|
Скачати 38.48 Kb.
|
Тема 3. Елементи прикладної математики УРОК № 39 Тема уроку. Математичне моделювання. Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про зміст понять «математична модель» і «прикладна задача та вміння будувати моделі прикладних задач; удосконалити вміння розв'язувати рівняння та системи рівнянь вивченими раніше способами. Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь. Наочність та обладнання: опорний конспект № 23. Хід уроку І. Організаційний етап Учитель розповідає про приблизний зміст навчального матеріалу теми 3 «Елементи прикладної математики», вимоги до знань та вмінь учнів з цієї теми відповідно до програми, а також орієнтовну дату проведення наступної тематичної атестації. ІІ. Перевірка домашнього завдання Учитель збирає зошити учнів із виконаним аналізом тематичної контрольної роботи № 4. III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів Для усвідомлення учнями необхідності вивчення основного питання уроку (поняття математичної моделі та поняття прикладної задачі) пропонуємо таку задачу. Задача Знайдіть, скільки потрібно взяти квадратних плиток зі стороною 15 см, щоб застелити підлогу ванної кімнати, розміри якої 3,3 x 2,8 м. Після обговорення з учнями можливого способу розв'язування задачі формується думка про те, що реальне життя часто вимагає від людей розв'язування задач із різних галузей, які можна звести до певних математичних задач, описавши реальні процеси мовою формул, відношень та рівнянь. Таким чином окреслюється коло завдань на даний урок: дати назву поняттю, про яке йшла мова в обговоренні, а також розглянути способи застосування цього поняття. Даний висновок і є по суті основною дидактичною метою всієї теми 3. IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів Усні вправи Складіть рівняння за умовою задачі:
V. Формування знань План вивчення нового матеріалу
Опорний конспект № 23
Методичний коментар Вивчення нового матеріалу уроку починається з формування загального уявлення про зміст поняття «математична модель». Слід наголосити на тому, що математична модель може бути складена за умовою задачі з будь-якої галузі науки і техніки. Після введення поняття «математична модель» бажано навести якомога більше прикладів прикладних задач, для яких показати математичні моделі та залучити учнів до цієї роботи. Наступним кроком є складання загальної схеми розв'язування задач математичним моделюванням. Застосування цієї схеми також бажано проілюструвати на кількох прикладах. На завершення вивчення нового матеріалу формулюється й ілюструється на прикладах поняття прикладної задачі. Вивчення нового матеріалу можна проводити або у формі бесіди за текстом підручника, або у формі самостійної роботи учнів за запропонованим планом. VI. Формування вмінь Письмові вправи Для реалізації дидактичної мети уроку слід розв'язати вправи такого змісту:
Методичний коментар При розв'язуванні вправ уроку слід вимагати від учнів відтворення складеної схеми, а також працювати над свідомим переходом від умови прикладної задачі до її математичної моделі. Розв'язування самих математичних моделей прикладних задач є повторенням того матеріалу, який було опрацьовано в попередній темі. VII. Підсумки уроку Контрольні запитання
VIII. Домашнє завдання
Бабенко С.П.РоБабенко С.П. Алгебра 9клас: Розробки уроків Урок № 39 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |