|
Скачати 64.46 Kb.
|
Тема 1. Розв'язування трикутників УРОК №12 Тема уроку. Знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними. Мета уроку: виведення формули для знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними. Формування вмінь застосовувати виведену формулу до розв'язування задач. Тип уроку: комбінований. Наочність і обладнання: таблиця «Співвідношення між сторонами і кутами трикутника»[13]. Вимоги до рівня підготовки учнів: використовують формулу для знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними під час розв'язування задач. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та відповісти на запитання, які виникли в учнів при виконанні домашнього завдання. Задача 1. Розв'язання Із трикутника ABC маємо: , . Ураховуючи, що B = 180° - A - C = 180° - (α + β), sinВ = sin(180° - (α + β)) = sin(α + β), а також, що sinC = sinβ, маємо: . Відповідь. . Задача 2. Розв'язання ; ; ; . γ = 180° - α - β 180° - 36° - 25° = 119°. ; ; ; . Відповідь, а 16,7, с 24,8, γ 119°. Самостійна робота (6 балів за кожне завдання). Варіант 1
Варіант 2
Відповіді до самостійної роботи Варіант 1. 1. b 41, с 34, α 59°, 2. с 47, α 68°, β 47°. Варіант 2. 1. α 118°, β 28°, γ 34°. 2. β 32°, γ 108°, с 17,8. II. Повторення й систематизація знань учнів Запитання до класу
а) зменшити одну сторону вдвічі, а другу сторону залишити без змін; б) кожну сторону збільшити вдвічі?
III. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу Вивчення теореми Теорема. Площа трикутника дорівнює половині добутку двох будь-яких сторін на синус кута між ними. Доведення Нехай трикутник ABC — даний (рис. 40). Доведемо, що SΔABC = AB ∙ AC ∙ sinA. Проведемо у трикутнику ABC висоту BD. Маємо: SΔАВС = AC ∙ BD. Якщо кут А гострий, то із трикутника ABD маємо: BD = AB ∙ sinα (рис.40,а). Якщо кут А прямий, то із трикутника DAB маємо: BD = AB ∙ sin90° = АВ. Якщо кут А тупий (рис. 40, б), то BD = AB ∙ sin(180° - α) = ABsinα. Отже, SΔABC = AB ∙ AC ∙ sinA, що і треба було довести. Розв'язування вправ
Розв'язання Оскільки трикутник ABC рівносторонній (рис. 41), то АВ = АС = ВС = а, A = B = C = 60°. Тоді S = AB ∙ AC ∙ sinA = a ∙ a ∙ sin60° = ∙ = . Відповідь. . Учням слід порекомендувати запам'ятати цю формулу. IV. Закріплення й осмислення нового матеріалу Розв'язування задач
Розв'язання Оскільки S = AC ∙ BC ∙ sinC = absinC, то значення S буде найбільшим, якщо sinC = 1, тобто C = 90°, тоді S = ab. Відповідь. 90°.
(Відповідь. 24см2.)
(Відповідь. 18 см2.)
(Відповідь. 30° і 150°.)
Розв'язання Нехай сторони паралелограма і прямокутника дорівнюють а і b (рис. 42). S1 = absinα, S2 = ab, де S1 — площа паралелограма, S2 — площа прямокутника, α — гострий кут паралелограма. Ураховуючи, що = 2, маємо = 2, звідси sinα = . Отже, α = 30°. Відповідь. 30°.
Розв'язання Нехай у ромбі ABCD (рис. 43) BF AD, BF = 10 см, BAD = 30°. Із прямокутного трикутника ABF маємо: (см). Отже, площа ромба: S = AD ∙ BF = 20 ∙ 10 = 200 (см2). Відповідь. 200 см2.
Розв'язання Нехай ABCD — довільний опуклий чотирикутник (рис. 44). Доведемо, що SABCD = AC∙ BD ∙ sinφ, де φ = BOC. SABCD = SΔBOC + SΔAOB + SΔAOD + SΔDOC = BO ∙ OC ∙ sinφ + + АО ∙ BO ∙ sin(180° - φ) + АО ∙ DO ∙ sinφ + DO ∙ ОС ∙ sin(180° - φ) = = BO ∙ OC sinφ + АО ∙ ВО ∙ sinφ + АО ∙ DO ∙ sinφ + DO ∙ OC sinφ = = (BO ∙ OC + AO ∙ BO + AO ∙ DO + DO ∙ OC) sinφ = = (BO ∙ (AO + OC) + DO ∙ (AO + OC)) sinφ = (BO ∙ АС + DО ∙ АС) sinφ = = AC ∙ (BO + DO) sinφ = AC ∙ BD sinφ. V. Домашнє завдання
VI. Підбиття підсумків уроку Запитання до класу
РоРоганін О.М. Геометрія 9клас: Розробки уроків Урок № 12 |
Урок №37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника ... |
УРОК №44 Тема уроку Мета уроку: довести формулу для обчислення площі трикутника; формувати вміння розв'язувати задачі з використанням цієї формули |
Урок №59 Тема. Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника Закріплювати знання числових значень тригонометричних функцій кутів 30°, 45°, 60°, а також означення та властивостей тригонометричних... |
УРОК №45 Тема уроку Мета уроку: вивести формулу для знаходження площі трапеції; формувати вміння застосовувати отриману формулу під час розв'язування... |
Тема: Обчислювальна геометрія Для визначення площі скористуємось двома процедурами за координатами знаходимо довжини сторін за довжинами сторін визначаємо площу... |
УРОК №21 Тема уроку. Площа круга та його частин Мета уроку: виведення формули для знаходження площі круга, кругового сектора, кругового сегмента. Формування вмінь учнів застосовувати... |
УРОК №20 Тема уроку Мета уроку: закріпити знання теореми про середню лінію трикутника; формувати вміння учнів застосовувати властивості середньої лінії... |
Урок 1 Тема: Рівняння з двома змінними Завдання уроку: Навчитись розрізняти рівняння з двома змінними, вивчити означення лінійного рівняння з двома змінними, розв’язків... |
Урок №61 Тема. Розв'язування задач Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про вивчені співвідношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику та їх... |
УРОК №70 Тема уроку. Розв'язування вправ на читання та побудову графіків... Мета уроку: формування вмінь учнів читати і будувати графіки лінійних рівнянь з двома змінними |