|
Скачати 79.47 Kb.
|
Розділ ІV. Теорема Піфагора УРОК № 56 Тема уроку. Співвідношення між сторонами й кутами прямокутного трикутника. Мета уроку: учити учнів застосовувати правила знаходження катета й гіпотенузи під час розв'язування задач. Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Перевірка домашнього завдання Розв'язання задач роздаються на кожну парту для перевірки. Задача 1. Розв’язання Із трикутника ADB ( ![]() Із трикутника BDC ( ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: a cos α + ![]() Задача 2. Розв’язання Із трикутника АСВ ( ![]() Із трикутника АСК ( ![]() Відповідь: c sinα – c cosα tgβ. Задача 3. Розв’язання Оскільки трикутник ABC (рис. 3) — рівнобедрений, то ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Тоді ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Математичний диктант Закінчіть речення.
ІІІ. Формулювання мети і задач уроку IV. Актуалізація опорних знань учнів Розв'язування задач за готовими рисунками Учням роздаються картки, на яких зроблені рисунки і залишене місце для розв'язання задач.
Розв'язання задач Варіант І
Варіант II
V. Виконання завдань на закріплення вмінь і навичок Формується творча група із сильних учнів. Група розв'язує задачі 1 – 4. Задача 1. У трапеції ABCD АВ = 8 см, BC = 4 см, ![]() ![]() Розв'язання Нехай ABCD (рис. 11) — трапеція, ВС || AD, АВ = 8 см, ВС = 4 см, ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: 8 cosα + 4 – 8 sinα tgβ. Задача 2. У трикутнику ABC ![]() ![]() Розв'язання Оскільки tgβ = ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: 6 ![]() Задача 3. Дано: ![]() ![]() ![]() Знайти: сторони трикутника ABC. Розв'язання Оскільки трикутник ADB (рис. 13) — прямокутний і ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: ВС = ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Задача 4. Середня лінія рівнобедреної трапеції дорівнює 4. Площа трапеції дорівнює 8. Знайдіть тангенс кута між діагоналлю та основою трапеції. Розв'язання Нехай ABCD (рис. 14) — дана трапеція, BC || AD, AB = CD. Середня лінія трапеції дорівнює 4, площа — 8. SABCD = ![]() KD = ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Інші учні розв'язують задачі 5—9 під керівництвом учителя біля дошки. Задача 5. У прямокутному трикутнику гіпотенуза дорівнює 34 см, а косинус одного з кутів — ![]() Розв’язання Із трикутника АСВ ( ![]() ![]() ВС = ![]() ![]() ![]() Відповідь: 30 см. Задача 6. Дано: ![]() ![]() ![]() ![]() Розв'язання Із трикутника DBC ( ![]() ![]() Відповідь: b tgα sinβ. ![]() ![]() ![]() Задача 7. Більша діагональ ромба дорівнює т, гострий кут ромба — α. Знайдіть сторону ромба й меншу діагональ. Розв'язання Оскільки ABCD — ромб (рис. 17 на с. 252), то його діагоналі перпендику-лярні і є бісектрисами кутів ромба: BD ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: ![]() ![]() Задача 8. Діагональ АС прямокутника ABCD дорівнює d. Діагональ BD утворює зі стороною CD кут β. Знайдіть сторони прямокутника. Розв'язання Нехай ABCD — прямокутник (рис. 18), тоді ОС = OD і трикутник COD — рівнобедрений з основою DC. Тоді ![]() ![]() ![]() Відповідь: d sinβ; d cosβ. Задача 9. За даними рис. 19 знайдіть AD і CD. Розв'язання Із трикутника ABC ( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() VI. Підбиття підсумків уроку Питання та завдання класу
![]() ![]() ![]() VII. Домашнє завдання С Задача 1. За даними рис. 21 знайдіть АС і ВС. Д Задача 2. Дано: ![]() ![]() ![]() ![]() В Задача 3. Знайдіть синус, косинус і тангенс кута при вершині рівнобедрено-го трикутника, периметр якого дорівнює 36 см, а основа — 10см. Т.Л.Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія 8 клас Урок № 56 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |