|
Скачати 142.05 Kb.
|
ІV. Системи лінійних рівнянь з двома змінними УРОК № 70 Тема уроку. Розв'язування вправ на читання та побудову графіків лінійного рівняння з двома змінними. Мета уроку: формування вмінь учнів читати і будувати графіки лінійних рівнянь з двома змінними. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання
Розв'язання
а) х + у = 4; б) 2х + у = 6; в) 3х + 2у = 0.
Якщо х = 2,5, то 7 · 2,5 – 2y = 12,5. Звідси -2y = 12,5 – 17,5; 2у = 5 ; у = 2,5. Відповідь, у = 2,5.
а) Якщо y = -31, то 11x – 4 · (-31) = 80; 11х + 124 = 80; 11x = -44; х = -4. б) Якщо у = -20, то 11x – 4 · (-20) = 80; 11x + 80 = 80; 11x = 0; х = 0. в) Якщо y = -3,5, то 11x – 4 · (-3,5) = 80; 11x + 14 = 80; 11x = 66; х = 6. г) Якщо у = 2, то 11x – 4 · 2 = 80; 11x – 8 = 80; 11x = 88; x = 8. Відповідь, а) -4; б) 0; в) 6; г) 8.
а) Оскільки 2 · 3 + 5 · 1 = с, то с = 11. б) Оскільки 2 · (-5) + 5 · 2 = с, то с = 0. в) Оскільки 2 · (-3) + 5 · 4 = с, то с = 14. г) Оскільки 2 · (-2) + 5 · (-1) = с, то с = -9. Відповідь, а) 11; б) 0; в) 14; г) -9.
Оскільки у = 1,5x + с, то 2y = 3x + 2с або 3х – 2у = -2с. Отже, -2с = 4, тоді с = -2 . Відповідь. -2.
II. Формування вмінь учнів
Розв'язування вправ:
варіант 1 — 1035 (в, ґ), 1038 (а), 1040 (б, в), 1041 (б), 1043 (в), 1045 (б); варіант 2 — 1035 (б, г), 1038 (б), 1040 (г, ґ), 1041 (в), 1043 (б), 1045 (в). Розв'язання і відповіді
х – у = 3; 3х + у = 1.
А (1; - 2) Відповідь. (1; - 2).
5х – y = 7; 10х – 2y = 14.
а) 4х + 5у = 20; -4х + 5у = 20;
б) 2х + 3y = 6; 2х – 3у = 6;
в) 5х – 2у = 10 ; 10х – 4у = 20; г) -3х + 2у = 6; -3х + 2у = -6.
Якщо x = 0, у = 0, то 5 · 0 + 6 · 0 = 0 ≠ 13. Отже, графік рівняння 5х + 6у = 13 не проходить через початок координат.
а) 0х + 5у = 10; б) 3х + 0у = 9; в) х – у = 0.
а) 0у + х = 4; б) 0х + 3у = 6; в) 2х = 6; х = 4; y = 2; х = 3; г) 0х – у = 3; ґ) 2х + 0у = 4; д) -у = 1; y = -3; 2х = 4; х = 2; у = -1; є) х = 0; є) у = 0.
а) A(4; 3). x + y = 7; x – y = 1; xy = 12. б) A(-2; 4). x + y = 2; x – y = -6; xy = -8. в) А(0; -3). х + y = -3; x – y = 3; xy = 0. г) A(1; 0). x + y = 1; x – y = -1; xy = 0.
а) у = kx + b. Оскільки 1 = k · 0 + b, то b = 1. Отже, у = kx +1. Оскільки 0 = -3k + 1, то 3k = 1; k = . Отже, у = х + 1. б) у = kх + b. Оскільки 5 = k · 0 + b, то b = 5. Отже, у = kx + 5. Оскільки 0 = 4k + 5 , то k = -1,25. Отже, y = -1,25x + 5. в) у = kx + b. Оскільки -3 = k · 0 + b, то b = -3. Отже, y = kx – 3. Оскільки 0 = 3k – 3, то k = 1. Отже, у = х – 3. г) у = kx + b . Оскільки -4 = k · 0 + b, то b = -4. Отже, у = kx – 4. Оскільки 0 = -2k – 4, то k = -2. Отже, у = -2x – 4. Відповідь. а) у = x + 1; б) у = -1,25x + 5; в) y = х – 3; г) у = -2х – 4.
Оскільки графік шуканого рівняння паралельний графіку рівняння 2х – у = 0, то рівняння шуканого графіка має вигляд: 2х – у = с, де с ≠ 0. а) Оскільки 2 · 4 – 2 = с, то с = 6. Отже, 2х – у = 6 — рівняння шуканого графіка. б) Оскільки 2 · 0 – 5 = с, то с = -5. Отже, 2х – у = -5 — рівняння шуканого графіка. в) Оскільки 2 · (-3) – 0 = с, то с = -6. Отже, 2х – у = -6 — рівняння шуканого графіка. г) Оскільки 2 · 2 + 1 = с, то с = 5. Отже, 2х – у = 5 — рівняння шуканого графіка. Відповідь, а) 2х – у = 6; б) 2x – у = -5; в) 2х – у = -6; г) 2х – у = 5. III. Повторення раніше вивченого матеріалу Розв'язування вправ 1050—1052. Розв'язання і відповіді
а) 1) 120 · 0,5 = 60 (км) — проїдуть автомобілі за півгодини. 2) 350 – 60 = 290 (км) — відстань між автомобілями через півгодини; б) 1) 120 · 2 = 240 (км) — проїдуть автомобілі за 2 години. 2) 350 – 240 = 110 (км) — відстань між автомобілями через 2 години. Відповідь, а) 290 км; б) 110 км.
·100 % = · 100 % = 28 %. Відповідь. 28 %.
а) 8; -8. б) 7; -3. IV. Домашнє завдання § 25. Вправи 1032, 1034, 1037, 1039, 1042. V. Підбиття підсумків уроку Відповісти на запитання рубрики «Перевірте себе» (с. 224 підручника). Примітка. Вправи 1044, 1046—1049 призначені для учнів, які цікавляться математикою. Наводимо розв'язування цих вправ. Розв'язання
а) Пряма а, яка має рівняння у = kx + b, проходить через точки (0; 2) і (-1; 0). Оскільки 2 = k · 0 + b, то b = 2. Отже, y = kx + 2. Оскільки 0 = -k + 2, то k = 2. Отже, у = 2х + 2. б) Пряма b, яка має рівняння y = kx + b, проходить через точки (0; -4) і (4; 0). Оскільки -4 = k · 0 + b , то b = -4. Отже, у = kx – 4. Оскільки 0 = 4k – 4, то k = 1. Отже, у = х – 4. в) Пряма с, яка має рівняння y = kx + b, проходить через точки (0; 2) і (2; 0). Оскільки 2 = k · 0 + b, то b = 2. Отже, y = kx + 2. Оскільки 0 = 2k + 2, то k = -1. Отже, у = -х + 2. г) Пряма d, яка має рівняння у = kx + b, проходить через точки (0; - 2) і (-4; 0). Оскільки -2 = k · 0 + b, то b = -2. Отже, у = kx – 2. Оскільки 0 = -4k – 2, то k = -. Отже, y = -х – 2. Відповідь, а) у = 2x + 2; б) у = x – 4; в) у = х + 2; г) у = -х – 2.
а) |х| - у = 0; б) |х| + у = 0; в) х – |у| = 0; г) х + |у| = 0; у = |х|; у = -|х|; х = |у|; х = -|у|.
Графіком рівняння |x – 2| + |y – 3| = 0 є точка К(2; 3). Графіком рівняння |х – 2| = |у – 3| є дві прямі х – 2 = у – 3 і х – 2 = -у + 3; х – у = -1 і х + у = 5. х – у = -1; х + у = 5 .
а) |у| = 2 – х; 2 – х ≥ 0; у = 2 – х; у = -2 + х.
б) |у| = 3x – 4; 3х – 4 ≥ 0; у = 3х – 4; у = -3х + 4 .
в) |у| + |2 – х| = 0; у = 0 і х = 2.
а) x2 – 9y2 = 0; (x – 3y)(x + 3y) = 0; x – 3y = 0; x + 3y = 0 ;
б) 4x2 – y2 = 0; (2x – y)(2x + y) = 0; 2x – у = 0; 2x + у = 0 ;
в) (y – 2)2 = (x + 1)2; x + 1 = y – 2; x – y = -3; x + y = 1;
О.М.Роганін Алгебра 7 клас розробки уроків Урок № 70 |
Урок 1 Тема: Рівняння з двома змінними Завдання уроку: Навчитись розрізняти рівняння з двома змінними, вивчити означення лінійного рівняння з двома змінними, розв’язків... |
УРОК №76 Тема уроку. Розв'язування вправ на розв'язування систем... Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
УРОК №71 Тема уроку. Системи рівнянь Мета уроку: формування понять: «система рівнянь з двома змінними»; «розв'язки системи лінійних рівнянь з двома змінними»; «ознайомлення... |
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
Графічний спосіб розв’язування систем лінійних рівнянь із двома змінними Учитель Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему «Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом».... |
Урок №45 (геометрія, 7 кл) Тема. Задачі на побудову Мета: засвоїти особливості розв’язування задач на побудову, зміст понять «елементарна побудова» та алгоритми розв’язання основних... |
Урок 5 Тема уроку. Розв'язування задач ... |
УРОК 45 Тема: Розв'язування вправ на побудову та вимірювання кутів ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |