|
Скачати 68.23 Kb.
|
Тема ІV. Розв’язування прямокутних трикутників Урок № 59 Тема. Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника Мета: домогтися засвоєння учнями змісту правил знаходження невідомих сторін прямокутного трикутника, що випливають з означень тригонометричних функцій гострого кута; формувати вміння відтворювати зміст цих правил, а також застосовувати правила для знаходження невідомих сторін прямокутного трикутника. Закріплювати знання числових значень тригонометричних функцій кутів 30°, 45°, 60°, а також означення та властивостей тригонометричних функцій, вивчених на попередніх уроках. Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок. Наочність та обладнання: конспект 23. Хід уроку I. Організаційний етап II. Перевірка домашнього завдання Самостійна робота Варіант 1
Варіант 2
Варіант 2
Варіант 4
III. Формулювання мети і завдань уроку Перш ніж сформулювати мету уроку, вчитель наводить відомі учням приклади співвідношень між величинами, записаних у вигляді формул, та нагадує про можливість математичного перетворення формул (тобто вираження з формул одних величин через інші). Найбільш тривіальний приклад — закон рівномірного прямолінійного руху: s = vt, з якого можна виразити кожну з величин, за допомогою яких цей закон записано. Проводячи аналогію з матеріалом, що вивчається на уроках геометрії, нескладно дійти висновку, що і для геометричних співвідношень можливо виразити одну величину через інші. Отже, мета уроку — вивчення таких співвідношень між елементами прямокутного трикутника, які є наслідками перетворень відомих співвідношень у прямокутному трикутнику. IV. Актуалізація опорних знань Виконання усних вправ
а) за гіпотенузою і гострим кутом; б) за катетом і гострим кутом; в) за гіпотенузою і катетом; г) за двома катетами.
V. Засвоєння знань План вивчення нового матеріалу
Зміст матеріалу п. 21.1 нового підручника суттєво відрізняється від відповідного матеріалу попереднього підручника тим, що в ньому подано обґрунтування різних способів знаходження невідомих сторін прямокутного трикутника, а також описано загальну схему дій для знаходження сторони прямокутного трикутника із використанням означення тригонометричних функцій. Роботу з вивчення нового матеріалу можна провести або за підручником, або запропонувавши учням виконати таке завдання:
VI. Формування первинних умінь Виконання усних вправ
Виконання письмових вправ
1) АВ = с, A = α; 2) AC = b, B = β; 3) ВС = а, B = β.
Залежно від рівня інтелектуальної активності учнів, розв'язування запропонованих задач ведеться з використанням або правил знаходження невідомих сторін прямокутних трикутників (конспект 23), або з використанням схеми дій, описаної в підручнику. Проте за будь-якого способу розв'язання, пошук невідомої сторони трикутника слід починати з аналізу умови (що відоме, що — невідоме) і тільки після цього відтворювати відповідне твердження, щоб використати його для виконання обчислень. VII. Підсумки уроку Користуючись рисунком 5, визначте, які з даних тверджень правильні: а) ; б) MK = KN sin α; в) KN = MN tg α; г) . VIII. Домашнє завдання Вивчити зміст співвідношень між сторонами й кутами прямокутного трикутника. Розв'язати задачу. У прямокутному трикутнику гіпотенуза дорівнює 8 см, а один із катетів — 4см. Знайдіть гострі кути трикутника. Повторити властивості паралелограмів та трапецій. С.П.Бабенко Усі уроки геометрії 8 клас Урок № 59 |
Урок №37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника ... |
УРОК №12 Тема уроку. Знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними Мета уроку: виведення формули для знаходження площі трикутника за двома сторонами і кутом між ними. Формування вмінь застосовувати... |
Урок №54 Тема. Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника Сформувати вміння відтворювати зміст означень та їх властивостей, а також знаходити значення тригонометричних функцій гострого... |
Урок №61 Тема. Розв'язування задач Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про вивчені співвідношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику та їх... |
Урок №62 Тема. Підсумковий урок Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів щодо змісту означень тригонометричних функцій гострих кутів, тригонометричних... |
Урок №55 Тема. Тригонометричні тотожності Мета: домогтися засвоєння учнями означень синуса, косинуса, тангенса і котангенса гострого кута прямокутного трикутника та їх властивостей;... |
Тема: Рівність трикутників «Рівність трикутників»; формувати вміння та навички до розв’язування задач;закріпити вміння учнів розв’язувати задачі з використанням... |
Урок №47 Тема. Площа трикутника ... |
Урок №60 Тема. Розв'язування прямокутних трикутників Мета: працювати над засвоєнням учнями змісту поняття «розв'язати трикутник» та схем розв'язання чотирьох основних задач на знаходження... |
Тестові завдання „Площі многокутників” Площа прямокутного трикутника дорівнює, а один з катетів – 7 см. Знайдіть довжину іншого катета |