|
Скачати 60.7 Kb.
|
Тема 4. Взаємне розташування прямих на площині Урок № 37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника Мета: перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу теми «Прямокутні трикутники»; домогтися засвоєння учнями змісту та схеми доведення теореми про співвідношення між сторонами і кутами трикутника; сформувати вміння відтворювати формулювання теореми про співвідношення між сторонами і кутами трикутника та використовувати це співвідношення під час розв'язування задач. Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок. Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; таблиця «Співвідношення між сторонами і кутами трикутника». ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання Зібрати зошити з домашнім завданням та виконаною самостійною роботою. Самостійна робота Варіант 1 Початковий рівень
Варіант 2 Початковий рівень
III. Мотивація навчальної діяльності учнів. Формулювання мети уроку Для того щоб учні усвідомили необхідність вивчення питання уроку, можна запропонувати до розв'язання задачу. Задача. У прямокутному трикутнику найбільша сторона дорівнює 10 см. Знайдіть найменшу сторону, якщо гострі кути цього трикутника відносяться як 1 : 2. Аналізуючи умову задачі, учні доходять висновку, що в задачі мова йде про прямокутний трикутник з гострими кутами 30° і 60° (властивість якого було вивчено на попередньому уроці). Проблемою цієї задачі є питання: яка зі сторін прямокутного трикутника (з гострими кутами 30° і 60°) є найбільшою, а яка найменшою? Розв'язання проблеми (тобто встановлення співвідношення між сторонами й кутами будь-яких трикутників) і є, по суті, основною дидактичною метою уроку. IV. Актуалізація опорних знань Виконання усних вправ
V. Засвоєння нових знань 1°. Формулювання і доведення теореми про співвідношення між сторонами й кутами трикутника. 2°. Формулювання наслідків 1, 2 з теореми про співвідношення між сторонами й кутами трикутника (доведення усно). 3°. Приклади застосування теореми та її наслідків. Методичний коментар Тема «Співвідношення між сторонами й кутами трикутника» традиційно вивчалася в 8-9 класах (§ 12 п. 111,9 клас; § 7 п. 66, 8 клас за підручником О. В. Погорєлова «Геометрія 7-9»). За програмою дванадцятирічної школи ця тема вивчається вже в 7 класі, тому доведення теореми базується на навчальному матеріалі 7 класу, а саме: на аксіомах відкладання та вимірювання відрізків та кутів, властивості кутів рівнобедреного трикутника і зовнішнього кута трикутника. У доведенні застосовується властивість транзитивності числових нерівностей, яку ще не вивчали, але неважко домогтися розуміння учнями цієї властивості на інтуїтивному рівні під час виконання усної вправи № 4. Доведена теорема про співвідношення між сторонами та кутами в трикутнику дає можливість уже в 7 класі сформулювати важливий наслідок: гіпотенуза більша за катет (тобто в трикутнику гіпотенуза є найбільшою стороною). Як приклад застосування доведеної теореми та наслідків з неї можна розглянути задачу, запропоновану учням на етапі мотивації навчальної діяльності. З метою свідомого засвоєння змісту доведених тверджень використовуємо таблицю (до якої звертаємось упродовж уроку). Таблиця
VI. Первинне усвідомлення нового матеріалу Виконання усних вправ
а) найбільшу сторону трикутника DEF, якщо D < E < F; б) найменший кут трикутника MNK, якщо МК > NK > MN.
Виконання письмових вправ Рівень А
а) Назвіть найбільшу сторону трикутника й перевірте свою відповідь за допомогою вимірювань. б) Виміряйте всі сторони трикутника й перевірте, чи виконується нерівність трикутника для сторін трикутника ABC. в) Користуючись результатами вимірювань, назвіть найменший кут трикутника.
Рівень Б У рівнобедреному трикутнику ABC AB > BC, B > A. Назвіть основу трикутника. Рівень В У прямокутному трикутнику ABC відрізок CD — бісектриса, проведена з вершини прямого кута. Назвіть найменшу сторону трикутника, якщо кут CDA тупий. VII. Підсумки уроку Знайдіть помилку на рисунку 7.
VIII. Домашнє завдання Вивчити теоретичний матеріал. Повторити означення та властивості рівнобедреного трикутника. Розв'язати задачі.
С.П.Бабенко. Уроки геометрії. 7 клас. |
Урок №16 Тема: Таблиці додавання і віднімання числа Творча робота... Тема: Таблиці додавання і віднімання числа Творча робота над задачею. Вимірювання та порівняння довжин сторін трикутника ( №№123-... |
Урок №62 Тема. Підсумковий урок Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів щодо змісту означень тригонометричних функцій гострих кутів, тригонометричних... |
Урок з геометрії в 9 класі. Склала: вчитель математики Курахівської ЗОШ №3 Закріпити знання, які учні одержали при вивчені теми, формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомих сторін та кутів... |
УРОК №27 Тема. Трикутники, рівність трикутників «Трикутники» (означення трикутника і його елементів, види трикутників, сума кутів трикутника, ознаки рівності трикутників); повторити,... |
Тема: Обчислювальна геометрія Для визначення площі скористуємось двома процедурами за координатами знаходимо довжини сторін за довжинами сторін визначаємо площу... |
Радіанна міра кутів і дуг Один з гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює. Знайти інший гострий кут |
УРОК №7 Тема. Суміжні кути. Властивості суміжних кутів «теорема»; сформувати в учнів уміння розпізнавати на готовому рисунку пари суміжних кутів, будувати кут, суміжний з даним, відтворювати... |
Уроку I. Організаційний момент Довжини сторін трикутника відносяться як 3 : 4 : Знайдіть периметр цього трикутника, якщо його найбільша сторона дорівнює 30 см |
Урок №59 Тема. Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника Закріплювати знання числових значень тригонометричних функцій кутів 30°, 45°, 60°, а також означення та властивостей тригонометричних... |
УРОК 39. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета. Систематизувати знання... Запишіть, використовуючи позначення: градусна міра кута МОК дорівнює 35° [кута АВС дорівнює 25°] |