|
Скачати 51.54 Kb.
|
Розділ ІІ. Подібність трикутників УРОК № 25 Тема уроку. Узагальнена теорема Фалеса. Подібність трикутників. Мета уроку: ознайомити учнів з формулюванням узагальненої теореми Фалеса, термінологією з цієї теми, означенням подібних трикутників; навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження їх невідомих елементів. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку І. Організаційний момент Учитель знайомить учнів із програмовими вимогами до знань і вмінь з даної теми, повідомляє про кількість годин, виділених для її вивчення, про строк проведення тематичної контрольної роботи. ІІ. Формулювання мети і задач уроку ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів Учитель просить сформулювати теорему Фалеса. IV. Вивчення нового матеріалу План викладення теми
У ![]() Задача на побудову четвертого пропорційного відрізка Задача. Дано: відрізки завдовжки а, b, с. Побудувати: відрізок ![]() Розв'язання Будуємо будь-який кут, менший за розгорнутий (рис. 1). Відкладаємо на одній з його сторін відрізки МА = а і MB = b, а на другий — відрізок МС = с. Сполучаємо точки А і С прямою і проводимо паралельну їй пряму BD через точку В. Відрізок MD = х — шуканий. Доведемо це. За узагальненою теоремою Фалеса ![]() ![]() Побудований відрізок називається четвертим пропорційним, тому що його довжина є четвертим членом у пропорції а : b = с : х. Означення подібних трикутників Два трикутники називаються подібними, якщо в них відповідні кути рівні та відповідні сторони пропорційні. Подібність позначається так: ∆АВС ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() V. Первинне закріплення нових знань учнів Виконання усних вправ
![]() Виконання письмових вправ
Розв’язання Нехай сторони даного трикутника дорівнюють а, b, с, сторони подібного до нього трикутника — a1, b1, с1; с1 — найменша сторона другого трикутника, с — найменша сторона першого трикутника. Тоді 4 : 8 : 9 = 24 : b1 : с1. Нехай х (х > 0) — коефіцієнт пропорційності, тоді 4x = 24, х = 6. Звідси b1 = = 48 см, с1 = 54 см. Відповідь: 48 см, 54 см.
Доведення Нехай ∆ABC ![]() ![]() Р∆АВС = АВ + ВС + АС = К · А1В1 + К · В1С1 + К · А1С1 = = К · (А1В1 + В1С1 + А1С1) = К · ![]() Звідси ![]()
Розв'язання Оскільки ∆АВС ![]() ![]() ![]() Відповідь: 24 см, 48 см. VI. Підбиття підсумків уроку Питання класу
VII. Домашнє завдання С 1. Сторони трикутника відносяться як 7 : 5 : 9. Знайдіть сторони подібного до нього трикутника, якщо в нього: а) більша сторона дорівнює 27 см; б) середня за величиною сторона дорівнює 28 см; в) сума більшої та меншої сторін дорівнює 84 см. ![]() Д 3. Сторони трикутника відносяться як 2 : 4 : 5. Знайдіть сторони подібного до нього трикутника, у якому сума найбільшої та найменшої сторін дорівнює 28 см. Д 4. Паралельні прямі а, b, с перетинають сторони кута KND (рис. 4). Знайдіть довжини відрізків NA і ВС, якщо NA1 = 5 см, АВ = 8 см, A1B1= 6 см, B1C1 = 3 см. В 5. Трикутники з відповідними сторонами a, b, c і b, с, d подібні. Доведіть, що коефіцієнт подібності не може дорівнювати 2. В 6. У трикутнику ABC (рис. 5) проведено відрізки AM і BN так, що АК = 2КМ і AN : NC = 4 : 5. Знайдіть відношення ВМ : МС. ![]() Т.Л.Корнієнко, В.І.Фіготіна Геометрія 8 клас Урок № 25 |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК 13 Тема уроку ... |
УРОК №28 Тема уроку ... |
Урок 1 Тема уроку Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе |
Урок №53 Дата: 18. 03. 2013 Тема уроку Тема уроку: Значення птахів у природі та житті людини. Птахівництво. Охорона птахів |
УРОК 33 Тема уроку Тема уроку: Корінь п-го степеня. Арифметичний корінь п-го степеня і його властивості |
Уроку: Урок Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження) |