра­цювали індивідуально й у групах. Як ви її досягли? Що нового дізналися на уроці? Чим сподобався урок? Що, на ваш погляд, треба змінити?

  2. Що було головним на уроці? Цікавим? Чому ви навчилися на цьому уроці?


VIII. Домашнє завдання

С 1. Знайдіть площу трапеції, основи якої дорівнюють 12 см і 15 см, а висота — 6 см.

2. Основи трапеції дорівнюють 9 см і 11 см, а її площа — 150 см2. Знайдіть висоту трапеції.

Д 3. Площа трапеції дорівнює 72 см2, а її висота — 9 см. Знайдіть основи трапеції, якщо одна з них в 3 рази більша від другої.

В 4. Навколо кола описана рівнобічна трапеція ABCD (AD || ВС), більша основа якої AD дорівнює 16 см, а бічна сторона дорівнює 10 см. Знайдіть площу трапеції ABCD, радіус вписаного кола, площу трикутника ADK, де точка К — точка перетину прямих АВ і CD.



Т.Л.Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія 8 клас Урок № 45

Схожі:

Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
УРОК 13 Тема уроку
...
УРОК №28 Тема уроку
...
Урок 1 Тема уроку
Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку
Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів
УРОК 33 Тема уроку
Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го сте­пеня і його властивості
Уроку: Урок
Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження)
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка