|
Скачати 401.03 Kb.
|
Робочий зошит учня із теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними” (Підручник „Алгебра – 7” авторів Г.П.Бевз, В.Г.Бевз) Урок 1 Тема: Рівняння з двома змінними. Завдання уроку: Навчитись розрізняти рівняння з двома змінними, вивчити означення лінійного рівняння з двома змінними, розв’язків рівнянь з двома змінними, рівносильність рівнянь з двома змінними. Виробляти навички самостійної роботи при вивченні нового матеріалу та розв’язуванні вправ. Обладнання: підручники, зошити, ручки, роздатковий матеріал. Очікування з теми. Ви зможете:
І. Усно. 1. Які із запропонованих функцій є лінійними? 1). У=х2 4). у= 2). У= 2х+3 5)у=0,5х 3). У= Відповідь: ___________________________________________________ 2. Знайти область визначення функції і запиши: а) у= Відповідь: ___________________________________________________ в) У= Відповідь: ___________________________________________________ б) у=5х2 Відповідь: ___________________________________________________ 3. Чи належить графіку функції у=2+точки: а)(0;2), б)В(1;7), в)(-1;-3)? а)_______________ б) __________________ в) ____________________ 4. Не будуючи графік функції у=-3х+2, з’ясувати, чи проходить він через точку; А(1;-1), В(0;2). _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 5. Дано функцію у=5-х. Назвати кілька пар змінних, які задовольняють значення функції._____________________________________________________ 6. Розв’язати рівняння: 2х+10=30, 10х=70, х(х-з)=0, х2=4. ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 7. Чи будуть рівняння 4х+5х=18 і 9х=18 рівносильні? Чому? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ІІ. Розв’язати задачу, складаючи рівняння. Задача. Скільки купили зошитів і ручок, якщо вартість одного зошита коштує 3 грн., а однієї ручки 1 грн. і за всю покупку заплатили 21 грн.? Запитання. Чи можна розв’язати задачу рівнянням з однією змінною? Які Ваші міркування? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Запитання. На якій множині чисел може бути розв’язок задачі?___________ ____________________________________________________________________ ІІІ. Вивчення та осмислення нового матеріалу.
Запитання. Які рівняння назвемо рівняння з двома змінними? Ваші міркування, відповідь______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 1. Усно №971. Назвати рівняння з двома змінними. (Учні називають). Запитання. Чи є в №971 рівняння виду ах+ву=с? _________________________ ____________________________________________________________________ 2. Вивчити означення лінійних рівнянь з двома змінними (ст.215). Повторити означення. Чи буде рівняння із попередньої задачі лінійне. Чому? Пояснити. Записати означення по пам’яті._________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Запам’ятай! Алгоритм розв’язування рівнянь з двома змінними.
3. Опрацювати теоретичний матеріал на сторінці 216. Запиши: 1). Що є розв’язком рівняння?_________________________________ ___________________________________________________________ 2). Що означає знайти розв’язки рівняння?_______________________________ ____________________________________________________________________ 3). Які рівняння з двома змінними називаються рівносильними?_____________ 4. Розв’яжи рівняння: б) (х-у)2+у2=0 а) х2+6у2= -7___________________ ______________________________ _______________________________ ______________________________ _______________________________ ______________________________ Свої розв’язки звірити із розв’язків на ст.217 під рубрикою „Виконаємо разом”. 5. Усно № 972. Усно назвали, а розв’язки (пари) записали в зошит. ___________________________________________________________ 6. 973. Проаналізуй, чи має розв’язки рівняння: а) х2+у2=-3 в) х4+ __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ б) ________________________________________________________________ 7.Усно №974. Поміркуй і розв’яжіть рівняння: а) _______________ б) _______________ в) ___________ 8. Скласти рівняння з двома змінними, розв’язок якого є пара чисел (1;5). Вчитель. Ваші міркування, дії, спроби. Свої міркування, розв’язки звіритись із розв’язанням на ст. 218 (завдання 2). 9. Розв’яжи № 981 а), б), в). З лінійного рівняння виразіть: 1) у через х; 2) х через у. Розв’язки звіряють з відповіддю: а) 1. у=, 2. х=; б) 1. у=5х-15, 2. х=; в) 1. у=, 2. х=2у+6 __________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ ІV. Закріплення знань, умінь та навичок. Рівень Б. Розв’яжи: №989 а), в). – колективно. _________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ № 991 б) з коментуванням. Знайти таке число n, щоб пара (n;-n) задовольняла рівняння 9х-у=70. ________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ Відповідь. 7. № 1000. Знайти значення коефіцієнта а в рівнянні 5х- ау=2, якщо його задовольняє пара: г) (-5;9). ________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ №999 г).Знайти таке значення а, щоб рівняння 3х-2у2=6 мало розв’язок:г) (8;а). ________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ V. Самостійна робота навчального характеру. В-1 (Рівень Б) В-2 (Рівень А) 1.№996 а), б). 1. № 981 г) __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ 2.№989г) 2. №984 г) __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ V І. Запитання на ст. 217 в рубриці „Перевір себе”
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ V І І. Домашнє завдання. §24. Повторити §3 (лінійне рівняння), §23 (лінійна функція) Рівень А: № 975, 977, 982 Рівень Б: 990, 994, 999 (а-в). *1003. Урок 2. Тема. Лінійне рівняння з двома змінними та його графік. Завдання уроку. Сформувати поняття графіка лінійного рівняння з двома змінними, навчитись будувати такі графіки та знаходити розв’язки рівнянь. Обладнання: комп’ютерні програми: Power Point, GRAN 1, картки: завдання для роботи в групах; правила роботи з програмою GRAN1, координатна площина (для кожного учня). І. Усно. 1).Пригадай, що таке система координат, координатна площина? 2).Прочитати: А (4; -2); В (0; –3), С (-4; 0).Познач ці точки на координатній площині. 3).Назви абсциси і ординати точок А і В і запиши їх__________________
ІІІ. Висновок. Дайте відповідь на запитання. Скільки розв’язків має рівняння з двома змінними?_________________________________________________ . Виконати такі завдання:
2). Ррозглянути слайд №2, де в одній системі координат зображено графіки рівнянь з І, ІІ, і ІІІ карток. 3).Зробити висновок: ________________________________________________ 4). Пригадай правила користування програмою GRAN 1 Програма GRAN1
ІV. Закінч речення. 1) Графіком рівняння є____________________________________________ 2) Для побудови графіка досить мати_________________________________ 3) Рівняння з двома змінними має___________________________розв’язків.
2.Запам’ятай алгоритм побудови графіка лінійного рівняння з двома зміннимиі розглянь приклад застосування цього алгоритму. 2) Самостійна робота (навчального характеру)
V. “Одну хвилинку для відпочинку” Чому координати точок називають декартовими ? ____________________ ________________________________________________________________ Історична довідка про Рене Декарта VІ. Розв’яжи:
___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________
___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ __________________________________________________________________ Додому: Питання 1 –4 ст. 224, А. №№ 1020,1022, 1026(б), Б. №№ 1029, 1034(б) В. Творче завдання: Опрацювати рубрику “Хочете знати ще більше?” (ст.28) і дослідити різні випадки взаємного розміщення графіків лінійних рівнянь. Навести приклади.(Можна приготувати презентацію, сторінку для математичної газети, реферат тощо). Урок 3 |
УРОК №70 Тема уроку. Розв'язування вправ на читання та побудову графіків... Мета уроку: формування вмінь учнів читати і будувати графіки лінійних рівнянь з двома змінними |
Критерії оцінювання Учень може розпізнати рівняння з двома змінними, системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, прочитати та записати їх |
Урок №72 Тема. Система двох лінійних рівнянь із двома змінними та її розв'язок Щоб зекономити час, перевіряємо тільки вправи підвищеного рівня складності: №1, а також №3, який є підготовчим для сприйняття способу... |
УРОК №71 Тема уроку. Системи рівнянь Мета уроку: формування понять: «система рівнянь з двома змінними»; «розв'язки системи лінійних рівнянь з двома змінними»; «ознайомлення... |
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік Рівняння не має розв’язків тому, що і модулЬ, І квадрат будь-якого числа додатній, то їх сума не дорівнює нулю і не перетвориться... |
УРОК №76 Тема уроку. Розв'язування вправ на розв'язування систем... Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання |
Графічний спосіб розв’язування систем лінійних рівнянь із двома змінними Учитель Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему «Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом».... |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК №77 Тема уроку Мета уроку: ознайомлення учнів з розв'язуванням задач складанням системи лінійних рівнянь з двома змінними |